Suvi Ollikainen
Suvi Ollikainen
https://stm.fi/sotepalvelut/kuntoutus https://kuntoutusportti.fi/ http://www.kuntoutussaatio.fi/ http://www.kuntoutussaatio.fi/viestinta_ja_tiedolla_vaikuttaminen/kuntoutus-lehti/arkisto www.kela.fi https://www.kela.fi/gas-menetelma www.innokyla.fi https://www.thl.fi/fi/web/toimintakyky Moodlessa oleva materiaali (not translated)
Verkko-opetus: itseopiskelu verkossa (itsenäisesti + pienryhmissä). Pienryhmätehtävät, verkkokeskustelu, kirjallisuuspiiri. (not translated)
Oppimistehtävien suorittaminen hyväksytysti. (not translated)
Finnish
15.08.2022 - 30.11.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.
5 - 40
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Suvi Ollikainen
Bachelor's Degree Programme in Physiotherapy
Lappeenranta Campus
5 credits
1-5
Opintojakson suorittaminen aikavälillä 15.8.2022-30.11.2022. Oppimistehtävien palautusajankohdat näkyvissä opintojakson Moodle- pohjalla. (not translated)
Moodle- oppimisympäristö (not translated)
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti verkko-opintoina syksyn 2022 aikana. Opettaja lähettää opintojakson infokirjeen Pepissä ilmoittautuneille opiskelijoille ennen opintojakson alkua. (not translated)
1. Kuntoutuksen kehittäminen Tehtävä A: Kuntoutuksen kehittämisen mahdollisuudet resurssien (vaikuttavuus, kustannusvaikuttavuus), sekä yhden alla olevan tulevaisuudessa vaikuttavan ilmiön / trendin näkökulmasta. - Väestössä ja toimintaympäristössä tapahtuvat muutokset - Työhyvinvointi - Teknologia - Terveyden edistäminen Tehtävä B: Kuntoutusorganisaation / -järjestelmän rakenne ja sen kehittämisen mahdollisuudet tehtävän A näkökulman pohjalta. 2. Johtamisen tavan analysointi kuntoutusorganisaatiossa Tehtävä A: Verkkotehtävät työyhteisössä ja organisaatiossa esiintyvistä ilmiöistä Tehtävä B: Johtamisen kirjan esittely (not translated)
Opiskelija osaa nimetä suomalaisen kuntoutuksen palvelujärjestelmän tekijät ja rakenteen. Opiskelija osaa nimetä yksittäisiä näkökulmia johtamiseen sen eri osa-alueilla. (not translated)
Opiskelija ymmärtää suomalaisen kuntoutuksen palvelujärjestelmän tekijät ja rakenteen kuntoutujan, organisaation ja yhteiskunnan näkökulmasta tarkasteltuna. Opiskelija osaa nimetä erilaisia näkökulmia johtamiseen sen eri osa-alueilla ja tunnistaa niiden yhteyden sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioiden johtamiseen paikallisessa toimintaympäristössä. (not translated)
Opiskelija innovoi ja kehittää suomalaisen kuntoutuksen palvelujärjestelmän tekijöitä ja rakennetta huomioiden kuntoutujan, organisaation ja yhteiskunnan tasolla vallitsevia ilmiöitä. Opiskelija osaa vertailla erilaisia näkökulmia johtamiseen sen eri osa-alueilla ja ymmärtää niiden yhteyden sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioiden johtamiseen ja toimintaan kansallisessa toimintaympäristössä. (not translated)