Siirry suoraan sisältöön

Web ja pelisuunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: AT00BX90

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata visuaalisen käyttäjäkokemuksen merkityksen sovelluksissa
- suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen modernin web-sovelluksen
- soveltaa kuvankäsittelymenetelmiä käyttöliittymien suunnittelussa
- suunnitella ja ohjelmoida yksinkertaisen pelin

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste
  • Lahden kampus
  • Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Olli Koskimaa
  • Johan Kuparinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT23SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23SV Lahti
  • TLTIICTDD24S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 24S, Double Degree, Lahti
  • TLTITVT23KM
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti
  • TLTIEX24S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata visuaalisen käyttäjäkokemuksen merkityksen sovelluksissa
- suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen modernin web-sovelluksen
- soveltaa kuvankäsittelymenetelmiä käyttöliittymien suunnittelussa
- suunnitella ja ohjelmoida yksinkertaisen pelin

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus erillisen lukujärjestyksen mukaan loka-marraskuussa.
Opetus toteutetaan etäopetuksena.
Kurssilla perehdytään Unity 3D-ohjelman käyttöön pelien ja interaktiivisten esitysten tekemiseen esimerkkien ja harjoitustöiden kautta.

Ajoitus ja läsnäolo

Syksy 2023

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali löytyy Moodlesta

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä

Oppimisympäristö

Moodle.lut.fi ja ZOOM

Arviointimenetelmät

Kurssin arviointi perustuu palautettaviin harjoitustöihin. Harjoitustöiden arviointi perustuu harjoitustyössä käytetyn ohjelmiston ominaisuuksien monipuoliseen hyödyntämiseen, uusien työtapojen omaksumiseen ja harjoitustöiden visuaaliseen ulkoasuun.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson minimi tavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa käyttää ja luoda pelejä Unity3D-ohjelmistolla.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää Unity3D-ohjelmistoa pelien ja interaktiivisten esitysten luomisessa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt Unity 3D-ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT22K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
  • TLTITVT22SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
  • TLTIEX23S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 23S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • TLTIICTDD23S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata visuaalisen käyttäjäkokemuksen merkityksen sovelluksissa
- suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen modernin web-sovelluksen
- soveltaa kuvankäsittelymenetelmiä käyttöliittymien suunnittelussa
- suunnitella ja ohjelmoida yksinkertaisen pelin

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus erillisen lukujärjestyksen mukaan loka-marraskuussa.
Opetus toteutetaan etäopetuksena.
Kurssilla perehdytään Unity 3D-ohjelman käyttöön pelien ja interaktiivisten esitysten tekemiseen esimerkkien ja harjoitustöiden kautta.

Ajoitus ja läsnäolo

Syksy 2023

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali löytyy Moodlesta

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä

Oppimisympäristö

Moodle.lut.fi ja ZOOM

Arviointimenetelmät

Kurssin arviointi perustuu palautettaviin harjoitustöihin. Harjoitustöiden arviointi perustuu harjoitustyössä käytetyn ohjelmiston ominaisuuksien monipuoliseen hyödyntämiseen, uusien työtapojen omaksumiseen ja harjoitustöiden visuaaliseen ulkoasuun.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson minimi tavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa käyttää ja luoda pelejä Unity3D-ohjelmistolla.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää Unity3D-ohjelmistoa pelien ja interaktiivisten esitysten luomisessa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt Unity 3D-ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
  • Studies for incoming exchange students
Opettaja
  • LAB_virtuaalihenkilö_TVT_01 Virtuaaliopettaja (LAB)
  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa
Opetusryhmät
  • Luennot (Koko: 200. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT21SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • TLTIEX22S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 22S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • TLTIICTDD22S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 22S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata visuaalisen käyttäjäkokemuksen merkityksen sovelluksissa
- suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen modernin web-sovelluksen
- soveltaa kuvankäsittelymenetelmiä käyttöliittymien suunnittelussa
- suunnitella ja ohjelmoida yksinkertaisen pelin

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus erillisen lukujärjestyksen mukaan loka-marraskuussa.
Opetus toteutetaan etäopetuksena.
Kurssilla perehdytään Unity 3D-ohjelman käyttöön pelien ja interaktiivisten esitysten tekemiseen esimerkkien ja harjoitustöiden kautta.

Ajoitus ja läsnäolo

Syksy 2022

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali löytyy Moodlesta

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä

Oppimisympäristö

Moodle.lut.fi ja ZOOM

Arviointimenetelmät

Kurssin arviointi perustuu palautettaviin harjoitustöihin. Harjoitustöiden arviointi perustuu harjoitustyössä käytetyn ohjelmiston ominaisuuksien monipuoliseen hyödyntämiseen, uusien työtapojen omaksumiseen ja harjoitustöiden visuaaliseen ulkoasuun.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson minimi tavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa käyttää ja luoda pelejä Unity3D-ohjelmistolla.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää Unity3D-ohjelmistoa pelien ja interaktiivisten esitysten luomisessa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt Unity 3D-ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu