Eija Viitala
Eija Viitala
Ilmoitetaan opintojakson Moodle-sivuilla. (not translated)
Opintojakso toteutuu Lahden ja Lappeenrannan yhteistoteutuksena. Lisäksi opintojakso järjestetään osin moniammatillisesti terveydenhoitajaopiskelijoiden kanssa, jotta perusopinnoista lähtien tulee tutuksi työterveyshuollon moniammatillinen toimintatapa. Opiskelu sisältää itsenäistä ja pienryhmätyöskentelyä verkossa sekä yhteisiä, moniammatillisia Zoom-tapaamisia. (not translated)
Työsuojelun Testaa tietosi -testi (hyv./hyl.) Työperäiset sairaudet ja työlääketiede -osaamistesti (hyl. – K5) Ergonomian osaamistesti (hyl. – K5) Opintojakson osaamistesti Zoom-kertojen sisällöistä (hyl. – K5) Ryhmätyöskentelyihin osallistuminen ja ryhmätehtävien palautus (not translated)
Finnish
15.08.2022 - 23.09.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.
1 - 100
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Eija Viitala, Sari Soutukorva
Osaamisen kehittymistä tukee lukukausien 1.-4. opintojaksot. (not translated)
Bachelor's Degree Programme in Physiotherapy
5 credits
1-5
Opintojakson aikana analysoidaan leipomoyrityksen työpaikkaselvityksen tuloksia sekä suunnitellaan terveystarkastuksen, työkyvyn arvioinnin ja terveyssuunnitelman sisältö kyseisen yrityksen yrittäjälle. (not translated)
Opintojakson hylättyjä osaamistestejä voi uusia kaksi kertaa. (not translated)
Opintojakso ajoittuu viikoille 33-38. (not translated)
Opintojakso toteutetaan verkossa (Zoom, Moodle). (not translated)
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Yhteisiä Zoom-tapaamisia on noin 1op (28h). Loppuosa opintojaksosta on itsenäistä ja pienryhmätyöskentelyä sekä osaamistestien suorittamista. (not translated)
Työterveyshuolto, työfysioterapia ja sen sisällöt, periaatteet Työterveyshuollon toimintaympäristö Työlainsäädäntö, työterveyslaki ym Työsuojelu ja sen osa-alueet Työperäiset (TULE) sairaudet Ergonomia Työpaikkaselvitys ja toimintasuunnitelma (sisältäen työn kuormitustekijöiden arviointimenetelmät) Terveystarkastus, työkyvyn arviointi ja terveyssuunnitelma Työkyvyn hallinta, seuranta ja varhainen tuki Työikäisen terveyskäyttäytyminen ja TANO (tiedon anto, ohjaus ja neuvonta) (not translated)
Opiskelija ei ole tehnyt opintojakson osaamistestejä hyväksytysti ja/tai opiskelija ei ole osallistunut ryhmätehtäviin. (not translated)
Opiskelija tietää työterveyshuollon toimintakentästä ja sitä säätelevästä lainsäädännöstä. Hän tunnistaa joitakin työympäristön kuormitustekijöitä ja tietää työpaikkaselvitysprosessin pääpiirteitä. Opiskelija tunnistaa joitakin työperäisten sairauksien riskitekijöitä ja työntekijöiden kuntoutustarpeita. Hän tietää moniammatillisuuden merkityksen työterveyshuollossa. (not translated)
Opiskelija osaa kuvata työterveyshuollon toimintakenttää ja sitä säätelevää lainsäädäntöä. Hän osaa analysoida työympäristöä, siihen liittyviä kuormitustekijöitä ja työntekijän kuormittumista. Hän hallitsee työpaikkaselvitysprosessin pääpiirteet ja osaa antaa joitakin toimenpide-ehdotuksia. Hän osaa tunnistaa ja ehkäistä yleisimpiä työperäisten sairauksien riskitekijöitä sekä työntekijöiden kuntoutustarpeita. Hän osaa suunnitella työkykyä edistävää ja ylläpitävää toimintaa. Opiskelija ymmärtää moniammatillisuuden merkityksen työterveyshuollossa ja pyrkii moniammatilliseen työtapaan. (not translated)
Opiskelija osaa kuvata työterveyshuollon toimintakenttää ja sitä säätelevää lainsäädäntöä sekä soveltaa näitä omaan toimintaansa. Hän osaa analysoida perusteellisesti työympäristöä, siihen liittyviä kuormitustekijöitä ja työntekijän kuormittumista. Opiskelija hallitsee työpaikkaselvitysprosessin periaatteet, ja hänellä on valmiudet osallistua työpaikkaselvitykseen ja antaa perusteltuja toimenpide-ehdotuksia osana työpaikkaselvitysprosessia. Opiskelija osaa tunnistaa ja ehkäistä työperäisten sairauksien riskitekijöitä. Hän osaa tunnistaa työntekijöiden kuntoutustarpeita. Opiskelija osaa suunnitella työkykyä edistävää ja ylläpitävää toimintaa tarvelähtöisesti ja perustellusti. Opiskelija ymmärtää moniammatillisuuden merkityksen työterveyshuollossa ja hyödyntää moniammatillisuutta omassa toiminnassaan. (not translated)