BrändistudioLaajuus (20 op)
Tunnus: AM00CM54
Laajuus
20 op
Osaamistavoitteet
Tämä studio-opintojakso sisältää seuraavat osiot osaamistavoitteineen:
Visuaalisen identiteetin suunnittelu (10 op)
Opiskelija osaa
- tuottaa tavoitteellisen mielikuvan mukaisia graafisia tunnuksia
- sanallistaa visuaalisen identiteetin merkityksen osana markkinointiviestintää
- konseptoida tavoitteenmukaisen visuaalisen identiteetin
- suunnitella tarkoituksenmukaista, huoliteltua typografiaa
- luotsata visuaalisen ilmeen uudistusprosessin
- soveltaa design management -ajattelutapaa.
Kaupalliset julkaisut (5 op)
Opiskelija osaa
- arvioida sisällön, kohderyhmän ja julkaisun graafisen muodon välistä yhteyttä
- selittää kaupallisen ja journalistisen julkaisun eron
- yhdistää brändimielikuvia ja -tavoitteita julkaisuihin
- suunnitella kaupallisen esitteen tai tuotekatalogin eri julkaisuympäristöihin
- aikatauluttaa työprosessin.
Brändinhallinta (5 op)
Opiskelija osaa
- ymmärtää brändinhallinnan merkityksen visuaalisen viestinnän kontekstissa
- kirjoittaa brändistrategian, koostaa brändikirjan ja tuottaa niitä hyödyntäen visuaalisia materiaaleja
- työskennellä ja kehittää olemassa olevia brändejä
- koostaa ja hallita erilaisia aineistopankkeja ja tietää niiden käyttötavat
- ymmärtää ja osaa hyödyntää vaikuttamisen mekanismeja.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
20 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 21
Koulutus
- Graafisen suunnittelun koulutus (2020, 2021, 2022)
Opettaja
- Marion Robinson
- Sara Bengts
Opetusryhmät
- Opintokäynti/ekskursio (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Itsenäinen 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot 3 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
MLTIGR22SGraafisen suunnittelun koulututus 22S Lahti
-
MLTIEX24SSaapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, muotoilu, Lahti
-
MLTIEX24Saapuvat vaihto-opiskelijat 2024, lyhyet vaihdot, muotoilu, Lahti
Pienryhmät
- Opintokäynti/ekskursio
- Itsenäinen 1
- Luennot 1
- Luennot 2
- Luennot 3
Osaamistavoitteet
Tämä studio-opintojakso sisältää seuraavat osiot osaamistavoitteineen:
Visuaalisen identiteetin suunnittelu (10 op)
Opiskelija osaa
- tuottaa tavoitteellisen mielikuvan mukaisia graafisia tunnuksia
- sanallistaa visuaalisen identiteetin merkityksen osana markkinointiviestintää
- konseptoida tavoitteenmukaisen visuaalisen identiteetin
- suunnitella tarkoituksenmukaista, huoliteltua typografiaa
- luotsata visuaalisen ilmeen uudistusprosessin
- soveltaa design management -ajattelutapaa.
Kaupalliset julkaisut (5 op)
Opiskelija osaa
- arvioida sisällön, kohderyhmän ja julkaisun graafisen muodon välistä yhteyttä
- selittää kaupallisen ja journalistisen julkaisun eron
- yhdistää brändimielikuvia ja -tavoitteita julkaisuihin
- suunnitella kaupallisen esitteen tai tuotekatalogin eri julkaisuympäristöihin
- aikatauluttaa työprosessin.
Brändinhallinta (5 op)
Opiskelija osaa
- ymmärtää brändinhallinnan merkityksen visuaalisen viestinnän kontekstissa
- kirjoittaa brändistrategian, koostaa brändikirjan ja tuottaa niitä hyödyntäen visuaalisia materiaaleja
- työskennellä ja kehittää olemassa olevia brändejä
- koostaa ja hallita erilaisia aineistopankkeja ja tietää niiden käyttötavat
- ymmärtää ja osaa hyödyntää vaikuttamisen mekanismeja.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Brändistudio toimii kuin suunnittelutoimisto. Opiskelijat suunnittelevat toimeksiantoja oikeille asiakkaille. He johtavat omaa suunnitteluprosessiaan ja vastaavat lopputuloksesta. He aikatauluttavat prosessin yhdessä asiakkaan kanssa.
Suunnittelutoimeksiannot ovat pienryhmille. Ryhmä vastaa omasta toimeksiannostaan, mutta jakaa tietoa myös muille tiimeille syksyn ajan vertaisoppimisen mallilla.
