Siirry suoraan sisältöön

KuvausprojektiLaajuus (5 op)

Tunnus: AM00CW69

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- valita ja rajata henkilökohtaisen kuvausaiheen
- toteuttaa projektin suunnitellusti aikataulujen ja tavoitteiden mukaisesti
- sanallistaa tekemistään ja omaa motivaatiotaan suhteessa valokuvauksen traditioon
- toteuttaa toimivan kuvallisen kokonaisuuden

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Valokuvauksen koulutus
Opettaja
  • Henrik Edlund
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTIVK24S
    Valokuvauksen koulutus 24S Lahti
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- valita ja rajata henkilökohtaisen kuvausaiheen
- toteuttaa projektin suunnitellusti aikataulujen ja tavoitteiden mukaisesti
- sanallistaa tekemistään ja omaa motivaatiotaan suhteessa valokuvauksen traditioon
- toteuttaa toimivan kuvallisen kokonaisuuden

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Yhteistapaamiset Lahden kampuksella, opiskelijoiden projektien läpikäyminen ja eteenpäin vieminen tuntien aikana, mahdolliset aiheeseen liittyvät luennot, yksilötapaamiset etänä tai lähiopetuksen puitteissa tarvittaessa.

Ajoitus ja läsnäolo

80% läsnäolovelvollisuus tai lähiopetusta korvaavat tehtävät. Jos poissaoloja on paljon, kurssin suoritus on sovittava opettajan kanssa uudestaan.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Jaetaan tuntien aikana.

Uusintamahdollisuudet

Sovitaan tapauskohtaisesti opettajan kanssa.

Oppimisympäristö

Kampus, Zoom, muut paikat sovittaessa erikseen(esim. näyttelytila)

Sisältö

Opintojakson aikana opiskelijat suunnittelevat ja työstävät valokuvallisen projektin, joka myös saatetaan valmiiksi näyttelykokonaisuudeksi. Opintojaksolla tehtyjen hankkeiden temaattiset lähtökohdat vaihtelevat opiskelijoiden omien intressien mukaan. Opintojaksolla tutustutaan erilaisiin metodisiin ratkaisuihin ja opiskelijat etsivät omaan projektiinsa soveltuvan lähestymistavan. Opintojakson lopuksi pidetään ryhmänäyttely opintojakson teoksista.

Arviointimenetelmät

Valmis kuvallinen työ arvioidaan asteikolla 1-5. Läsnäolo opetuksessa vaikuttaa arviointiin.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelijalla on ollut poissaoloja enemmän kuin sallittu 80% läsnäolo edellyttää. Tehtävät ovat palauttamatta.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan osallistuminen tunneilla ja palautetut tehtävät osoittavat opiskelijan omaksuneen opintojakson sisältöjä. Opiskelija on tehnyt kuvausprojektin, mutta lopputulos on niukka ja vaatisi jatkotyötä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan aktiivinen osallistuminen tunneilla ja tehdyt tehtävät kertovat paneutuneisuudesta omaan työskentelyyn ja oppituntien sisältöihin. Opiskelija on osannut valita kuvausaiheeseen sopivia metodologisia ratkaisuja ja saattaa työn loppuun näyttelykokonaisuudeksi.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan aktiivinen osallistuminen tunneilla ja tehdyt tehtävät kertovat erityisestä paneutuneisuudesta omaan työskentelyyn ja oppituntien sisältöihin. Opiskelija on osannut valita kuvausaiheeseen sopivia metodologisia ratkaisuja ja saattaa työn loppuun näyttelykokonaisuudeksi, joka on omaperäinen ja valmis näyttelyteos.

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

29.11.2023 - 11.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Valokuvauksen koulutus
Opettaja
  • Henrik Edlund
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • MLTIVK23S
    Valokuvauksen koulutus 23S Lahti
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- valita ja rajata henkilökohtaisen kuvausaiheen
- toteuttaa projektin suunnitellusti aikataulujen ja tavoitteiden mukaisesti
- sanallistaa tekemistään ja omaa motivaatiotaan suhteessa valokuvauksen traditioon
- toteuttaa toimivan kuvallisen kokonaisuuden

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Yhteistapaamiset Lahden kampuksella, opiskelijoiden projektien läpikäyminen ja eteenpäin vieminen tuntien aikana, mahdolliset aiheeseen liittyvät luennot, yksilötapaamiset etänä tai lähiopetuksen puitteissa tarvittaessa.

Ajoitus ja läsnäolo

80% läsnäolovelvollisuus tai lähiopetusta korvaavat tehtävät. Jos poissaoloja on paljon, kurssin suoritus on sovittava opettajan kanssa uudestaan.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Jaetaan tuntien aikana.

Uusintamahdollisuudet

Sovitaan tapauskohtaisesti opettajan kanssa.

Oppimisympäristö

Kampus, Zoom, muut paikat sovittaessa erikseen(esim. näyttelytila)

Sisältö

Opintojakson aikana opiskelijat suunnittelevat ja työstävät valokuvallisen projektin, joka myös saatetaan valmiiksi näyttelykokonaisuudeksi. Opintojaksolla tehtyjen hankkeiden temaattiset lähtökohdat vaihtelevat opiskelijoiden omien intressien mukaan. Opintojaksolla tutustutaan erilaisiin metodisiin ratkaisuihin ja opiskelijat etsivät omaan projektiinsa soveltuvan lähestymistavan. Opintojakson lopuksi pidetään ryhmänäyttely opintojakson teoksista.

Arviointimenetelmät

Valmis kuvallinen työ arvioidaan asteikolla 1-5. Läsnäolo opetuksessa vaikuttaa arviointiin.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelijalla on ollut poissaoloja enemmän kuin sallittu 80% läsnäolo edellyttää. Tehtävät ovat palauttamatta.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan osallistuminen tunneilla ja palautetut tehtävät osoittavat opiskelijan omaksuneen opintojakson sisältöjä. Opiskelija on tehnyt kuvausprojektin, mutta lopputulos on niukka ja vaatisi jatkotyötä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan aktiivinen osallistuminen tunneilla ja tehdyt tehtävät kertovat paneutuneisuudesta omaan työskentelyyn ja oppituntien sisältöihin. Opiskelija on osannut valita kuvausaiheeseen sopivia metodologisia ratkaisuja ja saattaa työn loppuun näyttelykokonaisuudeksi.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelijan aktiivinen osallistuminen tunneilla ja tehdyt tehtävät kertovat erityisestä paneutuneisuudesta omaan työskentelyyn ja oppituntien sisältöihin. Opiskelija on osannut valita kuvausaiheeseen sopivia metodologisia ratkaisuja ja saattaa työn loppuun näyttelykokonaisuudeksi, joka on omaperäinen ja valmis näyttelyteos.