Työnjohtoharjoittelu ILaajuus (15 op)
Tunnus: KTE2416
Laajuus
15 op
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijan osaaminen karttuu ja syvenee koko ajan opintojen edetessä opintojen ja työpaikan ”rajapinnassa” eli teoriaosaamisen viemisenä työpaikalle ja työpaikan osaamisen tuomisena osaksi teoriaopintoja. Työelämärajapinnassa tapahtuvaa asioiden, tietojen ja taitojen omaksumista ja oppimista kuvataan ja arvioidaan oppimispäiväkirjoissa ja harjoitteluraporteissa. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työelämäkokemusta opintojen eri vaiheissa ja opiskelija asettaa myös omat tavoitteensa työnjohtoharjoittelulle.
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 21.12.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 45
Koulutus
- Rakennusalan työnjohdon koulutus
Opettaja
- Paula Kokko
Ryhmät
-
TLPRRKMK24KMRakennusalan työnjohdon koulutus 24KM Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijan osaaminen karttuu ja syvenee koko ajan opintojen edetessä opintojen ja työpaikan ”rajapinnassa” eli teoriaosaamisen viemisenä työpaikalle ja työpaikan osaamisen tuomisena osaksi teoriaopintoja. Työelämärajapinnassa tapahtuvaa asioiden, tietojen ja taitojen omaksumista ja oppimista kuvataan ja arvioidaan oppimispäiväkirjoissa ja harjoitteluraporteissa. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työelämäkokemusta opintojen eri vaiheissa ja opiskelija asettaa myös omat tavoitteensa työnjohtoharjoittelulle.
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Työnjohtoharjoittelu tapahtuu rakennusalan yrityksessä työnjohtotehtävissä yrityksen antamien ohjeiden sekä koulun antamien ohjeiden ja oppimistehtävien mukaisesti. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työssä ja koulussa opittuja asioita työ- ja oppimistehtäviin sekä omaan kehittymiseensä työnjohtajana. Opiskelija asettaa harjoittelulle myös omat tavoitteensa. Harjoittelusta laaditaan oppimisdokumentti ja harjoitteluraportti sekä liitetään todistus tehdystä harjoittelusta.
Ajoitus ja läsnäolo
Ensimmäisen työnjohtoharjoittelun voi aloittaa aikaisintaan kolmannen lukukauden alussa, jolloin ensimmäiseen harjoitteluun tarvittavat teoriaopinnot on käyty tai meneillään juuri. Harjoitteluun voi mennä, kun löytää itselleen sopivan harjoittelupaikan/kohteen. Optimaalisin ajankohta on kolmannen ja neljännen lukukauden välissä.
15 opintopisteen työnjohtoharjoittelu toteutetaan yhtäjaksoisesti vähintään kymmenen (10) viikon aikana. Viikolla tarkoitetaan 40 tuntista työviikkoa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalina ensimmäisessä työnjohtoharjoittelussa toimivat koulussa käydyt teoriaopinnot: tehtävä- ja aikataulusuunnittelu, määrä- ja kustannuslaskenta sekä seuranta ja ohjaus sekä laatu ja työturvallisuus.
Työelämäyhteistyö
Työnjohtoharjoittelu tehdään yhteistyössä rakennusalan yrityksen kanssa, jossa opiskelija tekee työnjohtotehtäviä. Opiskelija hankkii itsenäisesti työnjohtoharjoittelupaikan.
Oppimisympäristö
Oppimisympäristönä toimii harjoittelupaikan työympäristö, jossa opiskelija tekee työnjohtotehtäviä yrityksen antamien ohjeiden ja koulun puolelta saatujen oppimistehtävien ja harjoitteluohjeistuksen mukaisesti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
15 opintopisteen työnjohtoharjoittelu toteutetaan yhtäjaksoisesti vähintään kymmenen (10) viikon aikana. Viikolla tarkoitetaan 40 tuntista työviikkoa. Varsinaisen harjoittelun lisäksi opiskelijan on varattava aikaa myös oppimisdokumentin sekä harjoitteluraportin kirjoittamiseen ja työstämiseen.
