•   Developing Integrated Operational Models ST00BO36-3004 06.09.2022-07.11.2022  5 credits  (HLPRYTO22H, ...) +-
    Name of lecturer(s)

    Jaana Mantela

    Learning material and recommended literature

    Uudet kotimaiset ja kansainväliset tutkimukset ja raportit Materiaali käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    Opintojaksoon sisältyy opetuspäivät 6.9 klo 9-16 Zoom sekä 4.10 klo 9-12 Zoom. Opintojakson suoritus koostuu itsenäisesti tai parityönä toteutettavista kirjallisesta raportista (Integratiivisten työmallien kehittäminen lapsi- ja perhepalveluissa ) ja LAB Focus-sivustolla julkaistavasta aiheeseen liittyvästä blogikirjoituksesta. Raportti perustuu lähdeaineistoihin. Blogi perustuu kirjoitettuu raporttiin ja työelämän integratiivisiin toimintamalleihin kuvaten jo kehitettyä toimintaa tai visioiden sitä. Tehtävien ohjeet ja materiaali käydään läpi ensimmäisenä opetuspäivänä. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Arviointi numeerisesti 1-5 Arviointi kohdistuu sekä kirjalliseen raporttiin (arviointi 1-5) että julkaistavaan blogi-kirjoitukseen (hyväksytty-täydennettävä). (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    06.09.2022 - 07.11.2022

    Enrollment date

    01.07.2022 - 04.09.2022

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • HLPRYTO22H
    • HLTIYSOLAPE21S
    • HLTIYTO22H
    Seats

    10 - 50

    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Small group(s)
    • Verkkoluento 1 (Size: 0.
    Teacher(s)

    Jaana Mantela, Elina Kosonen

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    Opintojakso suositellaan suoritettavaksi Lapsi- ja perhepalveluiden kehittämisen opsin ydinosaamisen viimeisenä, kokoavana opintojaksona. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Master’s Degree Programme in Social Services, Development of Child and Family Services

    Unit location

    Lahti Campus

    R&D proportion

    4 credits

    Virtual proportion

    4 credits

    Assessment methods

    1-5

    Alternative completion methods

    Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja (not translated)

    Dates for exams and retakes

    Opintojakso ei sisällä tenttiä (not translated)

    Timing and attendance

    Opintojakso alkaa 6.9.2022 ja päättyy 7.11. 2022 Opintojaksoon sisältyvät opetuskerrat: 6.9 klo 9-16 Zoom 4.10 klo 9-12 Zoom Blogi tulee olla valmis 7.11, jolloin opintojakso päättyy. (not translated)

    Learning environment

    Zoom ja Moodle-oppimisympäristö (not translated)

    Contents

    The student is able to - make use of both low threshold as well as demanding and high level services as part of multifunctional competence - develop integrative operational models that support the participation of children, youth and families

    Assessment criteria
    Assessment criteria - level 1

    Raportin arviointikriteerit: -Integraation ja monitoimijaisuuden käsitteitä avataan niukasti. - Integratiivinen toimintalli esitellään, mutta siihen liittyvä kehittämisen tai osallisuuden näkökulma jää puuttumaan. -Matalan kynnyksen palveluiden sekä vaativan ja erityistason palveluiden kokonaisuus jää toteavalle tasolle, missä teoreettiset perustelut ovat vähäiset. (not translated)

    Assessment criteria - level 3

    Raportin arviointikriteerit: -Integraation ja monitoimijaisuuden käsitteitä on tarkasteltu lähteiden tuella hyvin, mutta oma reflektio aiheesta puuttuu. - Integratiivinen toimintalli esitellään, samoin siihen liittyvä kehittämisen tai osallisuuden näkökulma. -Matalan kynnyksen palveluiden sekä vaativan ja erityistason palveluiden kokonaisuus hahmottuu osittain. -Teoreettinen tarkastelu on rakenteen ja esitystavan osalta selkeä. Käytetyt lähteet ovat relevantteja, mutta niitä on hyödynnetty referaatinomaisesti. (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    Raportin arviointikriteerit: -Integraation ja monitoimijaisuuden käsitteitä on tarkasteltu monipuolisesti, laajasti ja reflektoiden. - Integratiivinen toimintalli esitellään, samoin siihen liittyvä kehittämisen sekä osallisuuden näkökulma. -Matalan kynnyksen palveluiden sekä vaativan ja erityistason palveluiden kokonaisuus on jäsennetty selkeästi. -Teoreettinen tarkastelu on rakenteen ja esitystavan osalta selkeä ja looginen. Käytetyt lähteet ovat relevantteja ja niitä on hyödynnetty monipuolisesti. (not translated)