Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: LA00BO59

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman

Ilmoittautumisaika

09.05.2025 - 17.08.2025

Ajoitus

08.09.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 100

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
  • Reko Juntto
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABYTO25-26
    Täydentävä osaaminen (YAMK) 2025-2026, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.

Ajoitus ja läsnäolo

Zoomluennot etäopetus: 23.9, 14.10, 28.10 ja 25.11. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaalia on Moodle-pohjassa.
Kirja: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing Dave Chaffey and P. R. Smith 2023 (tai vastaava)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustyö tehdään oman kiinnostuksen ja työelämän tarpeisiin läheisesti liittyvästä digitaalisen markkinoinin aiheesta.

Oppimisympäristö

Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä, moodletehtävä ja harjoitustyö/artikkeli.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin strateginen suunnitelma (SOSTAC), (MRACE) markkinoinnin suunnitelma, markkinoinnin automaatio, tekoäly, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen ja markkinoinnin teknologioihin (Martech). Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.

Arviointimenetelmät

Tehtävät (ennakkotehtävä, moodle-tehtävä), Harjoitustyö/artikkeli, aktiivinen osallistuminen. Lisäksi tehtävänä on oman työn arviontia ja vertaisarviointia. Lisäksi oppimisen reflektointia.

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
  • Reko Juntto
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 80. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABYTO24H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
  • LLTIYLDR24SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.

Ajoitus ja läsnäolo

Zoomluennot etäopetus: 23.1, 20.2, 6.3 ja 27.3. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Oppimisympäristö

Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin suunnitelma (SOSTAC), markkinoinnin automaatio,tekoäly, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen ja markkinoinnin teknologioihin. Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.

Arviointimenetelmät

Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
  • Reko Juntto
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 50. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLTIYLDR23SV
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 23SV Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.

Ajoitus ja läsnäolo

Zoomluennot etäopetus: 11.1. ja 7.3. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita 8.2 ja 22.2

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Oppimisympäristö

Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin suunnitelma (SOSTAC), markkinoinnin automaatio, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen. Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.

Arviointimenetelmät

Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
  • Reko Juntto
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLTIYLDR22S
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähi/Zoom etäopetus: 12.1. ja 9.3. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi mahdollisesti ohjausklinikoita 9.2 ja 23.2

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Oppimisympäristö

Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin suunnitelma (SOSTAC), markkinoinnin automaatio, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä ajankohtaiseen kehitykseen. Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.

Arviointimenetelmät

Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen

Arviointiasteikko

1-5