Sisältö
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ennen ensimmäistä harjoittelua ensimmäisen ja toisen lukukauden opinnot tulisi olla tehtyinä ja työtehtävien tulee olla työnjohtotehtäviä.
Arviointimenetelmät
Hyväksytty: Työnjohtoharjoittelu on hyväksytty, kun opiskelija on ollut vähintään 10 viikkoa työnjohtotehtävissä sekä palauttanut oppimisdokumentin, harjoitteluraportin ja todistuksen annettujen ohjeiden mukaisesti.
Hylätty: Työnjohtoharjoittelu on hylätty, mikäli hyväksytyn arvioinnin kriteerit eivät täyty.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Työnjohtoharjoittelu on hyväksytty, kun opiskelija on ollut vähintään 10 viikkoa työnjohtotehtävissä sekä palauttanut oppimisdokumentin, harjoitteluraportin ja todistuksen annettujen ohjeiden mukaisesti.
Hylätty: Työnjohtoharjoittelu on hylätty, mikäli hyväksytyn arvioinnin kriteerit eivät täyty.
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 05.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 40
Koulutus
- Rakennusalan työnjohdon koulutus
Opettaja
- Paula Kokko
Ryhmät
-
TLPRRKMK23KMRakennusalan työnjohdon koulutus 23KM Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijan osaaminen karttuu ja syvenee koko ajan opintojen edetessä opintojen ja työpaikan ”rajapinnassa” eli teoriaosaamisen viemisenä työpaikalle ja työpaikan osaamisen tuomisena osaksi teoriaopintoja. Työelämärajapinnassa tapahtuvaa asioiden, tietojen ja taitojen omaksumista ja oppimista kuvataan ja arvioidaan oppimispäiväkirjoissa ja harjoitteluraporteissa. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työelämäkokemusta opintojen eri vaiheissa ja opiskelija asettaa myös omat tavoitteensa työnjohtoharjoittelulle.
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Työnjohtoharjoittelu tapahtuu rakennusalan yrityksessä työnjohtotehtävissä yrityksen antamien ohjeiden sekä koulun antamien ohjeiden ja oppimistehtävien mukaisesti. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työssä ja koulussa opittuja asioita työ- ja oppimistehtäviin sekä omaan kehittymiseensä työnjohtajana. Opiskelija asettaa harjoittelulle myös omat tavoitteensa. Harjoittelusta laaditaan oppimisdokumentti ja harjoitteluraportti sekä liitetään todistus tehdystä harjoittelusta.
Ajoitus ja läsnäolo
Ensimmäisen työnjohtoharjoittelun voi aloittaa aikaisintaan kolmannen lukukauden alussa, jolloin ensimmäiseen harjoitteluun tarvittavat teoriaopinnot on käyty tai meneillään juuri. Harjoitteluun voi mennä silloin, kun löytää itselleen sopivan harjoittelupaikan/kohteen. Optimaalisin ajankohta on kolmannen ja neljännen lukukauden välissä.
15 opintopisteen työnjohtoharjoittelu toteutetaan yhtäjaksoisesti vähintään kymmenen (10) viikon aikana. Viikolla tarkoitetaan 40 tuntista työviikkoa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalina ensimmäisessä työnjohtoharjoittelussa toimivat koulussa käydyt teoriaopinnot: tehtävä- ja aikataulusuunnittelu, määrä- ja kustannuslaskenta sekä seuranta ja ohjaus sekä laatu ja työturvallisuus.
Työelämäyhteistyö
Työnjohtoharjoittelu tehdään yhteistyössä rakennusalan yrityksen kanssa, jossa opiskelija tekee työnjohtotehtäviä. Opiskelija hankkii itsenäisesti työnjohtoharjoittelupaikan.
