Sirpa Silaste
Sirpa Silaste
Kirjaudu Duodecimin oppiporttiin ja sieltä seuraavat materiaalit: Pihko H., Haataja L. ja Rantala H. (toim.) Lastenneurologia. 2015. Duodecim.. Tenttiin sivut 128-137, 138-145, 172-183, 210-217. Rajantie J. , Heikinheimo M., Renko M. (toim.) Lastentaudit. 2016. Duodecim. Arokoski J. ym (toim.) 2015. Fysiatria.Duodecim. Kalso E. ym. (toim.) 2018. Kipu. Duodecim. Lisäksi: Kauranen K. 2017. Fysioterapeutin käsikirja. Sanoma Pro. Salpa, P. 2007: Lapsen liikkumisen kehitys- ensimmäinen ikävuosi. Jyväskylä: Gummerus. Salpa, P. & Autti-Rämö, I. 2010.Lapsen ensimmäinen vuosi. Kehitys ei etene odotetusti, mitä tehdä? Livonia:Tammi. Zukunft-Huber, B. 1991. Vauva oppii liikkumaan. Lapsen ensimmäinen vuosi. Jyväskylä: Gummerus. . Muu oppikurssilla ilmoitettu materiaali. (not translated)
Jokaiselle kontaktiopetuskerralle valmistaudutaan ennakolta itsenäisesti opiskelemalla tai tekemällä oppimistehtävä. Opetusmenetelmät: Luennot, tieto- ja taitopajat,oppimistehtävät Zoomissa ja kampuksella. Opiskelija antaa opintojaksopalautteen opintojakson lopussa. Opettaja vastaa palautteeseen. Ajoitus: Lähiopetus alkaa viikolla 11 ja loppuu viikolla 20. Muutokset ovat mahdollisia. (not translated)
Opintojakson arvosana muodostuu osa-suorituksista, jotka ovat soveltava tentti 3/4 ja oppimistehtävä lapsen arvioinnista 1/4. Muut oppimistehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty- hylätty Tentistä tulee saadaa 50 % oikein. (not translated)
Finnish
06.03.2023 - 26.05.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.
Faculty of Health Care and Social Services (LAB)
Sirpa Silaste, Annakaisa Loiri
Eri-ikäinen ihminen-opintojakso (5 op) (not translated)
Bachelor's Degree Programme in Physiotherapy
1-5
Vastaava osaaminen hankittuna korkeakoulusta. (not translated)
Vierailijoita työelämästä ja vierailu työelämään. (not translated)
Verkkotentti Moodle-ympäristöstä Osa 1. Soveltava- ja monivalintatentti lastenneurologisesta ja lastentautien fysioterapiasta vko 20. Yksi uusintatentti. Arviointi 1-5. Osa 2: Numeerisesti arvioitava oppimistehtävä. (not translated)
Ajoitus vko 11-20. (not translated)
Verkko-opetus, lähiopetus ja mahdolliset opintokäynnit. (not translated)
Valmistautuminen ennakolta lähiopetukseen, tentit ja oppimistehtävät. Opiskelijan työtä 135 t.Lähiopetusta 48 t. Opetus verkkoympäristössä ja kampuksella. (not translated)
Lapsen ja nuoren arviointi ja tutkiminen (sensomotorinen kehitys, ruumiin rakenne, asennon hallinta, liikkumis- ja toimintakyky,hengitystoiminnot). Lapsen sensomotorisen kehityksen tukeminen. Tuki- ja liikuntaelinsairauksien yksilöllinen ja näyttöön perustuva fysioterapia (skolioosi, selkäsairaudet, alaraajojen rakennepoikkeavuudet, rasitustilat, Perthesin tauti, reuma). Neurologisten sairauksien yksilöllinen ja näyttöön perustuva fysioterapia (CP-vamma, lihastaudit, olkahermopunoksen syntymävaurio, hydrocefalus, neuromuskulaariset sairaudet, meningomyelocele, Downin oireyhtymä). (not translated)
Opiskelija ei saavuta opintojakson tavoitteita. (not translated)
Opiskelija osaa etsiä tietoa tiedonhankinnan prosessin eri vaiheide mukaisesti ja perustella tietolähteiden valintaa ja käyttöä. Opiskelija käyttää ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla. Opiskelija soveltaa monipuolisesti opittuja työtapoja lasten ja nuorten fysioterapiassa. (not translated)
Opiskelija osa arvioida kriittisesti erilaisia tietolähteitä ja vertailla niitä. Opiskelija osa käyttää ammattikäsitteitä laajaalaisesti. Opiskelija osaa valita lasten ja nuorten fysioterapiaan soveltuvia tekniikoita ja työtapoja ja perustella valintansa. (not translated)
Opiskelija osaa arvioida ja perustella tiedonlähteiden hyödyllisyyttä. Opiskelija osaa käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja yhdistää niitä sujuvasti kokonaisuuksiksi. Opiskelija osaa valita, yhdistellä ja kehittää lasten ja nuorten fysioterapiaan soveltuvia tekniikoita ja työtapoja. (not translated)