Digitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK, Liiketalouden ala)
Digitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK) 25S, verkko-opinnot
Ilmoittautumisaika
07.05.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 100
Koulutus
- Digitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK, Liiketalouden ala)
Opettaja
- Virtuaaliopettaja MI_Opettaja_UXUI, Käyttöliittymämuotoilu
Ryhmät
-
MLTIYDKMJ25SVDigitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK) 25SV Lahti
-
LLTIYDKMJ25SVDigitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK) 25SV Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- innovoida ratkaisuja liiketoiminnan tarpeisiin strategian ohjaamana
- soveltaa ketteryyttä ja lean-ajattelua digitaalisten ratkaisujen kehittämisessä
- arvioida digitaalisten ratkaisujen tuottamaa lisäarvoa
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
07.05.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
02.09.2025 - 19.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK, Liiketalouden ala)
Opettaja
- Sami Lanu
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Verkkoluento 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Verkkoluento 3 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
MLTIYDKMJ25SVDigitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK) 25SV Lahti
-
LLTIYDKMJ25SVDigitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK) 25SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Verkkoluento 2
- Verkkoluento 3
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida eri palvelukanavia liiketoimintalähtöisesti
- suunnitella monikanavaisen asiakkuusstrategian asiakaskokemuksen parantamiseksi
- soveltaa muotoilun periaatteita asiakaslähtöisten monikanavaisten palvelupolkujen kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Virtuaalinen kurssi
Moodle toimii kurssin pohjana
Kaikki materiaali, keskustelu ja palautukset tehdään Moodleen
Verkkoluentoja 3 kpl
Itsenäistä opiskelua
Tehtäviä
Viimeinen isompi "analyysityö", joka arvioidaan.
Palaute kurssin jälkeen.
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkluennot 3 kpl pakolliset (pitää korvata jos ei pääse paikalle)
Kurssi alkaa ensimmäisestä verkkoluennosta 2.9. klo 17.00-20.00
Toinen luento 23.9. klo 17-20
Kolmas luento 18.11. klo 17-20
Muuten itsenäisesti Moodlessa ilmoitettujen aikataulujen mukaan
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kerrotaan kurssilla
Oppimisympäristö
Moodle ja verkkoluennot (Teams/Zoom)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 cr luennot
3 cr itsenäinen oppimismateriaali ja muut tehtävät
1 cr loppuanalyysityö
Sisältö
eri palvelukanavat
monikanavaiset asiakkuusstrategiat asiakaskokemuksen parantamiseksi
muotoilun periaatteet asiakaslähtöisten monikanavaisten palvelupolkujen kehittämisessä
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
YAMK kurssi. Vain YAMK-ohjelmissa opiskelevat voivat osallistua kurssille.
Arviointimenetelmät
Tehtävät hyväksytysti suoritettu
Viimeinen isompi analyysityö arvioidaan 0-5 asteikolla.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Ei täytä muodollisia vaatimuksia.
Ei vittauksia, ei lähteitä, ei analyysia
Käytetty sisällön tuottamiseen vain keinoälysovelluksia.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta lyhyesti ja pintapuolisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin mutta kevyesti. Analysointi, pohdinta, jatkojalostus kevyttä.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Viitataan lähteisiin ja luentoihin kattavasti, ristiin arvioiden ja hyvien käytänteiden mukaisesti.
Analysointi, pohdinta, jatkojalostus syvää ja perusteltua.
Ilmoittautumisaika
07.05.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Digitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK, Liiketalouden ala)
Opettaja
- Heli Kamaja
- Joanna Vihtonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
MLTIYDKMJ25SVDigitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK) 25SV Lahti
-
LLTIYDKMJ25SVDigitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen (ylempi AMK) 25SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- johtaa projektiviestintää
- argumentoida vaikuttavasti prosessin valinnoista suullisesti ja kirjallisesti
- kehittää viestintää monikanavaisesti
- hyödyntää visuaalisuutta viestinnän osana
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkkoluennot ja verkkotyöskentely, oman organisaation viestintään liittyvän kehittämistehtävän laadinta
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkotapaamiset 16.9., 7.10., 4.11. ja 9.12. kello 17 - 20
Luennot tallennetaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Helsinki: Infor
Marjamäki, P.L. & Vuorio, J. 2021. Viestinnän johtaminen. Strategiasta tuloksiin. Helsinki: AlmaTalent
Muu opettajien jakama materiaali
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Työelämäyhteistyö
Kehittämistehtävä omasta organisaatiosta
Uusintamahdollisuudet
Ei ole
Oppimisympäristö
Moodle- ja Zoom-verkko-opetusympäristö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä x 27 h = 135 h
Sisältö
Viestintästrategia, viestinnän toteutus, viestinnän eri osa-alueet, viestinnän kehittäminen
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei vaadita edeltävää osaamista
Arviointimenetelmät
Aktiivinen ja säännöllinen osallistuminen oppimistilanteisiin sekä kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Ei yllä opintojakson tavoitteisiin.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
o Opiskelija osaa laatia viestintäsuunnitelman, mutta se on suppea.
o Opiskelija osaa käsitellä viestinnän osa-alueita, mutta osa-alueet jäävät osittaisiksi.
o Opiskelija osaa toteuttaa viestintää, mutta se ei ole johdonmukaista eikä tue tavoitteita. Opiskelija valitsee heikosti sopivia välineitä.
o Opiskelija osaa esittää kehittämisideoita, mutta ne ovat epäselviä eivätkä paranna viestintää merkittävästi.
o Opiskelija osaa tunnistaa jonkin verran viestinnän heikkouksia tai parannettavia alueita.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
o Opiskelija osaa laatia selkeän ja johdonmukaisen viestintäsuunnitelman, joka huomioi kohderyhmän tarpeet ja ottaa huomioon viestintätilanteen.
o Opiskelija osaa käsitellä viestinnän eri osa-alueet selkeästi ja ymmärtää niiden merkityksen viestinnässä sekä osaa huomioida osittain viestinnän monimuotoisuuden.
o Opiskelija osaa toteuttaa viestinnän selkeästi ja pääosin ymmärrettävästi ja osaa valita viestintävälineet kohtuullisesti
o Opiskelija osaa esittää kehittämisideoita, jotka ovat selkeitä ja perusteltuja, mutta ne eivät ole täysin kattavia.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
o Opiskelija osaa laatia tarkasti määritellyn ja hyvin perustellun viestintäsuunnitelman.
o Opiskelija osaa käsitellä viestinnän kaikki olennaiset osa-alueet syvällisesti ja kattavasti ja käyttää niitä viestinnän tavoitteiden tukena.
o Opiskelija osaa toteuttaa viestintää selkeästi, sujuvasti ja vaikuttavasti tukemaan suunniteltuja tavoitteita.
o Opiskelija osaa esittää innovatiivisia ja hyvin perusteltuja kehittämisideoita, jotka parantavat viestintää merkittävästi.
o Opiskelija osaa tunnistaa viestinnän heikkoudet ja kehittää käytännönläheisiä, systemaattisia toimenpiteitä viestinnän parantamiseksi pitkällä aikavälillä.