Studiossa on myös teoriaopetusta ja alan käytänteitä sekä pieniä harjoitustehtäviä.
Opettajat mentoroivat opiskelijatiimejä koko syksyn.
Ajoitus ja läsnäolo
ks. opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Designing Brand Identity, an essential guide for the whole branding team
Alina Wheeler (John Wiley & Sons, Inc., 2018, 5th edition)
FireSigns : a Semiotic Theory for Graphic Design
Steven Skaggs (2017) Cambridge, MA: The MIT Press
Opintojakson koko kirjallisuuslista löytyy kurssimoodlesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
4.vsk graafisen suunnittelun opiskelijat voivat osallistua brändistudioon. Ota yhteyttä opettajiin sopiaksesi osallistumisesi laajuudesta.
Työelämäyhteistyö
Toimeksiantoja yrityksiltä ja yhteisöiltä. Vierailut yrityksiin ja kohteisiin sekä alan vierailijaluennoitsijat.
Oppimisympäristö
Kampus, vierailut, moodle ja sähköiset työkalut
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso kestää koko syyslukukauden.
Merkittävä osa opintojakson päivistä on itsenäisen työskentelyn aikaa. Opiskelijat ovat aktiivisesti yhteydessä toimeksiantajiin ja johtavat omaa suunnitteluprosessiaan. He sopivat oman asiakkaansa kanssa projektin eri vaiheiden aikataulutuksen ja näin ollen tiimeillä voi olla eri aikoihin deadlineja.
Tämä mahdollistaa joustavuuden koko studion aikatauluissa ja toimintatavoissa.
Opettajat ovat tavattavissa vähintään kerran viikossa, usein enemmän. Tarkka aikataulu löytyy kurssimoodlesta. Aikataulussa ilmoittettuina lähipäivinä, eli teoria- ja vierailupäivinä tulee olla läsnä.
Sisältö
Brändistudiossa opiskelija oppii syventävästi visuaalisen ilmeen suunnittelua ja brändin johtamisen pääperiaatteita. Opiskelija harjoittaa taitojaan käytännön suunnittelutehtävien ja niitä tukevien teorialuentojen kautta. Opintojaksoon kuuluu olennaisesti yhteistyö yritysten ja organisaatioiden kanssa toimeksiantojen sekä vierailujen muodossa.
Opiskelija ymmärtää mikä merkitys brändin rakentamisella on ja mikä hänen roolinsa suunnittelijana siinä on. Hän oppii johtamaan suunnitteluprosessia ja toimimaan yhteistyössä sekä toimeksiantajan että oman suunnittelutiiminsä kanssa.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Graafisen suunnittelun 1. ja 2. vsk opinnot vaaditaan pohjaksi.
Mahdollisuus osallistua toisenlaisella profiililla muista Muotoiluinstituutin pääaineista, mikäli taustalla on vähintään markkinointiviestintä ja brändäyksen opinnot ja perusteet omalta muotoilun alalta. Ota yhteyttä opettajiin.
Opetuskielenä ovat englanti ja suomi. Studio on avoin vaihto-opiskelijoille.
Arviointimenetelmät
- Attendance
- Exercises and learning tasks
- Presentations and discussions
- Project management and outcome
- Peer evaluation and self-evaluation
The client's assessment may affect the grade.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
- The project outcome does not comply with the objectives of the assignment or is incomplete
- The design work does not answer the brief
- The research is insufficient
- The role and/or teamwork in the design project has failed
The course is also rejected if the student:
- Does not know how to use professional concepts and does not justify her/his/their activities
- Does not use the methods and processes learned in the course
- Can't act customer-oriented
- The student has not been present
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
- The project outcome is generally in line with the objectives of the assignment
- The design work at least partially answers the brief
- The research has been, to some extent, completed
- The role and/or teamwork has been performed acceptably.
A course grade of 1 also requires that the student:
- Can use professional concepts and justify their actions
- Can use learned methods and processes
- Can act customer-oriented
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
- The project outcome is according to the assignment's objectives and is implemented appropriately.
- The design work is wide-ranging and supports the brief
- The role and/or teamwork has been performed well
A course grade of 3 also requires that the student:
- Can use professional terms in a versatile way and communicate professionally
- Can choose methods and processes suitable for the activity and justify their choice
- Can take into account the needs of the target group and/or the client appropriately, as well as other course participants
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
- The project outcome aligns with the assignment's goals and even exceeds them.
