•   Physiotherapy for Children and Adolescent AH00CA39-3005 06.03.2023-26.05.2023  5 credits  (HLPRFYS21S, ...) +-
    Name of lecturer(s)

    Sirpa Silaste

    Learning material and recommended literature

    Kirjaudu Duodecimin oppiporttiin ja sieltä seuraavat materiaalit: Pihko H., Haataja L. ja Rantala H. (toim.) Lastenneurologia. 2015. Duodecim.. Tenttiin sivut 128-137, 138-145, 172-183, 210-217. Rajantie J. , Heikinheimo M., Renko M. (toim.) Lastentaudit. 2016. Duodecim. Arokoski J. ym (toim.) 2015. Fysiatria.Duodecim. Kalso E. ym. (toim.) 2018. Kipu. Duodecim. Lisäksi: Kauranen K. 2017. Fysioterapeutin käsikirja. Sanoma Pro. Salpa, P. 2007: Lapsen liikkumisen kehitys- ensimmäinen ikävuosi. Jyväskylä: Gummerus. Salpa, P. & Autti-Rämö, I. 2010.Lapsen ensimmäinen vuosi. Kehitys ei etene odotetusti, mitä tehdä? Livonia:Tammi. Zukunft-Huber, B. 1991. Vauva oppii liikkumaan. Lapsen ensimmäinen vuosi. Jyväskylä: Gummerus. . Muu oppikurssilla ilmoitettu materiaali. (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    Jokaiselle kontaktiopetuskerralle valmistaudutaan ennakolta itsenäisesti opiskelemalla tai tekemällä oppimistehtävä. Opetusmenetelmät: Luennot, tieto- ja taitopajat,oppimistehtävät Zoomissa ja kampuksella. Opiskelija antaa opintojaksopalautteen opintojakson lopussa. Opettaja vastaa palautteeseen. Ajoitus: Lähiopetus alkaa viikolla 11 ja loppuu viikolla 20. Muutokset ovat mahdollisia. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opintojakson arvosana muodostuu osa-suorituksista, jotka ovat soveltava tentti 3/4 ja oppimistehtävä lapsen arvioinnista 1/4. Muut oppimistehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty- hylätty Tentistä tulee saadaa 50 % oikein. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    06.03.2023 - 26.05.2023

    Enrollment date

    21.11.2022 - 08.01.2023

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • HLPRFYS21S
    • HLTIFYS21S
    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Small group(s)
    • Ryhmä 1 (Size: 0.
    • Ryhmä 2 (Size: 0.
    • Verkkoluento (Size: 0.
    • Opintokäynti/ekskursio (Size: 0.
    • Tentti (Size: 0.
    Teacher(s)

    Sirpa Silaste, Annakaisa Loiri

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    Eri-ikäinen ihminen-opintojakso (5 op) (not translated)

    Degree Programme(s)

    Bachelor's Degree Programme in Physiotherapy

    Assessment methods

    1-5

    Alternative completion methods

    Vastaava osaaminen hankittuna korkeakoulusta. (not translated)

    Practical training and working life co-operation

    Vierailijoita työelämästä ja vierailu työelämään. (not translated)

    Dates for exams and retakes

    Verkkotentti Moodle-ympäristöstä Osa 1. Soveltava- ja monivalintatentti lastenneurologisesta ja lastentautien fysioterapiasta vko 20. Yksi uusintatentti. Arviointi 1-5. Osa 2: Numeerisesti arvioitava oppimistehtävä. (not translated)

    Timing and attendance

    Ajoitus vko 11-20. (not translated)

    Learning environment

    Verkko-opetus, lähiopetus ja mahdolliset opintokäynnit. (not translated)

    Students use of time and workload

    Valmistautuminen ennakolta lähiopetukseen, tentit ja oppimistehtävät. Opiskelijan työtä 135 t.Lähiopetusta 48 t. Opetus verkkoympäristössä ja kampuksella. (not translated)

    Contents

    Lapsen ja nuoren arviointi ja tutkiminen (sensomotorinen kehitys, ruumiin rakenne, asennon hallinta, liikkumis- ja toimintakyky,hengitystoiminnot). Lapsen sensomotorisen kehityksen tukeminen. Tuki- ja liikuntaelinsairauksien yksilöllinen ja näyttöön perustuva fysioterapia (skolioosi, selkäsairaudet, alaraajojen rakennepoikkeavuudet, rasitustilat, Perthesin tauti, reuma). Neurologisten sairauksien yksilöllinen ja näyttöön perustuva fysioterapia (CP-vamma, lihastaudit, olkahermopunoksen syntymävaurio, hydrocefalus, neuromuskulaariset sairaudet, meningomyelocele, Downin oireyhtymä). (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Opiskelija ei saavuta opintojakson tavoitteita. (not translated)

    Assessment criteria - level 1

    Opiskelija osaa etsiä tietoa tiedonhankinnan prosessin eri vaiheide mukaisesti ja perustella tietolähteiden valintaa ja käyttöä. Opiskelija käyttää ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla. Opiskelija soveltaa monipuolisesti opittuja työtapoja lasten ja nuorten fysioterapiassa. (not translated)

    Assessment criteria - level 3

    Opiskelija osa arvioida kriittisesti erilaisia tietolähteitä ja vertailla niitä. Opiskelija osa käyttää ammattikäsitteitä laajaalaisesti. Opiskelija osaa valita lasten ja nuorten fysioterapiaan soveltuvia tekniikoita ja työtapoja ja perustella valintansa. (not translated)

    Assessment criteria - level 5

    Opiskelija osaa arvioida ja perustella tiedonlähteiden hyödyllisyyttä. Opiskelija osaa käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja yhdistää niitä sujuvasti kokonaisuuksiksi. Opiskelija osaa valita, yhdistellä ja kehittää lasten ja nuorten fysioterapiaan soveltuvia tekniikoita ja työtapoja. (not translated)