Asiantuntijana vakuutusalallaLaajuus (5 op)
Tunnus: AL00CC11
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä vakuutustoimialaan vaikuttavat tekijät
- valita sopivat vakuutusratkaisut tarvelähtöisesti
- toimia erilaisissa vakuutusalan asiakaskohtaamisissa
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 31.05.2025
Ajoitus
02.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 900
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Mika Nikula
Opetusryhmät
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
LLABTOTATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Taloushallinto
-
LLABTO25-26Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Avoimen ammattikorkeakoulun kiintiö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä vakuutustoimialaan vaikuttavat tekijät
- valita sopivat vakuutusratkaisut tarvelähtöisesti
- toimia erilaisissa vakuutusalan asiakaskohtaamisissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina. Tutustut opintojakson aikana vakuutusalaan ja työskentelyyn vakuutusalalla.
Ajoitus ja läsnäolo
Opiskelija voi suorittaa opintojakson tehtäviä omaan tahtiinsa. Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan kalenterivuoden aikana. Opintojaksolla ei ole tiettyyn ajankohtaan sidottuja verkkotapaamisia.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kaikki opintojakson oppimateriaali on saatavilla opintojakson alustan kautta. Tämän lisäksi käytetään sähköistä kirjaa, jonka tiedot ovat niin ikään saatavilla opintojakson alustalla.
Kurssilla käytettävä kirja on Korkiakoski & Kaartinen: Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus : uusi aika, uudenlainen johtaminen. Kirjaa on saatavilla sähköisenä kirjana useammista kirjastoista. Kannattaa tarkastaa pääsetkö omilla opiskelijatunnuksillasi käsiksi sähköiseen kirjaan oman kirjastosi kautta. Kirjasta on myös paperinen versio saatavilla hyvin varustetuista kirjastoista.
Jos oma korkeakoulusi kirjasto ei tarjoa sähköistä kirjaa, kannattaa katsoa saisiko kirjan nopeammin kunnan/kaupungin kirjastosta. Tästä linkistä näet kaikki Suomen kirjastot, joista kirjaa on saatavilla paperisena tai sähköisenä: https://finna.fi/Search/Results?lookfor=%22asiakaskokemus+ja+henkil%C3%B6st%C3%B6kokemus%22&type=AllFields&dfApplied=1&limit=20
Jos kirja ei löydy omasta lähikirjastosta, mutta haluaisit saada tehtyä tehtävän nopeasti, voi kirjaa tiedustella myös kaukolainana toisesta kirjastosta. Kaukolaina maksaa yleensä 5 euroa ja kirja tulee alle viikossa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi ahotoida. Mahdollisesta aiemmasta työkokemuksesta vakuutusalalta on hyötyä opintojakson tehtävien tekemisessä ja näin opintojakson suorittaminen on todennäköisesti sujuvampaa kuin ensimmäistä kertaa aiheeseen tutustuvalle opiskelijalle.
Työelämäyhteistyö
Tämä opintojakso on tuotettu yhteistössä LähiTapiola-ryhmän kanssa.
Oppimisympäristö
Kun olet ilmoittautunut opintojaksolle, voit aloittaa opintojakson suorittamisen seuraamalla tätä linkkiä: https://moodle.lut.fi/course/view.php?id=18733. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla sinulta kysytään kirjautumisavainta, joka on "AsVa". Kun olet kirjautunut järjestelmään ensimmäisen kerran, saat sähköpostiisi ohjeet opintojakson suorittamisesta. Kun saat opintojakson valmiiksi ja kaikki tehtäväsi on arvioitu, kirjataan suorituksesi opintorekisteriin.
