Siirry suoraan sisältöön

Digital Venture Building StudioLaajuus (15 op)

Tunnus: AM00DG82

Laajuus

15 op

Opetuskieli

  • englanti

Osaamistavoitteet

- Opiskelija hallitsee digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuotteistamisen ja kaupallistamisen perusteet sekä osaa soveltaa niitä käytännössä
- Opiskelija ymmärtää Digital Venturing -käsitteen ja prosessin vaiheet sekä osaa hyödyntää Muotoiluinstituutin kehittämää Digital Venture Building -mallia uusien tuotteiden ja palveluiden suunnittelussa ja kehittämisessä
- Opiskelija osaa soveltaa muotoiluajattelua sekä ymmärtää, miten strategista ennakointia ja spekulatiivista muotoilua voidaan hyödyntää digitaalisten innovaatioiden kehitysprosessissa
- Opiskelija osaa hyödyntää käyttäjälähtöistä suunnittelua, dataperusteista tietoa ja tekoälyä osana digitaalista tuote- ja palvelukehitystä, aina ideoinnista ja tutkimuksesta prototyyppien kehittämiseen ja testaamiseen
- Opiskelija osaa soveltaa studiossa opittuja perusteita käytännössä sekä toimia monialaisessa tiimissä digitaalisen tuotteen tai palvelun kehittämisprosessissa

Ilmoittautumisaika

07.05.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

01.09.2025 - 27.10.2025

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Sustainable Design Business
Opettaja
  • Antero Kivikoski
  • Anniina Harjapää
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTISDB23S
    Bachelor's Degree Programme in Sustainable Design Business 23S Lahti
  • MLTIUXUI22S
    Käyttökokemus ja käyttöliittymämuotoilun koulutus 22S Lahti
  • MLABTO25-26E
    Complementary competence (Bachelor's) 2025-2026, Institute of Design and Fine Arts
  • MLTIUXUI23S
    Käyttökokemus ja käyttöliittymämuotoilun koulutus 23S Lahti
Pienryhmät
  • Luennot
  • Verkkoluento
  • Harjoitukset

Osaamistavoitteet

- Opiskelija hallitsee digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuotteistamisen ja kaupallistamisen perusteet sekä osaa soveltaa niitä käytännössä
- Opiskelija ymmärtää Digital Venturing -käsitteen ja prosessin vaiheet sekä osaa hyödyntää Muotoiluinstituutin kehittämää Digital Venture Building -mallia uusien tuotteiden ja palveluiden suunnittelussa ja kehittämisessä
- Opiskelija osaa soveltaa muotoiluajattelua sekä ymmärtää, miten strategista ennakointia ja spekulatiivista muotoilua voidaan hyödyntää digitaalisten innovaatioiden kehitysprosessissa
- Opiskelija osaa hyödyntää käyttäjälähtöistä suunnittelua, dataperusteista tietoa ja tekoälyä osana digitaalista tuote- ja palvelukehitystä, aina ideoinnista ja tutkimuksesta prototyyppien kehittämiseen ja testaamiseen
- Opiskelija osaa soveltaa studiossa opittuja perusteita käytännössä sekä toimia monialaisessa tiimissä digitaalisen tuotteen tai palvelun kehittämisprosessissa

Arviointiasteikko

1-5