Heli Lankinen
Heli Lankinen
STM 2008:37 Asetus neuvolatoiminnasta, koulu- ja opiskeluterveydenhuollosta sekä lasten ja nuorten ehkäisevästä suun terveydenhuollosta. Kouluterveydenhuolto 2002, Stakes oppaita 51 STM 2004:8 Kouluterveydenhuollon laatusuositus; STM 2006:12 Opiskeluterveydenhuollon opas THL 2012 Menetelmäkäsikirja; THL 2012. Laaja terveystarkastus. THL 2010:21 Raportti Lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten opiskeluterveydenhuollon terveystarkastuskäytännöt, työtavat ja -ympäristöt Muu Moodlen materiaali. (not translated)
Luennot, harjoitukset, seminaarit, simulaatiot, ryhmätehtävät, verkkotehtävät. (not translated)
Finnish
15.08.2022 - 25.09.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Heli Lankinen, Mia Blomqvist, Elina Kosonen
Amk-perusopinnot, hoitotyön koulutusohjelman perusopinnot ja ammattiopinnot, muut terveydenhoitotyön ammattiopinnot (not translated)
Bachelor's Degree Programme in Public Health Nursing
Lappeenranta Campus
1-5
Lähiopetus, verkko-opetus. (not translated)
Koululaisen ja nuoren terveyspalvelut, lainsäädäntö. opiskelijahuolto ja muu nuorta tukeva toiminta. Koulu- ja opiskeluterveydenhuolto, terveystarkastusten sisältö. koulu- ja opiskeluyhteisön sekä opiskelun merkitys. (not translated)
Opiskelija osaa kuvata vain koululaisen /opiskelijan terveyden ja hyvinvoinnin seurannan lapsen ja nuoren kehityksessä. Opiskelija yhdistää teoriaperustan ja toimintamallit koulu/opiskeluterveydenhuollossa, mutta ei välttämättä ymmärrä niiden merkityksiä. Opiskelijan esittelemät toimintamallit eivät ole perusteltuja ja pohdinta on vain harvoin kriittistä. Opiskelija osaa kuvata yhteistyöverkostoja, mutta ei osaa niitä hyödyntää. (not translated)
Opiskelija osaa kuvata koululaisen/opiskelijan terveyden ja hyvinvoinnin seurannan lapsen ja nuoren kehityksessä. Opiskelija osaa kuvata koulu- ja opiskeluterveydenhuollon lait ja asetukset ja laaja-alaisen terveystarkastuksen prosessin ja keskeiset käsitteet. Opiskelija ymmärtää aikaisemman lasten ja nuorten hoitotyön teoriaperustaa ja ymmärtää niiden yhteydet laajoissa terveystarkastuksissa toisiinsa, mutta ei täysin kykene soveltamaan sitä. Opiskelija esittää perusteltuja toimintatapoja koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa. Hallitsee terveyden edistämisen menetelmiä. Ymmärtää koulu- ja opiskeluterveydenhuollon yhteistyöverkostot ja moniammatillisen yhteistyön merkityksen. (not translated)
Opiskelija osaa selittää selkeästi koululaisen/opiskelijan terveyden ja hyvinvoinnin seurannan lapsen ja nuoren kehityksessä. Opiskelija osaa selittää koulu- ja opiskeluterveydenhuollon lait ja asetukset ja laaja-alaisen terveystarkastuksen prosessin ja keskeiset käsitteet. Opiskelija osaa soveltaa aikaisempaa lasten ja nuorten hoitotyön teoriaperustaa ja ymmärtää niiden yhteydet laajoissa terveystarkastuksissa toisiinsa. Opiskelija osaa selittää systemaattisesti perusteltuja toimintatapoja koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa ja pohdinta on kriittistä sekä osoittaa itsenäistä ajattelua. Osaa käyttää monipuolisesti terveyden edistämisen menetelmiä. Osaa selittää koulu- ja opiskeluterveydenhuollon yhteistyöverkostot ja osaa selittää moniammatillisen yhteistyön merkityksen. (not translated)