Sisältö
Vakuutustoiminnan tehtävät yhteiskunnassa
Vakuutusalan toimintaympäristö (trendit suomessa)
Ansaintalogiikka
Kilpailutilanne
LähiTapiolan positio ja tavoitteet, organisaatiorakenne
Yrityksen elinkaaren vakuutukset
Kotitaloudet (vakuuttaminen, säästäminen ja sijoitukset)
Asiakkuuskokemus
Työ vakuutusten asiakaspalvelutehtävissä ja uramahdollisuudet
Elämänturvaajan avaintehtävät ja vaadittu osaaminen
Vuorovaikutteinen asiakaskohtaamisen malli
Vakuutusyhtiön asiakastyötä velvoittavat lait ja säädökset
Arviointimenetelmät
Opintojaksolla on arvioinnin kohteena kolme tehtävää, jotka arvioidaan asteikolla 1-5. Opintojakson kokonaisarvosana määritetään näiden tehtävien painotettuna keskiarvona. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien arvioitavien tehtävien tekemistä.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.10.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 1000
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Mika Nikula
- Sami Heikkinen
Ryhmät
-
LLABTOTATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Taloushallinto
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä vakuutustoimialaan vaikuttavat tekijät
- valita sopivat vakuutusratkaisut tarvelähtöisesti
- toimia erilaisissa vakuutusalan asiakaskohtaamisissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina. Tutustut opintojakson aikana vakuutusalaan ja työskentelyyn vakuutusalalla.
Ajoitus ja läsnäolo
Opiskelija voi suorittaa opintojakson tehtäviä omaan tahtiinsa. Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan kalenterivuoden aikana. Opintojaksolla ei ole tiettyyn ajankohtaan sidottuja verkkotapaamisia.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kaikki opintojakson oppimateriaali on saatavilla opintojakson alustan kautta. Tämän lisäksi käytetään sähköistä kirjaa, jonka tiedot ovat niin ikään saatavilla opintojakson alustalla.
Kurssilla käytettävä kirja on Korkiakoski & Kaartinen: Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus : uusi aika, uudenlainen johtaminen. Kirjaa on saatavilla sähköisenä kirjana useammista kirjastoista. Kannattaa tarkastaa pääsetkö omilla opiskelijatunnuksillasi käsiksi sähköiseen kirjaan oman kirjastosi kautta. Kirjasta on myös paperinen versio saatavilla hyvin varustetuista kirjastoista.
Jos oma korkeakoulusi kirjasto ei tarjoa sähköistä kirjaa, kannattaa katsoa saisiko kirjan nopeammin kunnan/kaupungin kirjastosta. Tästä linkistä näet kaikki Suomen kirjastot, joista kirjaa on saatavilla paperisena tai sähköisenä: https://finna.fi/Search/Results?lookfor=%22asiakaskokemus+ja+henkil%C3%B6st%C3%B6kokemus%22&type=AllFields&dfApplied=1&limit=20
Jos kirja ei löydy omasta lähikirjastosta, mutta haluaisit saada tehtyä tehtävän nopeasti, voi kirjaa tiedustella myös kaukolainana toisesta kirjastosta. Kaukolaina maksaa yleensä 5 euroa ja kirja tulee alle viikossa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi ahotoida. Mahdollisesta aiemmasta työkokemuksesta vakuutusalalta on hyötyä opintojakson tehtävien tekemisessä ja näin opintojakson suorittaminen on todennäköisesti sujuvampaa kuin ensimmäistä kertaa aiheeseen tutustuvalle opiskelijalle.
Työelämäyhteistyö
Tämä opintojakso on tuotettu yhteistössä LähiTapiola-ryhmän kanssa.
Oppimisympäristö
Kun olet ilmoittautunut opintojaksolle, voit aloittaa opintojakson suorittamisen seuraamalla tätä linkkiä: https://moodle.lut.fi/course/view.php?id=18733. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla sinulta kysytään kirjautumisavainta, joka on "AsVa". Kun olet kirjautunut järjestelmään ensimmäisen kerran, saat sähköpostiisi ohjeet opintojakson suorittamisesta. Kun saat opintojakson valmiiksi ja kaikki tehtäväsi on arvioitu, kirjataan suorituksesi opintorekisteriin.
