Myynti ja asiakassuhteiden rakentaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: YL00CN97
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Petra Yli-Kovero
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja sen muutoksia
- osaa tunnistaa tuloksellisen myynnin keskeiset tekijät myyntiprosessissa
- ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
16.09.2024 - 08.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Anu Kurvinen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI24KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 24KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja sen muutoksia
- osaa tunnistaa tuloksellisen myynnin keskeiset tekijät myyntiprosessissa
- ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kolme vuorovaikutteista verkkotapaamiskertaa, joihin kaikkiin on suositeltavaa osallistua.
Itsenäinen työskentely kurssitehtävien parissa.
Ajoitus ja läsnäolo
26.9. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
31.10. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
28.11. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely, Kirjadialogi - Osallistumista edellytetään (Mikäli osallistuminen on mahdotonta, ole yhteydessä luennoitsijaan)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodle -alustalla.
Oppimisympäristö
Opintojakson Moodle
Howspace -oppimisalusta tuntityöskentelyn sekä itsenäisen työskentelyn tukena.
Zoom -tuntityöskentely
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 5 op = 135h opiskelijan työtä.
3 x 4 h vuorovaikutteisia verkko-oppimiskertoja
123 h itsenäistä opiskelua
Sisältö
Tavoitteellinen myyntiprosessi muuttuvassa toimintaympäristössä
Modernin myynnin elementit
Business-to-Business -myynti
Myynnin suunnittelu ja johtaminen
Asiakassuhteen rakentaminen
Asiakasarvonluonti
Asiakkuuksien johtaminen
Arviointimenetelmät
Pienet kurssitehtävät Hyväksytty/Hylätty
Arvioitava kirjaessee, kirjadialogiin osallistuminen ja arvioitava itsenäinen harjoitustyö.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai opintojakson osasuorituksia puuttuu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää osittain myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuutta.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden pääpiirteissään ja osaa jonkin verran soveltaa opittua käytäntöön.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden erittäin kattavasti sekä osaa soveltaa opittua käytäntöön. Opiskelija osaa analysoida annettua käytännön tilannetta sekä liittää opintojakson asiat käytännönön yrityselämässä.
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 05.09.2023
Ajoitus
18.09.2023 - 10.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Anu Kurvinen
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI23KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 23KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja sen muutoksia
- osaa tunnistaa tuloksellisen myynnin keskeiset tekijät myyntiprosessissa
- ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kolme vuorovaikutteista verkkotapaamiskertaa, joihin kaikkiin on suositeltavaa osallistua.
Itsenäinen työskentely kurssitehtävien parissa.
Ajoitus ja läsnäolo
28.9. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
19.10. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
30.11. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely ja Kirjadialogi - Osallistumista edellytetään (Mikäli osallistuminen on mahdotonta, ole yhteydessä luennoitsijaan)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodle -alustalla.
Oppimisympäristö
Opintojakson Moodle
Howspace -oppimisalusta tuntityöskentelyn sekä itsenäisen työskentelyn tukena.
Zoom -tuntityöskentely
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 5 op = 135h opiskelijan työtä.
3 x 4 h vuorovaikutteisia verkko-oppimiskertoja
123 h itsenäistä opiskelua
Sisältö
Tavoitteellinen myyntiprosessi muuttuvassa toimintaympäristössä
Modernin myynnin elementit
Business-to-Business -myynti
Myynnin suunnittelu ja johtaminen
Asiakassuhteen rakentaminen
Asiakasarvonluonti
Asiakkuuksien johtaminen
Arviointimenetelmät
Pienet kurssitehtävät Hyväksytty/Hylätty
Arvioitava kirjaessee, kirjadialogiin osallistuminen ja arvioitava itsenäinen harjoitustyö.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai opintojakson osasuorituksia puuttuu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää osittain myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuutta.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden pääpiirteissään ja osaa jonkin verran soveltaa opittua käytäntöön.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden erittäin kattavasti sekä osaa soveltaa opittua käytäntöön. Opiskelija osaa analysoida annettua käytännön tilannetta sekä liittää opintojakson asiat käytännönön yrityselämässä.
Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
03.10.2022 - 23.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lappeenranta
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Asiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Anu Kurvinen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYASLI22KVAsiakassuuntautuneen liiketoiminnan kehittäminen (YAMK) 22KV Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakkaan ostokäyttäytymistä ja sen muutoksia
- osaa tunnistaa tuloksellisen myynnin keskeiset tekijät myyntiprosessissa
- ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kolme vuorovaikutteista verkkotapaamiskertaa, joihin kaikkiin on suositeltavaa osallistua.
Itsenäinen työskentely kurssitehtävien parissa.
Ajoitus ja läsnäolo
13.10. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
24.11. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely
15.12. Klo 17 - 21 Vuorovaikutteinen verkkotyöskentely ja Kirjadialogi - Osallistumista edellytetään (Mikäli osallistuminen on mahdotonta, ole yhteydessä luennoitsijaan)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintomateriaali ja -tehtävät jaetaan opintojakson Moodle -alustalla.
Oppimisympäristö
Opintojakson Moodle
Howspace -oppimisalusta tuntityöskentelyn sekä itsenäisen työskentelyn tukena.
Zoom -tuntityöskentely
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso 5 op = 135h opiskelijan työtä.
3 x 4 h vuorovaikutteisia verkko-oppimiskertoja
123 h itsenäistä opiskelua
Sisältö
Tavoitteellinen myyntiprosessi muuttuvassa toimintaympäristössä
Modernin myynnin elementit
Business-to-Business -myynti
Myynnin suunnittelu ja johtaminen
Asiakassuhteen rakentaminen
Asiakasarvonluonti
Asiakkuuksien johtaminen
Arviointimenetelmät
Pienet kurssitehtävät Hyväksytty/Hylätty
Arvioitava kirjaessee, kirjadialogiin osallistuminen ja arvioitava itsenäinen harjoitustyö.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojaksolle asetettuja oppimistavoitteita tai opintojakson osasuorituksia puuttuu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää osittain myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuutta.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden pääpiirteissään ja osaa jonkin verran soveltaa opittua käytäntöön.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää myynnin ja asiakassuhteen rakentamisen kokonaisuuden erittäin kattavasti sekä osaa soveltaa opittua käytäntöön. Opiskelija osaa analysoida annettua käytännön tilannetta sekä liittää opintojakson asiat käytännönön yrityselämässä.