Challenges for Child and Family ServicesLaajuus (5 op)
Tunnus: ST00BO33
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 12
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Juha Roslakka
- Marika Norta
Ryhmät
-
HLABYTO24HTäydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Hyvinvointiyksikkö
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Implementation:
Intensive week "Challenges for Child and Family Services" in Neubrandenburg and Berlin, May 18-24 2025. The student participates in intensive week and one online-meeting before and after the intensive week. The student makes a short presentation of his/her professional background for the intensive week. The student writes a reflective essay about the content of the intensive week.
Ajoitus ja läsnäolo
Schedule: Intensive week May 18-24 2025. The deadline of the essay is September 2025.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
No optional modes of execution.
Sisältö
The themes of the intensive week: memory work, migration, family work
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
The study unit is only for the master students of the Faculty of Health Care and Social Services. There will be an online kick-off meeting on Tuesday, November 26th, at 16:00 for everyone interested in the week. Further information at eLAB: https://elab.lab.fi/fi/opintojen-suorittaminen/kansainvalistyminen-ja-opiskelijavaihto/intensiiviviikot.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Juha Roslakka
- LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI
- Marika Norta
Ryhmät
-
HLPRYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE23SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 23S Lahti
-
HLTIYTO23HTäydentävä osaaminen YAMK 2023-2024, Hyvinvointi, Lahti
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Implementation:
Intensive week "Finnish and German Welfare State in transition" in Lahti, May 27-31 2024.
Ajoitus ja läsnäolo
Schedule:
Intensive week in Lahti together with a German student group from Neubrandenburg, week 22, May 27-31 2024.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Juha Roslakka
Ryhmät
-
HLPRYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE22SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 22S Lahti
-
HLTIYTO22HTäydentävä osaaminen YAMK 2022-2023, Hyvinvointi, Lahti
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
Opettaja
- Juha Roslakka
- LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LTI
Ryhmät
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE21SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
-
HLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
Osaamistavoitteet
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- identify and communicate good practices of child and family-centered services
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Content:
Comparisons of current national and international trends in child welfare/ child protection and educative work. Pre-task, online group work and a written assignment.
Implementation:
Online intensive week "Finnish and German Welfare State in transition"
Teachers:
Juha Roslakka, juha.roslakka@lab.fi
Tuula Hyppönen
Ajoitus ja läsnäolo
Online intensive week with the German students and teachers (Hochschule Neubrandenburg), week 17: 25.-28.4.22.
Sisältö
Content:
Comparisons of current national and international challenges in child and family services.
Learning outcomes:
The student is able to
- follow and analyse the international discussion on welfare needs of children and young people
- know and communicate good practices of child and family centred services
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
The student is able to
- express familiarity with the themes of the study unit
- communicate in a verbal and written form to one's own national and international professional target groups from one's own profession perspective
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
The student is able to
- make relevant international comparisons on the themes of the study unit
- communicate in a verbal and written form to one's own national and international professional target groups on the themes related to the study unit
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
The student is able to
- use critically and innovatively national and international sources of information on the themes related to the study unit
- make critical international comparisons on the themes of the study unit
- develop relevant applications in one's own professional field