•   Public Health Nursing of Youth KTS1215-3005 15.08.2022-25.09.2022  6 credits  (THK19) +-
    Name of lecturer(s)

    Heli Lankinen

    Learning material and recommended literature

    STM 2008:37 Asetus neuvolatoiminnasta, koulu- ja opiskeluterveydenhuollosta sekä lasten ja nuorten ehkäisevästä suun terveydenhuollosta. Kouluterveydenhuolto 2002, Stakes oppaita 51 STM 2004:8 Kouluterveydenhuollon laatusuositus; STM 2006:12 Opiskeluterveydenhuollon opas THL 2012 Menetelmäkäsikirja; THL 2012. Laaja terveystarkastus. THL 2010:21 Raportti Lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten opiskeluterveydenhuollon terveystarkastuskäytännöt, työtavat ja -ympäristöt Muu Moodlen materiaali. (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    Luennot, harjoitukset, seminaarit, simulaatiot, ryhmätehtävät, verkkotehtävät. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    15.08.2022 - 25.09.2022

    Enrollment date

    01.07.2022 - 04.09.2022

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • THK19
    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Small group(s)
    • Info (Size: 0.
    • Luennot (Size: 0.
    • Seminaari (Size: 0.
    • Simulaatio (Size: 0.
    • Harjoitus R 1 (Size: 0.
    • Harjoitus R 2 (Size: 0.
    Teacher(s)

    Heli Lankinen, Mia Blomqvist, Elina Kosonen

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    Amk-perusopinnot, hoitotyön koulutusohjelman perusopinnot ja ammattiopinnot, muut terveydenhoitotyön ammattiopinnot (not translated)

    Degree Programme(s)

    Bachelor's Degree Programme in Public Health Nursing

    Unit location

    Lappeenranta Campus

    Assessment methods

    1-5

    Learning environment

    Lähiopetus, verkko-opetus. (not translated)

    Contents

    Koululaisen ja nuoren terveyspalvelut, lainsäädäntö. opiskelijahuolto ja muu nuorta tukeva toiminta. Koulu- ja opiskeluterveydenhuolto, terveystarkastusten sisältö. koulu- ja opiskeluyhteisön sekä opiskelun merkitys. (not translated)

    Assessment criteria
    Assessment criteria - level 1

    Opiskelija osaa kuvata vain koululaisen /opiskelijan terveyden ja hyvinvoinnin seurannan lapsen ja nuoren kehityksessä. Opiskelija yhdistää teoriaperustan ja toimintamallit koulu/opiskeluterveydenhuollossa, mutta ei välttämättä ymmärrä niiden merkityksiä. Opiskelijan esittelemät toimintamallit eivät ole perusteltuja ja pohdinta on vain harvoin kriittistä. Opiskelija osaa kuvata yhteistyöverkostoja, mutta ei osaa niitä hyödyntää. (not translated)

    Assessment criteria - level 3

    Opiskelija osaa kuvata koululaisen/opiskelijan terveyden ja hyvinvoinnin seurannan lapsen ja nuoren kehityksessä. Opiskelija osaa kuvata koulu- ja opiskeluterveydenhuollon lait ja asetukset ja laaja-alaisen terveystarkastuksen prosessin ja keskeiset käsitteet. Opiskelija ymmärtää aikaisemman lasten ja nuorten hoitotyön teoriaperustaa ja ymmärtää niiden yhteydet laajoissa terveystarkastuksissa toisiinsa, mutta ei täysin kykene soveltamaan sitä. Opiskelija esittää perusteltuja toimintatapoja koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa. Hallitsee terveyden edistämisen menetelmiä. Ymmärtää koulu- ja opiskeluterveydenhuollon yhteistyöverkostot ja moniammatillisen yhteistyön merkityksen. (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    Opiskelija osaa selittää selkeästi koululaisen/opiskelijan terveyden ja hyvinvoinnin seurannan lapsen ja nuoren kehityksessä. Opiskelija osaa selittää koulu- ja opiskeluterveydenhuollon lait ja asetukset ja laaja-alaisen terveystarkastuksen prosessin ja keskeiset käsitteet. Opiskelija osaa soveltaa aikaisempaa lasten ja nuorten hoitotyön teoriaperustaa ja ymmärtää niiden yhteydet laajoissa terveystarkastuksissa toisiinsa. Opiskelija osaa selittää systemaattisesti perusteltuja toimintatapoja koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa ja pohdinta on kriittistä sekä osoittaa itsenäistä ajattelua. Osaa käyttää monipuolisesti terveyden edistämisen menetelmiä. Osaa selittää koulu- ja opiskeluterveydenhuollon yhteistyöverkostot ja osaa selittää moniammatillisen yhteistyön merkityksen. (not translated)