•   Research, Development and Innovation Competence in the Social and Health Care AH00BU27-3022 09.01.2023-26.02.2023  5 credits  (HLPRSOS21KM, ...) +-
    Name of lecturer(s)

    Helena Hatakka

    Learning material and recommended literature

    Esimerkiksi ja lisäksi opintojakson materiaaleissa suositeltu kirjallisuus - Kangasniemi, M., Utriainen, K., Ahonen, S.-M., Pietilä, A.-M., Jääskeläinen, P. & Liikanen, E. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 2013, 25 (4), 291–301. - Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä. Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk. Sivut 12 – 84. - Kananen, J. 2011. Kvantti: kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän amk. Sivut 9 - 124. - Ojasalo K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2020. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Sanoma pro. - Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Turun amk. Puheenvuoroja 72. http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522163738.pdf - Salonen, K., Eloranta, S., Hautala, T. & Kinos, S. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Turun amk:n oppimateriaaleja 108. http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522166494.pdf - Puusa, A. & Juuti, P. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus. - Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018 (tai aik. painokset). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Tammi. - Vilkka, H. 2005. Tutki ja kehitä. Tammi. - Vilkka, H. 2014. Tutki ja mittaa. http://hanna.vilkka.fi/wp-content/uploads/2014/02/Tutki-ja-mittaa.pdf (not translated)

    Implementation and methods of teaching

    Yksilö-/tiimi-/parityöskentely, oppimistehtävät, verkkotyöskentely. Toteutus on kokonaan verkossa, eikä toteutukseen sisälly lähiopetusta. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Oppimistehtävien hyväksytty suoritus verkkotehtävien hyväksytty suoritus Hyväksytty: taso 3 Opintojakson suorittaminen ahotointina toteutetaan näyttönä. Erillinen ohjeistus näytön vastaanottavalta opettajalta. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    09.01.2023 - 26.02.2023

    Enrollment date

    21.11.2022 - 08.01.2023

    Enrolment in Peppi http://peppi.lab.fi. If you need assistance, please contact the student office.

    Group(s)
    • HLPRSOS21KM
    • HLPRSH21K
    • HLTISOS21K
    Seats

    0 - 100

    Unit, in charge

    Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

    Teacher(s)

    Helena Hatakka, Jenni Hämäläinen

    Additional information for students: previous knowledge etc.

    Opintojakso on tarkoitettu opiskeltavaksi siinä vaiheessa, kun opinnäytetyö on ajankohtainen. Opinnäytetyöprosessi aloitetaan välittömästi opintojakson suorittamisen jälkeen. Opintojakso on suoritettava ennen opinnäytetyön aloittamista. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Bachelor's Degree Programme in Public Health Nursing

    Unit location

    E-campus

    R&D proportion

    5 credits

    Virtual proportion

    5 credits

    Assessment methods

    1-5

    Alternative completion methods

    Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)

    Timing and attendance

    Opintojakso toteutetaan ajalla: 26.9.-18.12.2022. (not translated)

    Learning environment

    Verkko-oppimisympäristö, Moodle. (not translated)

    Contents

    Tieteen filosofia, arkitieto ja tieteellinen ajattelu. Opintojakson aikana opiskellaan määrällistä ja laadullista tiedonkeruuta ja analyysia, käydään läpi toiminnallinen opinnäytetyö sekä kuvaileva kirjallisuuskatsaus ja eettisiä kysymyksiä sekä luotettavuutta opinnäytetyössä. Lisäksi tutustutaan innovaatio -käsitteeseen ja mitä se tarkoittaa opinnäytetyössä. (not translated)

    Assessment criteria
    Assessment criteria - level 3

    Eri modulien hyväksytty suorittaminen (60% oikein). Oppimistehtävien hyväksytty suoritus. Opiskelija osaa - sosiaali- ja terveysalan tutkimukseen ja kehittämistoimintaan liittyvät keskeiset käsitteet ja menetelmät - arvioida kriittisesti erilaisia tietolähteitä ja tekstiä sekä tehdä lähdemerkinnät ohjeiden mukaan - rajata tiedon tarpeen yksittäisissä tiedon käyttötilanteissa ja erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta - käyttää oman alansa uusinta keskeistä tutkimustietoa - suunnitella kehittämistoimintaa tutkimuksellisella lähestymistavalla - toteuttaa luotettavuuden ja eettisyyden periaatteita tutkimus- ja kehittämistoiminnassa - esittää innovatiivisia aiheita opinnäytetyölle - kirjoittaa tieteellistyyppistä, argumentoitua ja oikeakielistä asiatekstiä. (not translated)