- The design work is exceptionally well executed and answers the brief
- The student is proactive and acts excellently in their role in the team
A course grade of 5 also requires that the student:
- Can use methods expertly, communicate professionally, and consider all target groups.
- Can choose, combine and develop methods and processes suitable for the activity to support work
- Can take full responsibility for learning and the project
- Receives excellent feedback from the client and also from other course participants
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 15.01.2024
Ajoitus
02.01.2024 - 29.07.2024
Opintopistemäärä
20 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 20
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Packaging and Brand Design (2021, 2022)
Opettaja
- Marion Robinson
- Heikki Nuutinen
Opetusryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
MLTIPAC21SBachelor's Degree Programme in Packaging and Brand Design 21S Lahti
Pienryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1
Osaamistavoitteet
Tämä studio-opintojakso sisältää seuraavat osiot osaamistavoitteineen:
Visuaalisen identiteetin suunnittelu (10 op)
Opiskelija osaa
- tuottaa tavoitteellisen mielikuvan mukaisia graafisia tunnuksia
- sanallistaa visuaalisen identiteetin merkityksen osana markkinointiviestintää
- konseptoida tavoitteenmukaisen visuaalisen identiteetin
- suunnitella tarkoituksenmukaista, huoliteltua typografiaa
- luotsata visuaalisen ilmeen uudistusprosessin
- soveltaa design management -ajattelutapaa.
Kaupalliset julkaisut (5 op)
Opiskelija osaa
- arvioida sisällön, kohderyhmän ja julkaisun graafisen muodon välistä yhteyttä
- selittää kaupallisen ja journalistisen julkaisun eron
- yhdistää brändimielikuvia ja -tavoitteita julkaisuihin
- suunnitella kaupallisen esitteen tai tuotekatalogin eri julkaisuympäristöihin
- aikatauluttaa työprosessin.
Brändinhallinta (5 op)
Opiskelija osaa
- ymmärtää brändinhallinnan merkityksen visuaalisen viestinnän kontekstissa
- kirjoittaa brändistrategian, koostaa brändikirjan ja tuottaa niitä hyödyntäen visuaalisia materiaaleja
- työskennellä ja kehittää olemassa olevia brändejä
- koostaa ja hallita erilaisia aineistopankkeja ja tietää niiden käyttötavat
- ymmärtää ja osaa hyödyntää vaikuttamisen mekanismeja.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Brändistudio toimii kuin suunnittelutoimisto. Opiskelijat suunnittelevat toimeksiantoja oikeille asiakkaille. He johtavat omaa suunnitteluprosessiaan ja vastaavat lopputuloksesta. He aikatauluttavat prosessin.
Suunnittelutoimeksiannot ovat pienryhmille. Ryhmä vastaa omasta toimeksiannostaan, mutta jakaa tietoa myös muille tiimeille syksyn ajan.
Studiossa on myös teoriaopetusta ja alan käytänteitä.
Opettajat mentoroivat opiskelijatiimejä koko syksyn.
Ajoitus ja läsnäolo
ks. opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson kirjallisuuslista löytyy kurssimoodlesta.
Työelämäyhteistyö
Toimeksiantoja yrityksiltä ja yhteisöiltä. Vierailut yrityksiin ja kohteisiin sekä alan vierailijaluennoitsijat.
Oppimisympäristö
Kampus, vierailut, moodle ja sähköiset työkalut
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso kestää koko kevätlukukauden.
Osa opintojakson päivistä on itsenäisen työskentelyn aikaa. Opiskelijat ovat aktiivisesti yhteydessä toimeksiantajiin ja johtavat omaa suunnitteluprosessiaan. He sopivat oman asiakkaansa kanssa projektin eri vaiheiden aikataulutuksen ja näin ollen tiimeillä voi olla eri aikoihin deadlineja.
Tämä mahdollistaa joustavuuden koko studion aikatauluissa ja toimintatavoissa.
Opettajat ovat tavattavissa vähintään kerran viikossa, usein enemmän. Tarkka aikataulu löytyy kurssimoodlesta. Aikataulussa kerrottuina teoria- ja vierailupäivinä tulee olla läsnä.
Sisältö
Brändistudiossa opiskelija oppii syventävästi visuaalisen ilmeen suunnittelua ja brändin johtamisen pääperiaatteita. Opiskelija harjoittaa taitojaan käytännön suunnittelutehtävien ja niitä tukevien teorialuentojen kautta. Opintojaksoon kuuluu olennaisesti yhteistyö yritysten ja organisaatioiden kanssa toimeksiantojen sekä vierailujen muodossa.