Sisältö
Vakuutustoiminnan tehtävät yhteiskunnassa
Vakuutusalan toimintaympäristö (trendit suomessa)
Ansaintalogiikka
Kilpailutilanne
LähiTapiolan positio ja tavoitteet, organisaatiorakenne
Yrityksen elinkaaren vakuutukset
Kotitaloudet (vakuuttaminen, säästäminen ja sijoitukset)
Asiakkuuskokemus
Työ vakuutusten asiakaspalvelutehtävissä ja uramahdollisuudet
Elämänturvaajan avaintehtävät ja vaadittu osaaminen
Vuorovaikutteinen asiakaskohtaamisen malli
Vakuutusyhtiön asiakastyötä velvoittavat lait ja säädökset
Arviointimenetelmät
Opintojaksolla on arvioinnin kohteena kolme tehtävää, jotka arvioidaan asteikolla 1-5. Opintojakson kokonaisarvosana määritetään näiden tehtävien painotettuna keskiarvona. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien arvioitavien tehtävien tekemistä.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 31.10.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 500
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Sami Heikkinen
- Tarja Isola
Ryhmät
-
LLABTOTATäydentävä osaaminen (AMK), Liiketoimintayksikkö, Taloushallinto
-
LLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä vakuutustoimialaan vaikuttavat tekijät
- valita sopivat vakuutusratkaisut tarvelähtöisesti
- toimia erilaisissa vakuutusalan asiakaskohtaamisissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina. Tutustut opintojakson aikana vakuutusalaan ja työskentelyyn vakuutusalalla.
Ajoitus ja läsnäolo
Opiskelija voi suorittaa opintojakson tehtäviä omaan tahtiinsa. Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan kalenterivuoden aikana. Opintojaksolla ei ole tiettyyn ajankohtaan sidottuja verkkotapaamisia.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kaikki opintojakson oppimateriaali on saatavilla opintojakson alustan kautta. Tämän lisäksi käytetään sähköistä kirjaa, jonka tiedot ovat niin ikään saatavilla opintojakson alustalla.
Kurssilla käytettävä kirja on Korkiakoski & Kaartinen: Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus : uusi aika, uudenlainen johtaminen. Kirjaa on saatavilla sähköisenä kirjana useammista kirjastoista. Kannattaa tarkastaa pääsetkö omilla opiskelijatunnuksillasi käsiksi sähköiseen kirjaan oman kirjastosi kautta. Kirjasta on myös paperinen versio saatavilla hyvin varustetuista kirjastoista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi ahotoida. Mahdollisesta aiemmasta työkokemuksesta vakuutusalalta on hyötyä opintojakson tehtävien tekemisessä ja näin opintojakson suorittaminen on todennäköisesti sujuvampaa kuin ensimmäistä kertaa aiheeseen tutustuvalle opiskelijalle.
Työelämäyhteistyö
Tämä opintojakso on tuotettu yhteistössä LähiTapiola-ryhmän kanssa.
Oppimisympäristö
Kun olet ilmoittautunut opintojaksolle, voit aloittaa opintojakson suorittamisen seuraamalla tätä linkkiä: https://moodle.lut.fi/course/view.php?id=9081. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla sinulta kysytään kirjautumisavainta, joka on "AsVa". Kun olet kirjautunut järjestelmään ensimmäisen kerran, saat sähköpostiisi ohjeet opintojakson suorittamisesta. Kun saat opintojakson valmiiksi ja kaikki tehtäväsi on arvioitu, kirjataan suorituksesi opintorekisteriin.
