Siirry suoraan sisältöön

Markkinatutkimus ja asiakasymmärrysLaajuus (5 op)

Tunnus: AL00DA54

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

- suunnitella ja toteuttaa kattavia markkinatutkimuksia käyttäen erilaisia kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia menetelmiä asiakastarpeiden ja -käyttäytymisen ymmärtämiseksi.
- analysoida markkinatutkimuksen dataa, tunnistaa kuluttajien käyttäytymismalleja ja muuttaa nämä tiedot hyödyllisiksi oivalluksiksi markkinointistrategioita varten.
- soveltaa asiakasymmärrystä tuotekehitykseen ja markkinointiviestintään luoden asiakaslähtöisiä ratkaisuja, jotka vastaavat markkinoiden tarpeisiin ja trendeihin.

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • LAB_virtuaaliopettaja_LIITO_02 Virtuaaliopettaja (LAB)
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLPRLII24SK
    Liiketalouden koulutus 24S, kaupallistaminen, Lappeenranta
  • LLABTO25-26
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

- suunnitella ja toteuttaa kattavia markkinatutkimuksia käyttäen erilaisia kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia menetelmiä asiakastarpeiden ja -käyttäytymisen ymmärtämiseksi.
- analysoida markkinatutkimuksen dataa, tunnistaa kuluttajien käyttäytymismalleja ja muuttaa nämä tiedot hyödyllisiksi oivalluksiksi markkinointistrategioita varten.
- soveltaa asiakasymmärrystä tuotekehitykseen ja markkinointiviestintään luoden asiakaslähtöisiä ratkaisuja, jotka vastaavat markkinoiden tarpeisiin ja trendeihin.

Arviointiasteikko

1-5