Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CI69-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 14.12.2022
Opintopistemäärä
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Jan-Erik Sandelin
- Lotta Toivonen
Opetusryhmät
- Viikkopalaveri (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Opintopiiri (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Viikkopalaveri
- Opintopiiri
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- osaa määritellä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteet
- analysoida yrityksen digitaalista toimintaympäristöä ja luoda kohderyhmälähtöisen digimarkkinointisuunnitelman
- selittää digitaalisen markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen
- tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen strategiaa tukevat digitaaliset markkinointitaktiikat
- soveltaa sosiaalista mediaa strategisena ja taktisena työkaluna erilaisiin markkinointitarkoituksiin
- mitata ja analysoida digitaalista markkinointia
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Lably digimarkkinointitoimistossa. Opintojaksolla perehdytään digitaalisen markkinoinnin perusteisiin ja opittua sovelletaan digimarkkinoinnin suunnitteluun liittyvissä projekteissa.
Oppiminen koostuu itsenäisestä tiedonhankinnasta ja opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.
Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä, jossa opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.
HUOM! Opintojakson yhteyteen suositellaan vahvasti opintojaksoa: AL00CI68-3001 Sisällöntuotanto, josta opiskelija voi suorittaa valitsemansa laajuuden 3-10 op. Sisällöntuotannon opintojaksolta saa ohjausta sisällöntuotantoon niin viestinnän, graafisen suunnittelun kuin kuvallisen ilmaisun ja valokuvauksen näkökulmista.
Ajoitus ja läsnäolo
Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %) Maanantaisin klo 12-14 ja keskiviikkoisin klo 8-12, sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H. ja Mero, J. 2022. Digimarkkinointi. Helsinki: Alma Talent.
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. Helsinki: Kauppakamari.
Muu opintojaksolla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali.
Oppimisympäristö
Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Lably digimarkkinointitoimistossa.
Sisältö
Digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteet
Digitaalisen markkinoinnin strateginen ja operatiivinen suunnittelu
Tärkeimmät digimarkkinoinnin keinot:
- Kotisivu
- Hakukonenäkyvyys
- Sosiaalinen media
- Sähköpostimarkkinointi
- Sisältömarkkinoinnin keinot
- Digitaalisen markkinoinnin mittaaminen
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso vastaa vanhan opetussuunitelman opintojaksoja: Digital Marketing ja Pk-yrityksen digitaalinen markkinointi.
Arviointimenetelmät
Tämän opintojakson arviointi perustuu opiskelijan tiedollisen ja taidollisen sekä vastuullisuus ja ryhmäosaamisen arviointiin.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeisimmät osa-alueet ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa valita yritykselle soveltuvat keinot sekä toteuttaa ne käytännössä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa kriittisesti arvioida niiden soveltuvuutta yrityksen näkökulmasta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen toimintaa soveltuvilla digimarkkinoinnin menetelmillä käytännössä.