Siirry suoraan sisältöön

Challenges for Child and Family ServicesLaajuus (5 op)

Tunnus: ST00BO33

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 12

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
  • Juha Roslakka
  • Marika Norta
Ryhmät
  • HLABYTO24H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö

Osaamistavoitteet

The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Implementation:
Intensive week "Challenges for Child and Family Services" in Neubrandenburg and Berlin, May 18-24 2025. The student participates in intensive week and one online-meeting before and after the intensive week. The student makes a short presentation of his/her professional background for the intensive week. The student writes a reflective essay about the content of the intensive week.

Ajoitus ja läsnäolo

Schedule: Intensive week May 18-24 2025. The deadline of the essay is September 2025.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

No optional modes of execution.

Sisältö

The themes of the intensive week: memory work, migration, child and family work

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

The study unit is only for the LAB master students of the Faculty of Health Care and Social Services. For everyone interested in the week, there will be an online kick-off meeting on Tuesday, November 26th, at 16:00. Further information at eLAB: https://elab.lab.fi/fi/opintojen-suorittaminen/kansainvalistyminen-ja-opiskelijavaihto/intensiiviviikot.

Application: The student writes a 1-2 page motivation letter in English and sends it to the teachers Juha Roslakka and Marika Norta by January 31st. The student has completed at least 15 credits of master's studies by May 2025.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
  • Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
  • Juha Roslakka
  • LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI
  • Marika Norta
Ryhmät
  • HLPRYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE23S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 23S Lahti
  • HLTIYTO23H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Implementation:
Intensive week "Finnish and German Welfare State in transition" in Lahti, May 27-31 2024.

Ajoitus ja läsnäolo

Schedule:
Intensive week in Lahti together with a German student group from Neubrandenburg, week 22, May 27-31 2024.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Juha Roslakka
Ryhmät
  • HLPRYTO22H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE22S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
  • HLTIYTO22H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lahti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
  • Juha Roslakka
  • LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI
Ryhmät
  • HLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE21S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
  • HLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Content:
Comparisons of current national and international trends in child welfare/ child protection and educative work. Pre-task, online group work and a written assignment.

Implementation:
Online intensive week "Finnish and German Welfare State in transition"

Teachers:
Juha Roslakka, juha.roslakka@lab.fi
Tuula Hyppönen

Ajoitus ja läsnäolo

Online intensive week with the German students and teachers (Hochschule Neubrandenburg), week 17: 25.-28.4.22.

Sisältö

Content:
Comparisons of current national and international challenges in child and family services.
Learning outcomes:
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- know and communicate good practices of child and family centred services

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

The student is able to
- express familiarity with the themes of the study unit
- communicate in a verbal and written form to one's own national and international professional target groups from one's own profession perspective

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

The student is able to
- make relevant international comparisons on the themes of the study unit
- communicate in a verbal and written form to one's own national and international professional target groups on the themes related to the study unit

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

The student is able to
- use critically and innovatively national and international sources of information on the themes related to the study unit
- make critical international comparisons on the themes of the study unit
- develop relevant applications in one's own professional field