•   Anaesthesia and Intensive Care Nursing AH00CA84-3003 09.01.2023-26.02.2023  5 credits  (HLABTO22H) +-
    Name of lecturer(s)

    Mervi Hietanen

    Learning material and recommended literature

    Anaesthesia and Intensive Care Nursing book (eBook available in primo)

    Implementation and methods of teaching

    Lectures via online, practical sessions, bedside simulations and individual studying from given materials. Approve when: Attendance in practical sessions and bedside simulations Passed Exam

    Assessment methods and criteria

    Harjoitustunneille ja simulaatioihin aktiivinen osallistuminen Itsenäisten tehtävien tekeminen/palautus Hyväksytysti suoritettu Exam-tentti (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    09.01.2023 - 26.02.2023

    Enrollment date

    21.11.2022 - 08.01.2023

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • HLABTO22H
    Seats

    20 - 30

    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Small group(s)
    • Info 1 (Size: 0.
    • Tehohoitoympäristö (Size: 0.
    • Hengityksen arviointi ja apuvälineet teholla (Size: 0.
    • Verenkierron arviointi, monitorointi ja hoito (Size: 0.
    • Intuboidun/trakeostomoidun potilaan hoito (Size: 0.
    • Tehopotilaan tajunnan tason arviointi ja sedaatio (Size: 0.
    • Potilaan vieroittelu hengityslaitteesta/ fysioterapia (Size: 0.
    • Simulaatio R 1 (Size: 0.
    • Simulaatio R 2 (Size: 0.
    • Harjoitus R1 Hengitys (Size: 0.
    • Harjoitus R2 Hengitys (Size: 0.
    • Harjoitus R3 Hengitys (Size: 0.
    • Harjoitus R1 Välineistö (Size: 0.
    • Harjoitus R2 Välineistö (Size: 0.
    • Harjoitus R3 Välineistö (Size: 0.
    Teacher(s)

    Mervi Hietanen, Paula Ovaska

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    Sisätauti-kirurginen hoitotyö/menetelmä osaaminen
    Anatomian ja fysiologian perusteet
    Akuuttihoitotyön osaaminen ja poikkeusolojen terveydenhuolto (not translated)

    Degree Programme(s)

    Complementary competence and optional courses, Bachelors

    Unit location

    Lappeenranta Campus

    Assessment methods

    1-5

    Dates for exams and retakes

    Exam exam and re-exam only in Exam.

    Timing and attendance

    Spring 2023 Attendance in practical sessions and bedside simulations Practical lessons 100 % mandatory attendance

    Learning environment

    Online lectures, practical sessions and bedside simulations in campus.

    Students use of time and workload

    Individual tasks in Moodle Materials for practical sessions and bedside simulations

    Contents

    Tehohoidossa olevan potilaan tarkkailu sekä tarkoituksen mukaisten auttamismenetelmien valinta Tehopotilaan hoitoympäristö Intuboidun ja hengityskoneessa olevan tehopotilaan hoito Verenkiertovajauspotilaan hoito Turvallisen lääkehoidon ja nestehoidon toteuttaminen Potilas-, laite- ja työturvallisuus tehohoidossa Sedaatio- ja kipulääkkeet (not translated)

    Assessment criteria
    Assessment criteria - level 1

    Opiskelija osaa kuvata tehohoitotyön prosessin ja käsitteet vain osittain. Hän osaa toimia erilaisissa tehtävissä toimeksiannon mukaan. Hän yhdistää teoriaperustan ja esitetyt toimintamallit, mutta ei välttämättä ymmärrä niiden merkityksiä. Opiskelijan esittämät toiminta mallit eivät ole perusteltuja ja pohdinta on vain harvoin kriittistä. (not translated)

    Assessment criteria - level 3

    Opiskelija osaa kuvata sujuvasti tehohoitotyön prosessin ja keskeiset käsitteet. Opiskelija ymmärtää aikaisemman teoriaperustan merkityksen potilaan hoitotyössä, mutta ei täysin kykene soveltamaan sitä. Opiskelija osaa toimia monimutkaisissa tai ennakoimattomissa työtilanteissa. Opiskelija osaa esittää perusteltuja toimintatapoja tehohoitopotilaan hoitotyössä ja pohdinta on osittain kriittistä, sekä osoittaa osittain itsenäistä ajattelua. (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    Opiskelija osaa selittää asiantuntevasti tehohoitotyön prosessin ja keskeiset käsitteet. Hän osaa soveltaa aikaisempaa teoriaperustaa tehohoitopotilaan hoitotyössä ja ymmärtää niiden yhteydet toisiinsa. Opiskelija osaa esittää innovatiivisia tai vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin. Opiskelija osaa selittää systemaattisesti perusteltuja toimintatapoja tehohoitopotilaan hoitotyössä, pohdinta on kriittistä sekä osoittaa itsenäistä ajattelua. (not translated)