Siirry suoraan sisältöön

Web ja peliteknologian soveltaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: AT00BX91

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia pienryhmässä asiantuntijana ja ratkaista tehtäviä yhdessä
- toimia osana ketteriä projektimenetelmiä käyttävässä projektissa
- suunnitella Web ja pelikäyttöliittymiä
- suunnitella ja toteuttaa peliympäristöjä

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

14.10.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste
  • Lahden kampus
  • Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Olli Koskimaa
  • Johan Kuparinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT23SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23SV Lahti
  • TLTIICTDD24S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 24S, Double Degree, Lahti
  • TLTITVT23KM
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti
  • TLTIEX24S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 24S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia pienryhmässä asiantuntijana ja ratkaista tehtäviä yhdessä
- toimia osana ketteriä projektimenetelmiä käyttävässä projektissa
- suunnitella Web ja pelikäyttöliittymiä
- suunnitella ja toteuttaa peliympäristöjä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutetaan pienryhmissä Unity3d-työkalulla peli sekä palvelinsovellus jonka avulla peli kommunikoi tietokantaan pelin statistiikkaa.

Ajoitus ja läsnäolo

Syysloman jälkeen loppusyksy 2023

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Kurssin moodlesivuilta löytyvä materiaali

Oppimisympäristö

moodle.lut.fi ja zoom

Sisältö

Opiskelija osaa toteuttaa pienryhmäprojektina pelin ja pelin käyttämän taustapalvelun joka tallentaa tietokantaan pelin statistiikan.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Unity perusteet

Arviointimenetelmät

Pienryhmäharjoitustyö

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu projektiin tai pienryhmällä ei synny kriteerit tätyttävää toteutusta.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osallistuu projektiin minimiosuudella ja pienryhmän tuotos täyttää minimivaatimukset.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija toteuttaa aktiivisesti oman osansa projektista. Pienryhmän tuotos täyttää vaatimukset.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija toimii aktiivisesti projektin vastuullisena ja johtavana toimijana. Projektin lopputulos on erinomainen ja monipuolinen.

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

16.10.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa
  • Johan Kuparinen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT22K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
  • TLTITVT22SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
  • TLTIEX23S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 23S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • TLTIICTDD23S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia pienryhmässä asiantuntijana ja ratkaista tehtäviä yhdessä
- toimia osana ketteriä projektimenetelmiä käyttävässä projektissa
- suunnitella Web ja pelikäyttöliittymiä
- suunnitella ja toteuttaa peliympäristöjä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutetaan pienryhmissä Unity3d-työkalulla peli sekä palvelinsovellus jonka avulla peli kommunikoi tietokantaan pelin statistiikkaa.

Ajoitus ja läsnäolo

Syysloman jälkeen loppusyksy 2023

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Kurssin moodlesivuilta löytyvä materiaali

Oppimisympäristö

moodle.lut.fi ja zoom

Sisältö

Opiskelija osaa toteuttaa pienryhmäprojektina pelin ja pelin käyttämän taustapalvelun joka tallentaa tietokantaan pelin statistiikan.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Unity perusteet

Arviointimenetelmät

Pienryhmäharjoitustyö

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu projektiin tai pienryhmällä ei synny kriteerit tätyttävää toteutusta.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osallistuu projektiin minimiosuudella ja pienryhmän tuotos täyttää minimivaatimukset.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija toteuttaa aktiivisesti oman osansa projektista. Pienryhmän tuotos täyttää vaatimukset.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija toimii aktiivisesti projektin vastuullisena ja johtavana toimijana. Projektin lopputulos on erinomainen ja monipuolinen.

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

01.11.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
  • Studies for incoming exchange students
Opettaja
  • Ismo Jakonen
  • Olli Koskimaa
  • Johan Kuparinen
Opetusryhmät
  • Projekti (Koko: 200. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT21SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • TLTIEX22S2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 22S, pitkät vaihdot, tietotekniikka, Lahti
  • TLTIICTDD22S
    Bachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 22S, Double Degree, Lahti
Pienryhmät
  • Projekti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia pienryhmässä asiantuntijana ja ratkaista tehtäviä yhdessä
- toimia osana ketteriä projektimenetelmiä käyttävässä projektissa
- suunnitella Web ja pelikäyttöliittymiä
- suunnitella ja toteuttaa peliympäristöjä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutetaan pienryhmissä Unity3d-työkalulla peli sekä palvelinsovellus jonka avulla peli kommunikoi tietokantaan pelin statistiikkaa.

Ajoitus ja läsnäolo

Syysloman jälkeen loppusyksy 2021

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Kurssin moodlesivuilta löytyvä materiaali

Oppimisympäristö

moodle.lut.fi ja zoom

Sisältö

Opiskelija osaa toteuttaa pienryhmäprojektina pelin ja pelin käyttämän taustapalvelun joka tallentaa tietokantaan pelin statistiikan.

Arviointimenetelmät

Pienryhmäharjoitustyö

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu projektiin tai pienryhmällä ei synny kriteerit tätyttävää toteutusta.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osallistuu projektiin minimiosuudella ja pienryhmän tuotos täyttää minimivaatimukset.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija toteuttaa aktiivisesti oman osansa projektista. Pienryhmän tuotos täyttää vaatimukset.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija toimii aktiivisesti projektin vastuullisena ja johtavana toimijana. Projektin lopputulos on erinomainen ja monipuolinen.