•   Everyday Environments and Institutions for Children and Young People ST00BO31-3005 26.08.2022-31.10.2022  5 credits  (HLPRYTO22H, ...) +-
    Name of lecturer(s)

    Jaana Mantela

    Learning material and recommended literature

    Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa. Oppimateriaali koostuu alaan liittyvistä kotimaisista ja/tai kansainvälisista tutkimuksista, raporteista, artikkeleista ja videoluennoista (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    Oppimistehtävien ohjeet ja materiaali käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla 26.8.2022. (klo 9-16, Zoomissa). Toinen opetuskerta on 11.10.2022 (klo 9-16). (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opintojakso arvioidaan henkilökohtaisen kirjallisen oppimistehtävän perusteella. Oppimistehtävän palautus on 31.10. Oppimistehtävä arvioidaan asteikolla 1-5. Opintojaksoon kuuluu myös lukupiirityöskentely, joka arvioidaan hyväksytty- hylätty. Lukupiiri kokoontuu kaksi kertaa opintojakson aikana.Lukupiirityöskentelyn hyväksytty suorittaminen edellyttää lukupiiriin osallistumista sille varattuna aikana. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    26.08.2022 - 31.10.2022

    Enrollment date

    01.07.2022 - 04.09.2022

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • HLPRYTO22H
    • HLTIYSOLAPE22S
    • HLTIYTO22H
    Seats

    10 - 50

    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Small group(s)
    • Luennot 1 (Size: 0.
    Teacher(s)

    Jaana Mantela, Elina Kosonen

    Degree Programme(s)

    Master’s Degree Programme in Social Services, Development of Child and Family Services

    Unit location

    Lahti Campus

    Virtual proportion

    4 credits

    Assessment methods

    1-5

    Alternative completion methods

    Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa (not translated)

    Dates for exams and retakes

    Opintojaksoon ei sisälly tenttiä (not translated)

    Learning environment

    Työelämän oppimisympäristöt, M19 ja verkko-oppimisympäristö (not translated)

    Contents

    The student is able to - recognize factors that affect the everyday life of children, young people and families - use theoretical information regarding the everyday environments and institutions of young people and children in the development of their area of professionalism

    Assessment criteria
    Assessment criteria - level 1

    -osoittaa oppineensa käsitteitä ja määritelmiä, mutta väärinkäsitykset haittaavat asioiden ymmärtämistä (not translated)

    Assessment criteria - level 3

    -ymmärtää erillisiä asioita ja pohdiskelee, mutta ei ole vielä muodostanut kokonaiskuvaa opiskeltavista asioista eikä pysty soveltamaan oppimaansa (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    sijoittaa uuden asian laajempaan yhteyteen ja aikaisempiin tietoihinsa - osoittaa pystyvänsä tiedon soveltamiseen ja arvioimiaan ratkaisujaan - on muodostanut oman käsityksen asiasta ja tarkastelee asiaa uusista näkökulmista (not translated)