Markkinointiviestintä ja brändäysLaajuus (5 op)
Tunnus: MI00BL22
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
27.09.2021 - 03.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 25
Koulutus
- Visuaalisen viestinnän koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Marion Robinson
- Julia Ojapelto
Vastuuopettaja
Arto Kutvonen
Opetusryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1 (Koko: 23. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
05HGR19SGraafinen suunnittelu 19S, Lahti
-
05VIV19SVisuaalisen viestinnän koulutus 19S, Lahti
Pienryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan ja ryhmätyössä toimittava aktiivisesti.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina hyödyntäen zoomia ja moodlea. Myös ryhmätyöskentelyn ohjaus tapahtuu virtuaalisesti.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
06.09.2021 - 03.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kokemus- ja palvelumuotoilun koulutus (2018, 2019, 2020)
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustemuotoilun koulutus
Opettaja
- Marion Robinson
- Julia Ojapelto
Vastuuopettaja
Arto Kutvonen
Opetusryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
05KOP19SKokemus- ja palvelumuotoilun koulutus 19S, Lahti
-
05SIK19SSisustusarkkitehtuurin ja kalustemuotoilun koulutus 19S, Lahti
Pienryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina hyödyntäen zoomia ja moodlea. Myös ryhmätyöskentelyn ohjaus tapahtuu virtuaalisesti.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
06.09.2021 - 03.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Visuaalisen viestinnän koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Marion Robinson
- Julia Ojapelto
Vastuuopettaja
Arto Kutvonen
Opetusryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
05HVK19SValokuvaus 19S, Lahti
-
05HMES19SMediasisällön suunnittelu 19S, Lahti
-
05VIV19SVisuaalisen viestinnän koulutus 19S, Lahti
Pienryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan ja ryhmätyössä toimittava aktiivisesti.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina hyödyntäen zoomia ja moodlea. Myös ryhmätyöskentelyn ohjaus tapahtuu virtuaalisesti.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
30.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Teollisen ja brändimuotoilun koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Julia Ojapelto
- Sami Hyyryläinen
- Heikki Nuutinen
- Minna Cheung
Opetusryhmät
- PUMU19 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- AMU19 ja TEMU19 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- PAMU19 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
05HTEMU19STeollinen muotoilu 19S, Lahti
-
05HPUMU19SPuettava muotoilu 19S, Lahti
-
05HAMU19SAjoneuvomuotoilu 19S, Lahti
-
05HPAMU19SPakkaus- ja brändimuotoilu 19S, Lahti
-
05TEB19STeollisen ja brändimuotoilun koulutus 19S, Lahti
Pienryhmät
- PUMU19
- AMU19 ja TEMU19
- PAMU19
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Muotoiluinstituutin 1. ja 2. vuoden pakolliset opinnot suoritettu hyväksytysti tai muutoin sovittu oman alan opettajan kanssa.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 17.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Teollisen ja brändimuotoilun koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Julia Ojapelto
- Noora Nylander
- Sami Hyyryläinen
- Minna Cheung
Vastuuopettaja
Jorma Lehtonen
Ryhmät
-
05TEB18STeollisen ja brändimuotoilun koulutus 18S, Lahti
-
05HPAMU18Pakkaus- ja brändimuotoilu 18, Lahti
-
05HTEMU18Teollinen muotoilu 18, Lahti
-
05HPUMU18Puettava muotoilu 18, Lahti
-
05HAMU18Ajoneuvomuotoilu 18, Lahti
-
MLTIEX20SSaapuvat vaihto-opiskelijat S20, pitkät vaihdot, muotoilu ja visuaalinen viestintä, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Reppu-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Reppu-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Reppu-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 18.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustemuotoilun koulutus
Opettaja
- Marion Robinson
- Julia Ojapelto
Vastuuopettaja
Jorma Lehtonen
Ryhmät
-
05SIK18SSisustusarkkitehtuurin ja kalustemuotoilun koulutus 18S, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina hyödyntäen zoomia ja moodlea. Myös ryhmätyöskentelyn ohjaus tapahtuu virtuaalisesti.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 18.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kokemus- ja palvelumuotoilun koulutus (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Marion Robinson
- Julia Ojapelto
Vastuuopettaja
Jorma Lehtonen
Ryhmät
-
05KOP18SKokemus- ja palvelumuotoilun koulutus 18S, Lahti
-
MLTIEX20SSaapuvat vaihto-opiskelijat S20, pitkät vaihdot, muotoilu ja visuaalinen viestintä, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina hyödyntäen zoomia ja moodlea. Myös ryhmätyöskentelyn ohjaus tapahtuu virtuaalisesti.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 55
Koulutus
- Visuaalisen viestinnän koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Marion Robinson
- Julia Ojapelto
Vastuuopettaja
Arto Kutvonen
Ryhmät
-
05HMES18Mediasisällön suunnittelu 18, Lahti
-
05HGR18Graafinen suunnittelu 18, Lahti
-
05VIV18SVisuaalisen viestinnän koulutus 18S, Lahti
-
05HVK18Valokuvaus 18, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan ja ryhmätyössä toimittava aktiivisesti.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina hyödyntäen zoomia ja moodlea. Myös ryhmätyöskentelyn ohjaus tapahtuu virtuaalisesti.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta