•   Developing by Experimenting AM00BW19-3007 09.01.2023-31.03.2023  5 credits  (MLTIPAL22K) +-
    Name of lecturer(s)

    Mika Huovinen

    Implementation and methods of teaching

    - protoiluissa käytettävien koneiden ja mallimateriaalien käytön harjoittelua - nopeita tarkoituksenmukaisia prototyyppejä kehitystyön tueksi - kurssiaikana suunnitellaan ja toteutetaan ennalta määritetty harjoitustyö ryhmätyönä. - opetusmenetelmänä ryhmä- ja henkilökohtainen ohjaus. - oppimisympäristönä pajat ja luokkatilat (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Työsuunnitelmat, harjoitustehtävät, pajatyöskentely, ryhmäntyöskentely, dokumentointi, havainnointi, itse ja vertaisarviointi, portfolio, prosessin hallinta, palautekeskustelut, tuotos. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota lopulliseen tuotteen kokonaisuuteen ja prosessin hallintaan sekä tuotoksen innovatiivisuuteen ja toiminaalisuuteen. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    09.01.2023 - 31.03.2023

    Enrollment date

    21.11.2022 - 08.01.2023

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • MLTIPAL22K
    Seats

    10 - 20

    Unit, in charge

    Institute of Design and Fine Arts (LAB)

    Small group(s)
    • Harjoitukset 1 (Size: 0.
    Teacher(s)

    Mika Huovinen, Kimmo Kukkonen

    Degree Programme(s)

    Bachelor's Degree Programme in Service Design

    Unit location

    Lahti Campus

    Assessment methods

    1-5

    Timing and attendance

    Opetus tapahtuu M19 kampuksella lähiopetuksena Läsnäolovelvoite on 80 % Opetus alkaa klo 9.00. ja päätyy klo 16 Kurssi on ensisijaisesti tarkoitettu PAL22k opiskelijoille (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    - ei osallistu lähiopetukseen - liikaa selvittämättömiä poissaoloja - tehtävät ovat palauttamatta (not translated)

    Assessment criteria - level 1

    - osaa ohjatusti hyödyntää mallinrakennuksen oppimisympäristöjä osana tuotekehitysprosessia. - osaa ohjatusti kehittää aiheeni ideointia ja tuottaa ohjatusti prototyyppejä kehitystyön tueksi - ideointi ja työnjälki on omalähtöistä ja viimeistely tarkoituksenmukaista - ryhmätyöskentely tukee osittain ryhmän työskentelyä - prosessin hallinta ja tuotoksen laatu on tuotteen kannalta tarkoituksenmukaista (not translated)

    Assessment criteria - level 3

    - osaa soveltaa monipuolisesti mallinrakennuksen oppimisympäristöjä osana tuotekehitysprosessia. - osaa kehittää aiheen ideointia ja tuottaa tarkoituksenmukaisia prototyyppejä kehitystyön tueksi ja tehdä perusteltuja valintoja. - ideointi, työnjälki ja viimeistely on huoliteltua ja toiminta vastuullista, aloitteellista sekä ympäristöä huomioiva. - ryhmätyöskentely tukee ryhmän työskentelyä ja tuotosta. - prosessin hallinta ja tuotoksen laatu, innovatiivisuus sekä viimeistely on harkittua ja huolella toteutettua (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    -osaa soveltaa itsenäisesti ja aloitteellisesti mallinrakennuksen oppimisympäristöjä osana tuotekehitysprosessia ja luoda uusia työskentelymalleja. -osaa monipuolisesti kehittää aiheen ideointia ja tuottaa nopeita tarkoituksenmukaisia prototyyppejä kehitystyön tueksi ja tehdä suunnitelmallisia ja perusteltuja valintoja. -ideointi, työnjälki ja viimeistely on korkeatasoista sekä toiminta vastuullista, aloitteellista, itseohjautuvaa ja ympäristöä kehittävää. - ryhmätyöskentely on ryhmää innostavaa ja kannustavaa sekä toisten huomioon ottamista ja yhdessä toteuttamista ja vastuun kantamista. - prosessin hallinta ja tuotoksen laatu, innovatiivisuus sekä viimeistely on johdonmukaista, harkittua, korkeatasoista ja huolella tuotettu kokonaisuus. (not translated)