Siirry suoraan sisältöön

Asiakassuhteen johtaminen ja markkinoinnin automaatio (10 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI73-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

12.09.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Reko Juntto
  • Linnea Sulkanen

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Tarkoitettu ensisijaisesti
verkkotradenomi- ja monimuotoryhmille.

Ajoitus ja läsnäolo

Virtuaalitoteutus, pääosin aikaan sitomatonta työskentelyä, lisäksi muutama aikaan sidottu tapaaminen
illalla Zoom-yhteyden kautta (yhdessä läsnäolovelvoite ma 5.12. klo 18-20).
Itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä Moodlessa annettavan aikataulun mukaisesti loka-joulukuussa 2022, ks myös lukujärjestys TimeEdit.
HUOM!! Ennakkotehtävä annetaan ja Moodle-toteutus avataan kaksi viikkoa ennen opintojakson aloitusta eli 15.9.2022, katsokaa heti tehtävä ja ryhmäytymisohjeet.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Tulee esille opintojakson aikana Moodlessa.

Oppimisympäristö

Virtuaaliympäristö Moodlessa videotallenteita ja materiaalia, lisäksi aikaan sidottuna 2 ohjausklinikkaa ja yksi luentokerta. Ennakkotehtävä yksilötyönä, ryhmätehtävä ja opintojakson lopuksi Moodletesti-tehtävä yksilötyönä (tämä aikaan sidottuna, läsnäolovelvoite, hylätyille uusintamahdollisuus aikaan sidottuna)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 x 27 tuntia = 270 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Asiakaslähtöisyys ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisinä tekijöinä. Asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyvien menetelmien ja työkalujen valiitseminen ja soveltaminen. Asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivien IT-ratkaisujen valitseminen ja hyödyntäminen.

Arviointimenetelmät

Kaikki oppimistehtävät suoritettava hyväksytysti. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Osa tehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä ja osa asteikolla 1-5. Kurssin arvosana perustuu asteikolla 1-5 arvioitujen tehtävien arvosanoihin.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteitä eikä menetelmiä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät pääosin ja osaa soveltaa niitä hyvin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä taitavasti ja monipuolisesti.
. Opiskelija työskentelee ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.