Hän ymmärtää mikä merkitys brändin rakentamisella on ja mikä hänen roolinsa suunnittelija siinä on. Hän oppii johtamaan suunnitteluprosessia ja toimimaan yhteistyössä sekä toimeksiantajan että oman suunnittelutiiminsä kanssa.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
1. ja 2. vsk opinnot.
Markkinointiviestintä ja brändäys opintojakson hyväksytty suoritus vaaditaan jotta opiskelija voi osallistua toteutukselle.
Mahdollisuus osallistua toisenlaisella profiililla, mikäli taustalla on vähintään markkinointiviestintä ja brändäyksen opinnot ja perusteet omalta muotoilun alalta. Ota yhteyttä opettajiin.
Arviointimenetelmät
- Attendance
- Exercises and learning tasks
- Presentations and discussions
- Project management and outcome
- Peer evaluation and self-evaluation
The client's assessment may affect the grade.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
- The project outcome does not comply with the objectives of the assignment or is incomplete
- The design work does not answer the brief
- The research is insufficient
- The role and/or teamwork in the design project has failed
The course is also rejected if the student:
- Does not know how to use professional concepts and does not justify her/his/their activities
- Does not use the methods and processes learned in the course
- Can't act customer-oriented
- The student has not been present
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
- The project outcome is generally in line with the objectives of the assignment
- The design work at least partially answers the brief
- The research has been, to some extent, completed
- The role and/or teamwork has been performed acceptably.
A course grade of 1 also requires that the student:
- Can use professional concepts and justify their actions
- Can use learned methods and processes
- Can act customer-oriented
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
- The project outcome is according to the assignment's objectives and is implemented appropriately.
- The design work is wide-ranging and supports the brief
- The role and/or teamwork has been performed well
A course grade of 3 also requires that the student:
- Can use professional terms in a versatile way and communicate professionally
- Can choose methods and processes suitable for the activity and justify their choice
- Can take into account the needs of the target group and/or the client appropriately, as well as other course participants
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
- The project outcome aligns with the assignment's goals and even exceeds them.
- The design work is exceptionally well executed and answers the brief
- The student is proactive and acts excellently in their role in the team
A course grade of 5 also requires that the student:
- Can use methods expertly, communicate professionally, and consider all target groups.
- Can choose, combine and develop methods and processes suitable for the activity to support work
- Can take full responsibility for learning and the project
- Receives excellent feedback from the client and also from other course participants
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
12.09.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
20 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Graafisen suunnittelun koulutus (2020, 2021, 2022)
Opettaja
- Marion Robinson
- Sara Bengts
Opetusryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
MLTIGR21SGraafisen suunnittelun koulututus 21S Lahti
-
MLTIEX23SSaapuvat vaihto-opiskelijat 23S, pitkät vaihdot, muotoilu, Lahti
Pienryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1
Osaamistavoitteet
Tämä studio-opintojakso sisältää seuraavat osiot osaamistavoitteineen:
Visuaalisen identiteetin suunnittelu (10 op)
Opiskelija osaa
- tuottaa tavoitteellisen mielikuvan mukaisia graafisia tunnuksia
- sanallistaa visuaalisen identiteetin merkityksen osana markkinointiviestintää
- konseptoida tavoitteenmukaisen visuaalisen identiteetin
- suunnitella tarkoituksenmukaista, huoliteltua typografiaa
- luotsata visuaalisen ilmeen uudistusprosessin
- soveltaa design management -ajattelutapaa.
Kaupalliset julkaisut (5 op)
Opiskelija osaa
- arvioida sisällön, kohderyhmän ja julkaisun graafisen muodon välistä yhteyttä
- selittää kaupallisen ja journalistisen julkaisun eron
- yhdistää brändimielikuvia ja -tavoitteita julkaisuihin
- suunnitella kaupallisen esitteen tai tuotekatalogin eri julkaisuympäristöihin
- aikatauluttaa työprosessin.
Brändinhallinta (5 op)
Opiskelija osaa
- ymmärtää brändinhallinnan merkityksen visuaalisen viestinnän kontekstissa
- kirjoittaa brändistrategian, koostaa brändikirjan ja tuottaa niitä hyödyntäen visuaalisia materiaaleja
- työskennellä ja kehittää olemassa olevia brändejä
- koostaa ja hallita erilaisia aineistopankkeja ja tietää niiden käyttötavat
- ymmärtää ja osaa hyödyntää vaikuttamisen mekanismeja.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Brändistudio toimii kuin suunnittelutoimisto. Opiskelijat suunnittelevat toimeksiantoja oikeille asiakkaille. He johtavat omaa suunnitteluprosessiaan ja vastaavat lopputuloksesta. He aikatauluttavat prosessin yhdessä asiakkaan kanssa.
