•   UI Coding Basics AM00CG71-3001 03.10.2022-18.12.2022  5 credits  (MLTIUXUI21S) +-
    Name of lecturer(s)

    Tero Leponiemi

    Implementation and methods of teaching

    Full-day contact sessions preferred, remote sessions if needed; personal and group work assignments; software prototype design & development project

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    03.10.2022 - 18.12.2022

    Enrollment date

    01.07.2022 - 04.09.2022

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • MLTIUXUI21S
    Seats

    18 - 30

    Unit, in charge

    Institute of Design and Fine Arts (LAB)

    Small group(s)
    • Opetus (Size: 0.
    Teacher(s)

    MI_opettaja_VIV, Visuaalinen viestintä Virtuaaliopettaja (LAB), Juho Hartikainen

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    This course forms a body of knowledge with the course AM00CG73-3001 Prototyping an App; the student must sign up to both courses!

    Degree Programme(s)

    Bachelor’s Degree Programme in Culture and Arts, User Experience and User Interface Design

    Unit location

    Lahti Campus

    Assessment methods

    1-5

    Practical training and working life co-operation

    Possible assignments from RDI projects or business clients.

    Timing and attendance

    8 contact sessions Tue 8 Nov – Fri 9 Dec 10:00 – 17:00. 75% (6/8) attendance required. Absence compensated with extra assignments.

    Learning environment

    Contact sessions at Lahti Institute of Design & Fine Arts (M19) classrooms A222 & A223. Moodle, Google Workspace, Zoom.

    Students use of time and workload

    Tue 8 Nov – Fri 9 Dec = ca. 4½ weeks. 5 ECTS academic credits = ca. 135 h of study. 40% contact session attendance = ca. 12 h / week. 60% independent personal & group work assignments = ca. 18 h / week.

    Assessment criteria
    Assessment criteria - level 1

    Opiskelija osaa… käyttää perustasolla jotakin visuaalista web-sivueditoria tai verkkosisällönhallintajärjestelmää (web CMS), suunnitella ja toteuttaa käyttöliittymäprototyyppiin perustuvan web-sivuston perusrungon käyttäen HTML-merkintäkieltä ja CSS-tyylittelyjä, käyttää perustasolla jotakin ohjelmointikieltä (esim. JavaScript, PHP) web-käyttöliittymämuotoilun tukena, ja keskustella ymmärrettävästi perustasolla teknisistä web-suunnittelu- ja -kehitysratkaisuista (not translated)