Oppimisympäristö
Oppimisympäristönä toimii harjoittelupaikan työympäristö, jossa opiskelija tekee työnjohtotehtäviä yrityksen antamien ohjeiden ja koulun puolelta saatujen oppimistehtävien ja harjoitteluohjeistuksen mukaisesti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
15 opintopisteen työnjohtoharjoittelu toteutetaan yhtäjaksoisesti vähintään kymmenen (10) viikon aikana. Viikolla tarkoitetaan 40 tuntista työviikkoa. Varsinaisen harjoittelun lisäksi opiskelijan on varattava aikaa myös oppimisdokumentin sekä harjoitteluraportin kirjoittamiseen ja työstämiseen.
Sisältö
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ennen ensimmäistä harjoittelua ensimmäisen ja toisen lukukauden opinnot tulisi olla tehtyinä ja työtehtävien tulee olla työnjohtotehtäviä.
Arviointimenetelmät
Hyväksytty: Työnjohtoharjoittelu on hyväksytty, kun opiskelija on ollut vähintään 10 viikkoa työnjohtoharjoittelussa sekä palauttanut oppimisdokumentin, harjoitteluraportin ja todistuksen annettujen ohjeiden mukaisesti.
Hylätty: Työnjohtoharjoittelu on hylätty, mikäli hyväksytyn arvioinnin kriteerit eivät täyty.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Rakennusalan työnjohdon koulutus
Opettaja
- Paula Kokko
Ryhmät
-
TLPRRKMK22KMRakennusalan työnjohdon koulutus 22KM Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijan osaaminen karttuu ja syvenee koko ajan opintojen edetessä opintojen ja työpaikan ”rajapinnassa” eli teoriaosaamisen viemisenä työpaikalle ja työpaikan osaamisen tuomisena osaksi teoriaopintoja. Työelämärajapinnassa tapahtuvaa asioiden, tietojen ja taitojen omaksumista ja oppimista kuvataan ja arvioidaan oppimispäiväkirjoissa ja harjoitteluraporteissa. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työelämäkokemusta opintojen eri vaiheissa ja opiskelija asettaa myös omat tavoitteensa työnjohtoharjoittelulle.
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Työnjohtoharjoittelu tapahtuu rakennusalan yrityksessä työnjohtotehtävissä yrityksen antamien ohjeiden sekä koulun antamien ohjeiden ja oppimistehtävien mukaisesti. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työssä ja koulussa opittuja asioita työ- ja oppimistehtäviin sekä omaan kehittymiseensä työnjohtajana. Opiskelija asettaa harjoittelulle myös omat tavoitteensa. Harjoittelusta laaditaan oppimispäiväkirja ja harjoitteluraportti sekä liitetään todistus tehdystä harjoittelusta.
Ajoitus ja läsnäolo
Ensimmäisen työnjohtoharjoittelun voi aloittaa aikaisintaan kolmannen lukukauden alussa, jolloin ensimmäiseen harjoitteluun tarvittavat teoriaopinnot on käyty tai meneillään juuri. Harjoitteluun voi mennä silloin, kun löytää itselleen sopivan harjoittelupaikan/kohteen. Optimaalisin ajankohta on kolmannen ja neljännen lukukauden välissä.
15 opintopisteen työnjohtoharjoittelu toteutetaan yhtäjaksoisesti vähintään kymmenen (10) viikon aikana. Viikolla tarkoitetaan 40 tuntista työviikkoa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalina ensimmäisessä työnjohtoharjoittelussa toimivat koulussa käydyt teoriaopinnot: tehtävä- ja aikataulusuunnittelu, määrä- ja kustannuslaskenta sekä seuranta ja ohjaus sekä laatu ja työturvallisuus.
Oppimispäiväkirjaa varten voi tutustua netistä löytyviin ohjeisiin oppimispäiväkirjasta.
Työelämäyhteistyö
Työnjohtoharjoittelu tehdään yhteistyössä rakennusalan yrityksen kanssa, jossa opiskelija tekee työnjohtotehtäviä. Opiskelija hankkii itsenäisesti työnjohtoharjoittelupaikan.
