Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointiviestintäLaajuus (5 op)

Tunnus: AL00DG80

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet, tavoitteet ja keinot
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

11.09.2025 - 07.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Opettaja
  • Taina Orpana
  • Sami Lanu
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Case klinikka (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO25-26
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
  • LLPRHOTRA24SV
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 24SV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1
  • Case klinikka

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet, tavoitteet ja keinot
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Markkinointiviestinnän kurssilla on kuusi lähikertaa verkossa, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Oppimistehtävistä muodostuu markkinointiviestintäsuunnitelma case organisaatiolle. Oppimistehtävät suoritetaan kolmen hengen ryhmissä. Viimeinen refkektoiva tehtävä on yksilötehtävä. Lähikerrolla luennoidaan, ratkaistaan ongelmia sekä puretaan oppimistehtäviä vaihtuvissa ryhmissä.

Sovellettavat opetusmenetelmät: Luennot, caseperustaiset oppimistehtävät, oppimistehtävien purku ja oppimisen syventäminen pienryhmissä.

Ajoitus ja läsnäolo

Pääsääntöisesti verkkotapaamiset ovat joka toinen viikko torstai aamupäivisin. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta suotavaa. Luento-osuudet nauhoitetaan.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlen materiaali sekä opiskelijan itse hakema aiheeseen liittyvä lähdekirjallisuus.

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa ja oppimisympäristö Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitunnit 30h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 105h = 135h

Sisältö

Oletko aina halunnut tietää, miten valita sopivia kanavia markkinointiviestinnän tueksi? Kiinnostaako sinua mainonta tai mediat? Markkinointiviestinnän kurssilla pureudutaan kanavaratkaisuihin kohderyhmäkeskeisesti, mietitään ydinviestin rakentumista monikanavaisesti ja päästään kurkistamaan median, mediatoimiston sekä PR:n ihmeelliseen maailmaan.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävä osaaminen markkinoinnin peruskurssit. Kytkeytyy ja syventää kursseja brändin rakentaminen, sisällön tuottaminen ja digitaalinen markkinointi.

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5

Ajoitus

01.08.2025 - 31.05.2026

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 80

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Lotta Toivonen
Ryhmät
  • LLABTO25-26
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä keskeiset markkinointiviestinnän muodot, käsitteet, tavoitteet ja keinot
- selittää miten markkinointiviestinnällä vaikutetaan kohderyhmiin
- kuvata markkinointiviestinnän roolin brändien arvonmuodostamisessa sekä asiakassuhteiden luomisessa ja säilyttämisessä
- luoda integroidun markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteiden saavuttamiseksi

Arviointiasteikko

1-5