Web ja pelisuunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: AT00BX90
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata visuaalisen käyttäjäkokemuksen merkityksen sovelluksissa
- suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen modernin web-sovelluksen
- soveltaa kuvankäsittelymenetelmiä käyttöliittymien suunnittelussa
- suunnitella ja ohjelmoida yksinkertaisen pelin
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 13.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
- Lahden kampus
- Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Olli Koskimaa
- Johan Kuparinen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT23SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 23SV Lahti
-
TLTIICTDD24SBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 24S, Double Degree, Lahti
-
TLTITVT23KMTieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti
-
TLTIEX24S2Saapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata visuaalisen käyttäjäkokemuksen merkityksen sovelluksissa
- suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen modernin web-sovelluksen
- soveltaa kuvankäsittelymenetelmiä käyttöliittymien suunnittelussa
- suunnitella ja ohjelmoida yksinkertaisen pelin
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutus erillisen lukujärjestyksen mukaan loka-marraskuussa.
Opetus toteutetaan etäopetuksena.
Kurssilla perehdytään Unity 3D-ohjelman käyttöön pelien ja interaktiivisten esitysten tekemiseen esimerkkien ja harjoitustöiden kautta.
Ajoitus ja läsnäolo
Syksy 2023
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali löytyy Moodlesta
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä
Oppimisympäristö
Moodle.lut.fi ja ZOOM
Arviointimenetelmät
Kurssin arviointi perustuu palautettaviin harjoitustöihin. Harjoitustöiden arviointi perustuu harjoitustyössä käytetyn ohjelmiston ominaisuuksien monipuoliseen hyödyntämiseen, uusien työtapojen omaksumiseen ja harjoitustöiden visuaaliseen ulkoasuun.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson minimi tavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää ja luoda pelejä Unity3D-ohjelmistolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää Unity3D-ohjelmistoa pelien ja interaktiivisten esitysten luomisessa.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt Unity 3D-ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Ismo Jakonen
- Olli Koskimaa
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT22KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
-
TLTITVT22SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
-
TLTIEX23S2Saapuvat vaihto-opiskelijat 23S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
-
TLTIICTDD23SBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata visuaalisen käyttäjäkokemuksen merkityksen sovelluksissa
- suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen modernin web-sovelluksen
- soveltaa kuvankäsittelymenetelmiä käyttöliittymien suunnittelussa
- suunnitella ja ohjelmoida yksinkertaisen pelin
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutus erillisen lukujärjestyksen mukaan loka-marraskuussa.
Opetus toteutetaan etäopetuksena.
Kurssilla perehdytään Unity 3D-ohjelman käyttöön pelien ja interaktiivisten esitysten tekemiseen esimerkkien ja harjoitustöiden kautta.
Ajoitus ja läsnäolo
Syksy 2023
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali löytyy Moodlesta
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä
Oppimisympäristö
Moodle.lut.fi ja ZOOM
Arviointimenetelmät
Kurssin arviointi perustuu palautettaviin harjoitustöihin. Harjoitustöiden arviointi perustuu harjoitustyössä käytetyn ohjelmiston ominaisuuksien monipuoliseen hyödyntämiseen, uusien työtapojen omaksumiseen ja harjoitustöiden visuaaliseen ulkoasuun.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson minimi tavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää ja luoda pelejä Unity3D-ohjelmistolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää Unity3D-ohjelmistoa pelien ja interaktiivisten esitysten luomisessa.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt Unity 3D-ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Studies for incoming exchange students
Opettaja
- LAB_virtuaalihenkilö_TVT_01 Virtuaaliopettaja (LAB)
- Ismo Jakonen
- Olli Koskimaa
Opetusryhmät
- Luennot (Koko: 200. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT21SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
-
TLTITVT21KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
-
TLTIEX22S2Saapuvat vaihto-opiskelijat 22S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
-
TLTIICTDD22SBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 22S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata visuaalisen käyttäjäkokemuksen merkityksen sovelluksissa
- suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen modernin web-sovelluksen
- soveltaa kuvankäsittelymenetelmiä käyttöliittymien suunnittelussa
- suunnitella ja ohjelmoida yksinkertaisen pelin
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutus erillisen lukujärjestyksen mukaan loka-marraskuussa.
Opetus toteutetaan etäopetuksena.
Kurssilla perehdytään Unity 3D-ohjelman käyttöön pelien ja interaktiivisten esitysten tekemiseen esimerkkien ja harjoitustöiden kautta.
Ajoitus ja läsnäolo
Syksy 2022
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali löytyy Moodlesta
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä
Oppimisympäristö
Moodle.lut.fi ja ZOOM
Arviointimenetelmät
Kurssin arviointi perustuu palautettaviin harjoitustöihin. Harjoitustöiden arviointi perustuu harjoitustyössä käytetyn ohjelmiston ominaisuuksien monipuoliseen hyödyntämiseen, uusien työtapojen omaksumiseen ja harjoitustöiden visuaaliseen ulkoasuun.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson minimi tavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää ja luoda pelejä Unity3D-ohjelmistolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää Unity3D-ohjelmistoa pelien ja interaktiivisten esitysten luomisessa.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt Unity 3D-ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu