Sari Kokkonen
Sari Kokkonen
Moodle-sivustolla on materiaalit, joka johdattelee opiskelijaa opintojakson keskeisiin teemoihin. Moodle-sivuston materiaalin käyttö tulee näkyä tehtävien teossa. Moodlessa olevan materiaalin lisäksi opiskelijalta edellytetään myös itse hankittua näyttöön perustuvaa tietoa vastausten laadinnassa. Työssä tulee näkyä kaikki käytetyt lähteet (not translated)
Verkkototeutus 100 % Moodle-oppimisalustalla. Kurssin voit suorittaa oman aikataulun mukaisesti 31.10.-18.12.2022 välisenä aikana. Verkkokurssi sisältää 4 palautettavaa tehtävää. Tehtävät tulee suorittaa annetussa järjestyksessä. Laadi itsellesi tavoitteet opintojaksolle 0,25 op 1. TEHTÄVÄ – Ikääntyvien ja ikääntyneiden elämää- eettiset kysymykset 1 op (mindmap) 2. TEHTÄVÄ tilannekuvaus sekä tilanteen ratkaisu) 0,5 op 3. TEHTÄVÄ Oma asiakas – asiakkaan terveyden edistäminen 2 op 4. TEHTÄVÄ Keskustelu asiakkaan kanssa ikääntymissuunnitelmasta ja ikäystävällisyydestä 1 op Lopuksi tee itsearviointi alussa laatimiesi tavoitteiden saavuttamisesta 0,25 op (not translated)
Finnish
03.10.2022 - 18.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Sari Kokkonen, Minna Humaloja
Bachelor's Degree Programme in Public Health Nursing
Lappeenranta Campus
Approved/Failed
Opintojaksoon ei liity tenttiä. (not translated)
Kurssin voit suorittaa oman aikataulun mukaisesti 31.10.-18.12.2022 välisenä aikana. (not translated)
Moodle-verkkoympäristö (not translated)
Opiskelijan ajankäyttö jakaantuu Moodle-sivustolla olevaan tietoon perehtymiseen, itsenäiseen tiedonhakuun ja vastauksen laadintaan. (not translated)
terve vanheneminen ikääntyneiden terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen keskeiset ikääntyneiden terveyden edistämisen osa-alueet ja suositukset ikäosaaminen, ikääntymissuunnitelma ja ikäystävällisyys käsitteinä ja toimintana terveydenhoitajatyö ikääntyneiden osallisuuden, yhdenvertaisuuden ja toimijuuden tukemisessa (not translated)
Opiskelija osaa: luetella asioita, joilla edistetään ikääntyneen ihmisen ja hänen perheensä kokonaisvaltaista hyvinvointia ja siihen vaikuttavia tekijöitä tietää preventiivistä?otetta ikääntyneiden terveydenhoitajatyössä ja selittää ikääntyneiden terveysneuvonnan erityispiirteet selittää ikäosaamisen ja ikäystävällisyyden sisällön ja merkityksen niin yksilön kuin yhteisöjen kannalta ja kuinka niitä edistetään tukea ikääntyneen osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja toimijuutta yhteisössä ja yhteiskunnassa (not translated)
Opiskelija osaa:
edistää ikääntyneen ihmisen ja hänen perheensä kokonaisvaltaista hyvinvointia ja arvioida siihen vaikuttavia tekijöitä
soveltaa preventiivistä tapaa ikääntyneiden terveydenhoitajatyössä ja selittää ikääntyneiden terveysneuvonnan erityispiirteet
selittää ikäosaamisen ja ikäystävällisyyden sisällön ja merkityksen niin yksilön kuin yhteisöjen kannalta ja kuinka niitä edistetään
tukea ikääntyneen osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja toimijuutta yhteisössä ja yhteiskunnassa (not translated)