Oppimisympäristö
Oppimisympäristönä toimii harjoittelupaikan työympäristö, jossa opiskelija tekee työnjohtotehtäviä yrityksen antamien ohjeiden ja koulun puolelta saatujen oppimistehtävien ja harjoitteluohjeistuksen mukaisesti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
15 opintopisteen työnjohtoharjoittelu toteutetaan yhtäjaksoisesti vähintään kymmenen (10) viikon aikana. Viikolla tarkoitetaan 40 tuntista työviikkoa. Varsinaisen harjoittelun lisäksi opiskelijan on varattava aikaa myös oppimispäiväkirjan sekä harjoitteluraportin kirjoittamiseen ja työstämiseen.
Sisältö
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ennen ensimmäistä harjoittelua ensimmäisen ja toisen lukukauden opinnot tulisi olla tehtyinä ja työtehtävien tulee olla työnjohtotehtäviä.
Arviointimenetelmät
Hyväksytty: Työnjohtoharjoittelu on hyväksytty, kun opiskelija on ollut vähintään 10 viikkoa työnjohtoharjoittelussa sekä palauttanut oppimispäiväkirjan, harjoitteluraportin ja todistuksen annettujen ohjeiden mukaisesti.
Hylätty: Työnjohtoharjoittelu on hylätty, mikäli hyväksytyn arvioinnin kriteerit eivät täyty.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
26.11.2021 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 40
Koulutus
- Rakennusalan työnjohdon koulutus
Opettaja
- Paula Kokko
Ryhmät
-
TLPRRKMK21KMRakennusalan työnjohdon koulutus 21KM Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijan osaaminen karttuu ja syvenee koko ajan opintojen edetessä opintojen ja työpaikan ”rajapinnassa” eli teoriaosaamisen viemisenä työpaikalle ja työpaikan osaamisen tuomisena osaksi teoriaopintoja. Työelämärajapinnassa tapahtuvaa asioiden, tietojen ja taitojen omaksumista ja oppimista kuvataan ja arvioidaan oppimispäiväkirjoissa ja harjoitteluraporteissa. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työelämäkokemusta opintojen eri vaiheissa ja opiskelija asettaa myös omat tavoitteensa työnjohtoharjoittelulle.
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Työnjohtoharjoittelu tapahtuu rakennusalan yrityksessä työnjohtotehtävissä yrityksen antamien ohjeiden sekä koulun antamien ohjeiden ja oppimistehtävien mukaisesti. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työssä ja koulussa opittuja asioita työ- ja oppimistehtäviin sekä omaan kehittymiseensä työnjohtajana. Opiskelija asettaa harjoittelulle myös omat tavoitteensa. Harjoittelusta laaditaan oppimispäiväkirja ja harjoitteluraportti sekä liitetään todistus tehdystä harjoittelusta.
Ajoitus ja läsnäolo
Ensimmäisen työnjohtoharjoittelun voi aloittaa aikaisintaan kolmannen lukukauden alussa, jolloin ensimmäiseen harjoitteluun tarvittavat teoriaopinnot on käyty tai meneillään juuri. Harjoitteluun voi mennä silloin, kun löytää itselleen sopivan harjoittelupaikan/kohteen. Optimaalisin ajankohta on kolmannen ja neljännen lukukauden välissä.
15 opintopisteen työnjohtoharjoittelu toteutetaan yhtäjaksoisesti vähintään kymmenen (10) viikon aikana. Viikolla tarkoitetaan 40 tuntista työviikkoa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalina ensimmäisessä työnjohtoharjoittelussa toimivat koulussa käydyt teoriaopinnot: tehtävä- ja aikataulusuunnittelu, määrä- ja kustannuslaskenta sekä seuranta ja ohjaus sekä laatu ja työturvallisuus.
Oppimispäiväkirjaa varten voi tutustua netistä löytyviin ohjeisiin oppimispäiväkirjasta.
