Asiakassuhteen johtaminen ja markkinoinnin automaatio (10 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CI73-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
12.09.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Reko Juntto
- Linnea Sulkanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää asiakaslähtöisyyden ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisenä tekijänä
- valita ja soveltaa asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyviä menetelmiä ja työkaluja
- valita ja hyödyntää asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivia IT-ratkaisuja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
100% virtuaalitoteutus Moodle-alustalla. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Tarkoitettu ensisijaisesti
verkkotradenomi- ja monimuotoryhmille.
Ajoitus ja läsnäolo
Virtuaalitoteutus, pääosin aikaan sitomatonta työskentelyä, lisäksi muutama aikaan sidottu tapaaminen
illalla Zoom-yhteyden kautta (yhdessä läsnäolovelvoite ma 5.12. klo 18-20).
Itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä Moodlessa annettavan aikataulun mukaisesti loka-joulukuussa 2022, ks myös lukujärjestys TimeEdit.
HUOM!! Ennakkotehtävä annetaan ja Moodle-toteutus avataan kaksi viikkoa ennen opintojakson aloitusta eli 15.9.2022, katsokaa heti tehtävä ja ryhmäytymisohjeet.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Tulee esille opintojakson aikana Moodlessa.
Oppimisympäristö
Virtuaaliympäristö Moodlessa videotallenteita ja materiaalia, lisäksi aikaan sidottuna 2 ohjausklinikkaa ja yksi luentokerta. Ennakkotehtävä yksilötyönä, ryhmätehtävä ja opintojakson lopuksi Moodletesti-tehtävä yksilötyönä (tämä aikaan sidottuna, läsnäolovelvoite, hylätyille uusintamahdollisuus aikaan sidottuna)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 x 27 tuntia = 270 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys ja siihen liittyvät käsitteet ja konseptit yrityksen menestyksen keskeisinä tekijöinä. Asiakassuhteen johtamiseen ja markkinoinnin automaatioon liittyvien menetelmien ja työkalujen valiitseminen ja soveltaminen. Asiakkuuksien hoitoon ja kehittämiseen sopivien IT-ratkaisujen valitseminen ja hyödyntäminen.
Arviointimenetelmät
Kaikki oppimistehtävät suoritettava hyväksytysti. Ryhmä- ja yksilötehtäviä. Osa tehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä ja osa asteikolla 1-5. Kurssin arvosana perustuu asteikolla 1-5 arvioitujen tehtävien arvosanoihin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteitä eikä menetelmiä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja menetelmät pääosin ja osaa soveltaa niitä hyvin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakassuhteen johtamisen ja markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät ja osaa soveltaa niitä taitavasti ja monipuolisesti.
. Opiskelija työskentelee ja toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.