Suunnittelutoimeksiannot ovat pienryhmille. Ryhmä vastaa omasta toimeksiannostaan, mutta jakaa tietoa myös muille tiimeille syksyn ajan.
Studiossa on myös teoriaopetusta ja alan käytänteitä.
Opettajat mentoroivat opiskelijatiimejä koko syksyn.
Ajoitus ja läsnäolo
ks. opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson kirjallisuuslista löytyy kurssimoodlesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
4.vsk graafisen suunnittelun opiskelijat voivat osallistua brändistudioon. Ota yhteyttä opettajiin sopiaksesi osallistumisesi laajuudesta.
Työelämäyhteistyö
Toimeksiantoja yrityksiltä ja yhteisöiltä. Vierailut yrityksiin ja kohteisiin sekä alan vierailijaluennoitsijat.
Oppimisympäristö
Kampus, vierailut, moodle ja sähköiset työkalut
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso kestää koko syyslukukauden.
Osa opintojakson päivistä on itsenäisen työskentelyn aikaa. Opiskelijat ovat aktiivisesti yhteydessä toimeksiantajiin ja johtavat omaa suunnitteluprosessiaan. He sopivat oman asiakkaansa kanssa projektin eri vaiheiden aikataulutuksen ja näin ollen tiimeillä voi olla eri aikoihin deadlineja.
Tämä mahdollistaa joustavuuden koko studion aikatauluissa ja toimintatavoissa.
Opettajat ovat tavattavissa vähintään kerran viikossa, usein enemmän. Tarkka aikataulu löytyy kurssimoodlesta. Aikataulussa kerrottuina teoria- ja vierailupäivinä tulee olla läsnä.
Sisältö
Brändistudiossa opiskelija oppii syventävästi visuaalisen ilmeen suunnittelua ja brändin johtamisen pääperiaatteita. Opiskelija harjoittaa taitojaan käytännön suunnittelutehtävien ja niitä tukevien teorialuentojen kautta. Opintojaksoon kuuluu olennaisesti yhteistyö yritysten ja organisaatioiden kanssa toimeksiantojen sekä vierailujen muodossa.
Hän ymmärtää mikä merkitys brändin rakentamisella on ja mikä hänen roolinsa suunnittelija siinä on. Hän oppii johtamaan suunnitteluprosessia ja toimimaan yhteistyössä sekä toimeksiantajan että oman suunnittelutiiminsä kanssa.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Graafisen suunnittelun 1. ja 2. vsk opinnot.
Mahdollisuus osallistua toisenlaisella profiililla, mikäli taustalla on vähintään markkinointiviestintä ja brändäyksen opinnot ja perusteet omalta muotoilun alalta. Ota yhteyttä opettajiin.
Arviointimenetelmät
- Attendance
- Exercises and learning tasks
- Presentations and discussions
- Project management and outcome
- Peer evaluation and self-evaluation
The client's assessment may affect the grade.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
- The project outcome does not comply with the objectives of the assignment or is incomplete
- The design work does not answer the brief
- The research is insufficient
- The role and/or teamwork in the design project has failed
The course is also rejected if the student:
- Does not know how to use professional concepts and does not justify her/his/their activities
- Does not use the methods and processes learned in the course
- Can't act customer-oriented
- The student has not been present
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
- The project outcome is generally in line with the objectives of the assignment
- The design work at least partially answers the brief
- The research has been, to some extent, completed
- The role and/or teamwork has been performed acceptably.
A course grade of 1 also requires that the student:
- Can use professional concepts and justify their actions
- Can use learned methods and processes
- Can act customer-oriented
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
- The project outcome is according to the assignment's objectives and is implemented appropriately.
- The design work is wide-ranging and supports the brief
- The role and/or teamwork has been performed well
A course grade of 3 also requires that the student:
- Can use professional terms in a versatile way and communicate professionally
- Can choose methods and processes suitable for the activity and justify their choice
- Can take into account the needs of the target group and/or the client appropriately, as well as other course participants
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
- The project outcome aligns with the assignment's goals and even exceeds them.
- The design work is exceptionally well executed and answers the brief
- The student is proactive and acts excellently in their role in the team
A course grade of 5 also requires that the student:
- Can use methods expertly, communicate professionally, and consider all target groups.
- Can choose, combine and develop methods and processes suitable for the activity to support work
- Can take full responsibility for learning and the project
- Receives excellent feedback from the client and also from other course participants