Challenges for Child and Family ServicesLaajuus (5 op)
Tunnus: ST00BO33
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 12
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Juha Roslakka
- Marika Norta
Ryhmät
-
HLABYTO24HTäydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Implementation:
Intensive week "Challenges for Child and Family Services" in Neubrandenburg and Berlin, May 18-24 2025. The student participates in intensive week and one online-meeting before and after the intensive week. The student makes a short presentation of his/her professional background for the intensive week. The student writes a reflective essay about the content of the intensive week.
Ajoitus ja läsnäolo
Schedule: Intensive week May 18-24 2025. The deadline of the essay is September 2025.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
No optional modes of execution.
Sisältö
The themes of the intensive week: memory work, migration, child and family work
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
The study unit is only for the LAB master students of the Faculty of Health Care and Social Services. For everyone interested in the week, there will be an online kick-off meeting on Tuesday, November 26th, at 16:00. Further information at eLAB: https://elab.lab.fi/fi/opintojen-suorittaminen/kansainvalistyminen-ja-opiskelijavaihto/intensiiviviikot.
Application: The student writes a 1-2 page motivation letter in English and sends it to the teachers Juha Roslakka and Marika Norta by January 31st. The student has completed at least 15 credits of master's studies by May 2025.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Juha Roslakka
- LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI
- Marika Norta
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE23SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 23S Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Implementation:
Intensive week "Finnish and German Welfare State in transition" in Lahti, May 27-31 2024.
Ajoitus ja läsnäolo
Schedule:
Intensive week in Lahti together with a German student group from Neubrandenburg, week 22, May 27-31 2024.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Juha Roslakka
Ryhmät
-
HLPRYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE22SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lahti
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Juha Roslakka
- LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI
Ryhmät
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE21SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
-
HLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Content:
Comparisons of current national and international trends in child welfare/ child protection and educative work. Pre-task, online group work and a written assignment.
Implementation:
Online intensive week "Finnish and German Welfare State in transition"
Teachers:
Juha Roslakka, juha.roslakka@lab.fi
Tuula Hyppönen
Ajoitus ja läsnäolo
Online intensive week with the German students and teachers (Hochschule Neubrandenburg), week 17: 25.-28.4.22.
Sisältö
Content:
Comparisons of current national and international challenges in child and family services.
Learning outcomes:
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- know and communicate good practices of child and family centred services
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
The student is able to
- express familiarity with the themes of the study unit
- communicate in a verbal and written form to one's own national and international professional target groups from one's own profession perspective
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
The student is able to
- make relevant international comparisons on the themes of the study unit
- communicate in a verbal and written form to one's own national and international professional target groups on the themes related to the study unit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
The student is able to
- use critically and innovatively national and international sources of information on the themes related to the study unit
- make critical international comparisons on the themes of the study unit
- develop relevant applications in one's own professional field