Sisältö
Vakuutustoiminnan tehtävät yhteiskunnassa
Vakuutusalan toimintaympäristö (trendit suomessa)
Ansaintalogiikka
Kilpailutilanne
LähiTapiolan positio ja tavoitteet, organisaatiorakenne
Yrityksen elinkaaren vakuutukset
Kotitaloudet (vakuuttaminen, säästäminen ja sijoitukset)
Asiakkuuskokemus
Työ vakuutusten asiakaspalvelutehtävissä ja uramahdollisuudet
Elämänturvaajan avaintehtävät ja vaadittu osaaminen
Vuorovaikutteinen asiakaskohtaamisen malli
Vakuutusyhtiön asiakastyötä velvoittavat lait ja säädökset
Arviointimenetelmät
Opintojaksolla on arvioinnin kohteena kolme tehtävää, jotka arvioidaan asteikolla 1-5. Opintojakson kokonaisarvosana määritetään näiden tehtävien painotettuna keskiarvona. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien arvioitavien tehtävien tekemistä.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
22.11.2021 - 30.11.2023
Ajoitus
10.01.2022 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Sami Heikkinen
- Tarja Isola
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
-
LABLPRKES22KHKesäopinnot 2022 (AMK), Lappeenranta
-
LABLTIKES22KHKesäopinnot 2022 (AMK), Lahti
-
LABKES23KHKesäopinnot 2023 (AMK)
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä vakuutustoimialaan vaikuttavat tekijät
- valita sopivat vakuutusratkaisut tarvelähtöisesti
- toimia erilaisissa vakuutusalan asiakaskohtaamisissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkko-opintoina. Tutustut opintojakson aikana vakuutusalaan ja työskentelyyn vakuutusalalla.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojaksolle on määritelty kolme välietappia, jotka rytmittävät opintojakson toteutusta. Opiskelijan tulee tehdä välietappiajankohtiin määritellyt tehtävät päästäkseen etenemään seuraavaan osioon. Jokaiseen osioon on varattu aikaa n. 1 - 1,5 kk. Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan lukuvuoden aikana. Opintojaksolla ei ole tiettyyn ajankohtaan sidottuja verkkotapaamisia.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kaikki opintojakson oppimateriaali on saatavilla opintojakson alustan kautta. Tämän lisäksi käytetään sähköistä kirjaa, jonka tiedot ovat niin ikään saatavilla opintojakson alustalla.
Kurssilla käytettävä kirja on Korkiakoski & Kaartinen: Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus : uusi aika, uudenlainen johtaminen. Kirjaa on saatavilla sähköisenä kirjana useammista kirjastoista. Kannattaa tarkastaa pääsetkö omilla opiskelijatunnuksillasi käsiksi sähköiseen kirjaan oman kirjastosi kautta. Kirjasta on myös paperinen versio saatavilla hyvin varustetuista kirjastoista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksoa ei voi ahotoida. Mahdollisesta aiemmasta työkokemuksesta vakuutusalalta on hyötyä opintojakson tehtävien tekemisessä ja näin opintojakson suorittaminen on todennäköisesti sujuvampaa kuin ensimmäistä kertaa aiheeseen tutustuvalle opiskelijalle.
Työelämäyhteistyö
Tämä opintojakso on tuotettu yhteistössä LähiTapiola-ryhmän kanssa.
Oppimisympäristö
Kun olet ilmoittautunut opintojaksolle, voit aloittaa opintojakson suorittamisen seuraamalla tätä linkkiä: https://moodle.lut.fi/course/view.php?id=9081. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla sinulta kysytään kirjautumisavainta, joka on "AsVa". Kun olet kirjautunut järjestelmään ensimmäisen kerran, saat sähköpostiisi ohjeet opintojakson suorittamisesta. Kun saat opintojakson valmiiksi ja kaikki tehtäväsi on arvioitu, kirjataan suorituksesi opintorekisteriin.
Sisältö
Vakuutustoiminnan tehtävät yhteiskunnassa
Vakuutusalan toimintaympäristö (trendit suomessa)
Ansaintalogiikka
Kilpailutilanne
LähiTapiolan positio ja tavoitteet, organisaatiorakenne
Yrityksen elinkaaren vakuutukset
Kotitaloudet (vakuuttaminen, säästäminen ja sijoitukset)
Asiakkuuskokemus
Työ vakuutusten asiakaspalvelutehtävissä ja uramahdollisuudet
Elämänturvaajan avaintehtävät ja vaadittu osaaminen
Vuorovaikutteinen asiakaskohtaamisen malli
Vakuutusyhtiön asiakastyötä velvoittavat lait ja säädökset
Arviointimenetelmät
Opintojaksolla on arvioinnin kohteena kolme tehtävää, jotka arvioidaan asteikolla 1-5. Opintojakson kokonaisarvosana määritetään näiden tehtävien painotettuna keskiarvona. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien arvioitavien tehtävien tekemistä.
Arviointiasteikko
1-5