Digitaalinen markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: LA00BO59
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman
Ilmoittautumisaika
09.05.2025 - 17.08.2025
Ajoitus
08.09.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Reko Juntto
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABYTO25-26Täydentävä osaaminen (YAMK) 2025-2026, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.
Ajoitus ja läsnäolo
Zoomluennot etäopetus: 23.9, 14.10, 28.10 ja 25.11. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalia on Moodle-pohjassa.
Kirja: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing Dave Chaffey and P. R. Smith 2023 (tai vastaava)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustyö tehdään oman kiinnostuksen ja työelämän tarpeisiin läheisesti liittyvästä digitaalisen markkinoinin aiheesta.
Oppimisympäristö
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä, moodletehtävä ja harjoitustyö/artikkeli.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin strateginen suunnitelma (SOSTAC), (MRACE) markkinoinnin suunnitelma, markkinoinnin automaatio, tekoäly, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen ja markkinoinnin teknologioihin (Martech). Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.
Arviointimenetelmät
Tehtävät (ennakkotehtävä, moodle-tehtävä), Harjoitustyö/artikkeli, aktiivinen osallistuminen. Lisäksi tehtävänä on oman työn arviontia ja vertaisarviointia. Lisäksi oppimisen reflektointia.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Reko Juntto
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 80. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABYTO24HTäydentävä osaaminen YAMK 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
-
LLTIYLDR24SVLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 24SV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.
Ajoitus ja läsnäolo
Zoomluennot etäopetus: 23.1, 20.2, 6.3 ja 27.3. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin suunnitelma (SOSTAC), markkinoinnin automaatio,tekoäly, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen ja markkinoinnin teknologioihin. Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.
Arviointimenetelmät
Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Reko Juntto
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 50. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLTIYLDR23SVLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 23SV Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.
Ajoitus ja läsnäolo
Zoomluennot etäopetus: 11.1. ja 7.3. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita 8.2 ja 22.2
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin suunnitelma (SOSTAC), markkinoinnin automaatio, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen. Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.
Arviointimenetelmät
Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Reko Juntto
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLTIYLDR22SLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 22S Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman
- arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden
- laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.
Ajoitus ja läsnäolo
Lähi/Zoom etäopetus: 12.1. ja 9.3. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi mahdollisesti ohjausklinikoita 9.2 ja 23.2
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Oppimisympäristö
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä ja harjoitukset/artikkeli.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin suunnitelma (SOSTAC), markkinoinnin automaatio, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä ajankohtaiseen kehitykseen. Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Tämä opintojakso kuuluu YAMK:n tarjontaan.
Arviointimenetelmät
Tehtävät, Harjoitustyö/artikkeli ja aktiivinen osallistuminen
Arviointiasteikko
1-5