Sähköinen asiointi terveyden- ja hyvinvoinnin edistäjänäLaajuus (5 op)
Tunnus: YTS0042
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- ymmärtää ja arvioida sähköisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
08.04.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (2021, 2022)
Opettaja
- LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LPR
- Anne Suikkanen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLPRYHYJO21SIntegroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 21S Lappeenranta
-
HLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- ymmärtää ja arvioida sähköisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu kokonaan verkkovälitteisesti.
Zoom-yhteydellä toteutettavat kontaktiopetukset:
• pe 8.4.2022 klo 16-19
• la 9.4.2022 klo 10-15
Opintojakson suorituksena on arvioitava tehtävä.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakson suorittaminen ei edellytä osallistumista kontaktipäiviin, mutta helpottaa mm. tehtävien tekemistä.
Opintojakso alkaa 8.4.2022 orientaatiolla, jossa käydään läpi opintojakson suoritustapa.
Oppimisympäristö
Zoom- ja Moodle- oppimisympäristöt.
Sisältö
Opintojakson tavoitteina:
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida sähköisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä; tietää ja osaa arvioida sähköisten palvelujen hyödyn asiakkaan näkökulmasta; osaa hyödyntää käyttäjäpalautetta sähköisten palvelujen kehittämisessä; osaa valita sopivan sähköisen palvelun asiakkaan tarpeeseen; osaa tunnistaa ja soveltaa erilaisia sovellusmahdollisuuksia sähköisten palvelujen kehittämisessä
Sisältö:
Sähköinen palvelu, teknologian hyödyntäminen, turvallinen tiedon välitys ja puolesta asiointi
Sähköiset palvelut terveyden- ja hyvinvoinnin edistäjänä
Sähköisten palveluiden prosessit asiakkaan näkökulmasta
Olemassa olevat tuotteet ja tietojärjestelmät
Palvelumuotoilu sähköisten palveluiden suunnittelussa ja kehittämisessä
Sähköisten palveluiden laadun seuranta ja käyttäjäpalautteen hyödyntäminen laadun seurannassa
Arviointiasteikko
1-5