Face-to-face
Please select the curriculum by the start year of studies and orientation line.
Face-to-face
Distance learning.
Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.07.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
Reko Juntto
Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan. (not translated)
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Digital Solutions
Lahti Campus
1-5
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja. (not translated)
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli. (not translated)
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä (not translated)
This course covers following topics: Digital Marketing Plan – SOSTAC – Planning Framework, Marketing Automation,
Social Media Marketing,Mobile Marketing, Content Creation, SEO, SEM and ongoing progress.
Face-to-face
Study materials will be announced at the beginning of the course.
The individual preliminary tasks for participants before the beginning of the course. Expert lectures, development tasks, guidance and development task reviews on starting and ending days. Two online guidance days.
Assignment and active partisipation
Finnish
20.10.2022 - 08.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
Reko Juntto
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Digital Solutions
Lahti Campus
1-5
The assignment for working life.
Lectures and exercises, assignment.
5 * 27h = 135 hours student work
Organizational business processes and business strategy. Importance of Digitalisation in Business Process enhancement and Business Development. The organization's digital strategy and strategy types in development.
The student has not achieved the objectives of the course sufficiently.
The student has achieved the objectives of the course sufficiently. The student is able to describe in the organization's business processes and is able to evaluate possibilities of digitalization in business process enhancement and business development.
The student has achieved the objectives of the course in a good manner. The student is able to describe in the organization's business processes and is able to evaluate possibilities of digitization in business process enhancement and business development. The student is able to create a digitization strategy for the organization.
The student has achieved the objectives of the course in an excellent manner. The student understands the meaning of data analytics in business processes and the value of it. The student is able to form a visualization of data sources and data transferring in business processes. The student is able to choose valuable methods and can design a data-analytics process plan. The student is able to make a plan for the implementation of the strategy.
Distance learning
Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus. (not translated)
Liiketalouden digitaaliset ratkaisut -koulutukseen osallistuvilla on etuajo-oikeus, muut kurssille ilmoittautuneet hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan osallistavilla menetelmillä ensimmäinen oppimistehtävä ja käydään läpi asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Toisella lähikerralla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä. Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, jotka muodostavat kurssiarvosanan.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä. (not translated)
Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5 (not translated)
Finnish
27.08.2022 - 16.12.2022
01.07.2022 - 04.09.2022
0 - 57
Taina Orpana
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Digital Solutions, Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business
Lahti Campus
5 credits
1-5
Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa. (not translated)
Lähitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h (not translated)
Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät). (not translated)
Distance learning
Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus. (not translated)
Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää verkossa (tiistaina 7.3. ja 18.4.), jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. HUOM! Mukaan mahtuu 45 opiskelijaa.
Ensimmäisellä lähikerralla keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä teorian ja pienryhmäkeskusteluiden avulla. Toisella lähikerralla puretaan osallistavilla menetelmillä ensimmäinen oppimistehtävä ja käydään läpi asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Toisella lähikerralla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä.
Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi, jotka muodostavat kurssiarvosanan.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä. (not translated)
Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5 (not translated)
Finnish
06.03.2023 - 31.05.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
0 - 45
Taina Orpana
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Digital Solutions, Master’s Degree Programme in Business Administration, Digital Solutions in Business
Lahti Campus
5 credits
1-5
Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa. (not translated)
Lähitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h (not translated)
Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Kaksi omaan organisaatioon sovellettavaa kirjallista oppimistehtävää.
Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät). (not translated)
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Materials will be shared in lectures.
Contact Lectures, online meetings, independent and team work.
Based on the Assessment Framework for Master's degree, and will be applied to the performance and results of the development task.
Finnish
01.03.2023 - 31.05.2023
21.11.2022 - 08.01.2023
20 - 40
Tarja Keski-Mattinen
Faculty of Business and Hospitality Management (LAB)
Master of Business Administration, Digital Solutions
Lahti Campus
3 credits
3 credits
1-5
No optional methods.
The assignment in cooperation with working life.
Lectures, exercises and development assignments.
27 h per cr = 135 h student work
The possibilities of automating information processes.
Information Collection Methods, and planning of activities.
Value creation opportunities of the collected information, and its visualization.
The student has not sufficiently achieved the objectives of the course.
The student has sufficiently achieved the objectives of the course. The student can write a description of the organization's business processes and can evaluate the possibilities of automation and create an information-gathering approach and produce a visual description of it.
The student has achieved the objectives of the course in a good manner. The student can write a description of the organization's business processes and can evaluate the possibilities of automation and create an information-gathering approach and produce a visual description of it.
The student has achieved the objectives of the course excellently. The student can write a description of the organization's business processes and can evaluate the possibilities of automation and create an information-gathering approach and produce a visual description of it. The student can lead the process of clarification of the organization's current state, and development plan.
There is no implementations attached to this degree programme.