•   Expert Communication Skills KS00BT59-3201 05.09.2022-16.12.2022  4 credits  (MLTIID21S, ...) +-
    Name of lecturer(s)

    Anu Akkanen

    Learning material and recommended literature

    Materiaali jaetaan Moodlessa. (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    Kurssi toteutetaan lähtökohtaisesti lähiopetuksena. Kurssiin kuitenkin kuuluu myös verkossa olevia tehtäviä ja itsenäistä työtä sekä yksin että ryhmässä. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Edellytetään aktiivista ja säännöllistä osallistumista oppimistilanteisiin sekä kaikkien oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista. Arviointi: 1-5. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    05.09.2022 - 16.12.2022

    Enrollment date

    01.07.2022 - 04.09.2022

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • MLTIID21S
    • MLTIPAC21S
    • MLTITEMU22S
    Seats

    15 - 35

    Unit, in charge

    Institute of Design and Fine Arts (LAB)

    Small group(s)
    • Luennot 1 (Size: 0.
    Teacher(s)

    Susanna Peltonen

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    Kurssin taitotaso on C1–C2. Opintojakso kuuluu äidinkielen (suomi) pakollisiin viestintäopintoihin ja on tarkoitettu opiskelijoille, joiden äidinkieli tai koulusivistyskieli on suomi. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Bachelor's Degree Programme in Industrial Design, Bachelor’s Degree Programme in Industrial Design, Bachelor's Degree Programme in Packaging and Brand Design

    Unit location

    Lahti Campus

    Virtual proportion

    2 credits

    Assessment methods

    1-5

    Timing and attendance

    Aktiivinen osallistuminen opetukseen on olennaista, koska viestintätaitoja harjoitellaan myös opetuksen aikana. (not translated)

    Contents

    Tavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - eritellä ja arvioida viestintäosaamistaan sekä antaa, vastaanottaa ja hyödyntää palautetta viestintätaitojensa kehittämisessä - toimia tavoitteellisesti, tarkoituksenmukaisesti ja taitavasti työelämän ja oman ammattialansa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa (teksti-, esiintymis- ja ryhmäviestintätaidot) - ottaa viestinnässään huomioon vastaanottajan/vuorovaikutuskumppanin, tilanteen ja alansa vaatimukset - viestiä jäsentyneesti, ymmärrettävästi ja vakuuttavasti - kehittää suomen kielen ja viestinnän taitojaan osana omaa asiantuntijuuttaan ja ammattitaitoaan (halu ja motivaatio viestintätaitojen jatkuvaan oppimiseen ja kehittämiseen). Sisältö: Oman opiskelu- ja ammattialan tekstejä ja viestintätilanteita. Opinnoissa ja työelämässä tarvittavien viestintätaitojen ja -tilanteiden harjoittelua. Sisältö ja oppimistehtävät voivat vaihdella koulutusaloittain. Keskeisiä sisältöjä ovat esimerkiksi esiintymistaidot, ryhmäviestintätaidot (esim. palaverit, neuvottelut, kokoukset), palautteen antaminen, vastaanottaminen ja hyödyntäminen, opiskelussa ja ammatissa kirjoittaminen keskeisine tekstilajeineen, kielen- ja tekstinhuollon perusasiat, asiatyyli. (not translated)

    Assessment criteria
    Assessment criteria - level 1

    Opiskelija osaa • tuottaa ammattialansa tekstiä • kirjoittaa välttävää tekstiä, jossa on käytetty lähteitä amk-ohjeen mukaisesti • osallistua ryhmäviestintätilanteisiin • osallistua presentaatioon. (not translated)

    Assessment criteria - level 3

    Opiskelija osaa • tuottaa lähteisiin pohjautuvaa asiatyylistä tekstiä, jossa sovellettu lähdekritiikkiä ja jossa lähteitä on käytetty amk-ohjeen mukaisesti - tuottaa kieliasultaan melko hyvää tekstiä • osallistua aktiivisesti presentaation tekemiseen sekä ryhmäviestintätilanteisiin ja toimia niissä ryhmän toimintaa edistävällä tavalla. (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    Opiskelija osaa • tuottaa asiatyylistä tekstiä, joka täyttää lähdekriittisen tieteellisen tekstin kriteerit ja jossa lähteitä on käytetty monipuolisesti ja sujuvasti • kirjoittaa kieliasultaan moitteetonta tekstiä • pitää laadukkaan presentaation sekä osallistua aktiivisesti ja ryhmän toimintaa edistävällä tavalla ryhmäviestintätilanteisiin. (not translated)