Siirry suoraan sisältöön

Myynti ja asiakassuhteiden rakentaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: YL00CN97

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Petra Yli-Kovero

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja sen muutoksia
- osaa tunnistaa tuloksellisen myynnin keskeiset tekijät myyntiprosessissa
- ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 30.08.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 08.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
  • Anu Kurvinen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLPRYASLI24KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja sen muutoksia
- osaa tunnistaa tuloksellisen myynnin keskeiset tekijät myyntiprosessissa
- ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kolme vuorovaikutteista verkkotapaamiskertaa, joihin kaikkiin on suositeltavaa osallistua.
Itsenäinen työskentely kurssitehtävien parissa.

Ajoitus ja läsnäolo

26.9. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
31.10. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
28.11. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely, Kirjadialogi - Osallistumista edellytetään (Mikäli osallistuminen on mahdotonta, ole yhteydessä luennoitsijaan)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodle -alustalla.

Oppimisympäristö

Opintojakson Moodle
Howspace -oppimisalusta tuntityöskentelyn sekä itsenäisen työskentelyn tukena.
Zoom -tuntityöskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso 5 op = 135h opiskelijan työtä.
3 x 4 h vuorovaikutteisia verkko-oppimiskertoja
123 h itsenäistä opiskelua

Sisältö

Tavoitteellinen myyntiprosessi muuttuvassa toimintaympäristössä
Modernin myynnin elementit
Business-to-Business -myynti
Myynnin suunnittelu ja johtaminen
Asiakassuhteen rakentaminen
Asiakasarvonluonti
Asiakkuuksien johtaminen

Arviointimenetelmät

Pienet kurssitehtävät Hyväksytty/Hylätty
Arvioitava kirjaessee, kirjadialogiin osallistuminen ja arvioitava itsenäinen harjoitustyö.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai opintojakson osasuorituksia puuttuu.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää osittain myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuutta.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden pääpiirteissään ja osaa jonkin verran soveltaa opittua käytäntöön.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden erittäin kattavasti sekä osaa soveltaa opittua käytäntöön. Opiskelija osaa analysoida annettua käytännön tilannetta sekä liittää opintojakson asiat käytännönön yrityselämässä.

Ilmoittautumisaika

15.05.2023 - 05.09.2023

Ajoitus

18.09.2023 - 10.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
  • Anu Kurvinen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLPRYASLI23KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 23KV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja sen muutoksia
- osaa tunnistaa tuloksellisen myynnin keskeiset tekijät myyntiprosessissa
- ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kolme vuorovaikutteista verkkotapaamiskertaa, joihin kaikkiin on suositeltavaa osallistua.
Itsenäinen työskentely kurssitehtävien parissa.

Ajoitus ja läsnäolo

28.9. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
19.10. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
30.11. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely ja Kirjadialogi - Osallistumista edellytetään (Mikäli osallistuminen on mahdotonta, ole yhteydessä luennoitsijaan)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodle -alustalla.

Oppimisympäristö

Opintojakson Moodle
Howspace -oppimisalusta tuntityöskentelyn sekä itsenäisen työskentelyn tukena.
Zoom -tuntityöskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso 5 op = 135h opiskelijan työtä.
3 x 4 h vuorovaikutteisia verkko-oppimiskertoja
123 h itsenäistä opiskelua

Sisältö

Tavoitteellinen myyntiprosessi muuttuvassa toimintaympäristössä
Modernin myynnin elementit
Business-to-Business -myynti
Myynnin suunnittelu ja johtaminen
Asiakassuhteen rakentaminen
Asiakasarvonluonti
Asiakkuuksien johtaminen

Arviointimenetelmät

Pienet kurssitehtävät Hyväksytty/Hylätty
Arvioitava kirjaessee, kirjadialogiin osallistuminen ja arvioitava itsenäinen harjoitustyö.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai opintojakson osasuorituksia puuttuu.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää osittain myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuutta.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden pääpiirteissään ja osaa jonkin verran soveltaa opittua käytäntöön.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden erittäin kattavasti sekä osaa soveltaa opittua käytäntöön. Opiskelija osaa analysoida annettua käytännön tilannetta sekä liittää opintojakson asiat käytännönön yrityselämässä.

Ilmoittautumisaika

15.08.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

03.10.2022 - 23.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lappeenranta

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
  • Anu Kurvinen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLPRYASLI22KV
    Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 22KV Lappeenranta
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja sen muutoksia
- osaa tunnistaa tuloksellisen myynnin keskeiset tekijät myyntiprosessissa
- ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kolme vuorovaikutteista verkkotapaamiskertaa, joihin kaikkiin on suositeltavaa osallistua.
Itsenäinen työskentely kurssitehtävien parissa.

Ajoitus ja läsnäolo

13.10. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
24.11. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
15.12. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely ja Kirjadialogi - Osallistumista edellytetään (Mikäli osallistuminen on mahdotonta, ole yhteydessä luennoitsijaan)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodle -alustalla.

Oppimisympäristö

Opintojakson Moodle
Howspace -oppimisalusta tuntityöskentelyn sekä itsenäisen työskentelyn tukena.
Zoom -tuntityöskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso 5 op = 135h opiskelijan työtä.
3 x 4 h vuorovaikutteisia verkko-oppimiskertoja
123 h itsenäistä opiskelua

Sisältö

Tavoitteellinen myyntiprosessi muuttuvassa toimintaympäristössä
Modernin myynnin elementit
Business-to-Business -myynti
Myynnin suunnittelu ja johtaminen
Asiakassuhteen rakentaminen
Asiakasarvonluonti
Asiakkuuksien johtaminen

Arviointimenetelmät

Pienet kurssitehtävät Hyväksytty/Hylätty
Arvioitava kirjaessee, kirjadialogiin osallistuminen ja arvioitava itsenäinen harjoitustyö.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai opintojakson osasuorituksia puuttuu.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää osittain myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuutta.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden pääpiirteissään ja osaa jonkin verran soveltaa opittua käytäntöön.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden erittäin kattavasti sekä osaa soveltaa opittua käytäntöön. Opiskelija osaa analysoida annettua käytännön tilannetta sekä liittää opintojakson asiat käytännönön yrityselämässä.