Työelämäyhteistyö
Työnjohtoharjoittelu tehdään yhteistyössä rakennusalan yrityksen kanssa, jossa opiskelija tekee työnjohtotehtäviä. Opiskelija hankkii itsenäisesti työnjohtoharjoittelupaikan.
Oppimisympäristö
Oppimisympäristönä toimii harjoittelupaikan työympäristö, jossa opiskelija tekee työnjohtotehtäviä yrityksen antamien ohjeiden ja koulun puolelta saatujen oppimistehtävien ja harjoitteluohjeistuksen mukaisesti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
15 opintopisteen työnjohtoharjoittelu toteutetaan yhtäjaksoisesti vähintään kymmenen (10) viikon aikana. Viikolla tarkoitetaan 40 tuntista työviikkoa. Varsinaisen harjoittelun lisäksi opiskelijan on varattava aikaa myös oppimispäiväkirjan sekä harjoitteluraportin kirjoittamiseen ja työstämiseen.
Sisältö
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ennen ensimmäistä harjoittelua ensimmäisen ja toisen lukukauden opinnot tulisi olla tehtyinä ja työtehtävien tulee olla työnjohtotehtäviä.
Arviointimenetelmät
Hyväksytty: Työnjohtoharjoittelu on hyväksytty, kun opiskelija on ollut vähintään 10 viikkoa työnjohtoharjoittelussa sekä palauttanut oppimispäiväkirjan, harjoitteluraportin ja todistuksen annettujen ohjeiden mukaisesti.
Hylätty: Työnjohtoharjoittelu on hylätty, mikäli hyväksytyn arvioinnin kriteerit eivät täyty.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 31.12.2022
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusalan työnjohdon koulutus
Opettaja
- Timo Määttä
- Jari-Pekka Sinkko
Ryhmät
-
TLTIRKMK21KMUMRakennusalan työnjohdon koulutus 21KMUM Lahti
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijan osaaminen karttuu ja syvenee koko ajan opintojen edetessä opintojen ja työpaikan ”rajapinnassa” eli teoriaosaamisen viemisenä työpaikalle ja työpaikan osaamisen tuomisena osaksi teoriaopintoja. Työelämärajapinnassa tapahtuvaa asioiden, tietojen ja taitojen omaksumista ja oppimista kuvataan ja arvioidaan oppimispäiväkirjoissa ja harjoitteluraporteissa. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työelämäkokemusta opintojen eri vaiheissa ja opiskelija asettaa myös omat tavoitteensa työnjohtoharjoittelulle.
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Rakennusalan työnjohdon koulutus
Opettaja
- Timo Määttä
- Jari-Pekka Sinkko
Ryhmät
-
RKMK20MMLRakennusalan työnjohdon koulutus 20K, monimuotototeutus, Lahti
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijan osaaminen karttuu ja syvenee koko ajan opintojen edetessä opintojen ja työpaikan ”rajapinnassa” eli teoriaosaamisen viemisenä työpaikalle ja työpaikan osaamisen tuomisena osaksi teoriaopintoja. Työelämärajapinnassa tapahtuvaa asioiden, tietojen ja taitojen omaksumista ja oppimista kuvataan ja arvioidaan oppimispäiväkirjoissa ja harjoitteluraporteissa. Harjoittelun tarkoituksena on peilata työelämäkokemusta opintojen eri vaiheissa ja opiskelija asettaa myös omat tavoitteensa työnjohtoharjoittelulle.
Harjoittelun ensimmäisessä osassa, 15 op, opiskelija perehtyy työnjohtajan perustehtäviin aidossa työympäristössä. Ensimmäisessä osassa työnjohtotehtäviä tarkastellaan tehtävä- ja aikataulusuunnittelun, määrä- ja kustannuslaskennan sekä seurannan ja ohjauksen näkökulmasta huomioiden samalla laatu ja työturvallisuus.
Arviointiasteikko
1-5