Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CI69-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 14.12.2022

Opintopistemäärä

10 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Jan-Erik Sandelin
  • Lotta Toivonen

Opetusryhmät

  • Viikkopalaveri (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Opintopiiri (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Viikkopalaveri
  • Opintopiiri

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- osaa määritellä digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteet
- analysoida yrityksen digitaalista toimintaympäristöä ja luoda kohderyhmälähtöisen digimarkkinointisuunnitelman
- selittää digitaalisen markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen
- tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen strategiaa tukevat digitaaliset markkinointitaktiikat
- soveltaa sosiaalista mediaa strategisena ja taktisena työkaluna erilaisiin markkinointitarkoituksiin
- mitata ja analysoida digitaalista markkinointia

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Lably digimarkkinointitoimistossa. Opintojaksolla perehdytään digitaalisen markkinoinnin perusteisiin ja opittua sovelletaan digimarkkinoinnin suunnitteluun liittyvissä projekteissa.

Oppiminen koostuu itsenäisestä tiedonhankinnasta ja opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä, jossa opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

HUOM! Opintojakson yhteyteen suositellaan vahvasti opintojaksoa: AL00CI68-3001 Sisällöntuotanto, josta opiskelija voi suorittaa valitsemansa laajuuden 3-10 op. Sisällöntuotannon opintojaksolta saa ohjausta sisällöntuotantoon niin viestinnän, graafisen suunnittelun kuin kuvallisen ilmaisun ja valokuvauksen näkökulmista.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %) Maanantaisin klo 12-14 ja keskiviikkoisin klo 8-12, sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H. ja Mero, J. 2022. Digimarkkinointi. Helsinki: Alma Talent.

Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. Helsinki: Kauppakamari.

Muu opintojaksolla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali.

Oppimisympäristö

Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Lably digimarkkinointitoimistossa.

Sisältö

Digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteet
Digitaalisen markkinoinnin strateginen ja operatiivinen suunnittelu
Tärkeimmät digimarkkinoinnin keinot:
- Kotisivu
- Hakukonenäkyvyys
- Sosiaalinen media
- Sähköpostimarkkinointi
- Sisältömarkkinoinnin keinot
- Digitaalisen markkinoinnin mittaaminen

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakso vastaa vanhan opetussuunitelman opintojaksoja: Digital Marketing ja Pk-yrityksen digitaalinen markkinointi.

Arviointimenetelmät

Tämän opintojakson arviointi perustuu opiskelijan tiedollisen ja taidollisen sekä vastuullisuus ja ryhmäosaamisen arviointiin.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeisimmät osa-alueet ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa valita yritykselle soveltuvat keinot sekä toteuttaa ne käytännössä.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa kriittisesti arvioida niiden soveltuvuutta yrityksen näkökulmasta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen toimintaa soveltuvilla digimarkkinoinnin menetelmillä käytännössä.