Hybridi mobiiliohjelmointiLaajuus (5 op)
Tunnus: AT00BY24
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toimia johtavana ohjelmistoasiantuntijana monialaisissa peli- ja mobilikehitysprojekteissa
- suunnitella ja toteuttaa hybridi mobiilisovelluksen
- suunnitella ja toteuttaa responsiivisia Mobile first ja SPA sovelluksia
Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 03.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Matti Welin
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT22SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
-
TLTITVT23KMTieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toimia johtavana ohjelmistoasiantuntijana monialaisissa peli- ja mobilikehitysprojekteissa
- suunnitella ja toteuttaa hybridi mobiilisovelluksen
- suunnitella ja toteuttaa responsiivisia Mobile first ja SPA sovelluksia
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toimintaympäristönä toimii verkko-oppimisalusta Moodle ja Zoom/tietokoneluokka.
Toteutetaan hybridinä: lähiopetuksena ja verkossa.
Oppimismenetelminä käytetään luennointia, sekä pakollisia että vapaaehtoisia ryhmä- ja yksilötöitä.
Osa oppitunneista käytetään koodaamiseen.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojaksolla on viikoittain kolme-neljä tuntia opetusta koko kevään ajan. Läsnäolo on suotava.
Aktiivinen osallistuminen edellyttää läsnäoloa ja osallistumista.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali löytyy Moodlesta. Se koostuu kurssin luentokalvoista ja muusta ajankohtaisesta materiaalista.
Lisäksi opiskelija etsii itsenäisesti sekä kirjallisuuslähteitä että internetin kautta löydettävissä olevia luotettavia lähteitä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Erikseen sovittaessa näyttö.
Työelämäyhteistyö
-
Oppimisympäristö
Verkko-oppimisalusta Moodle, etätyökalu Zoom sekä luokkatila lukujärjestyken mukaan.
Etäosallistuminen vatii oman tietokonee, johon on ylläpitäjän oikeudet. Lisäksi olisi suotavaa
että käytössä on toinen näyttö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu olevan keskimäärin 135 tuntia.
Sisältö
Kurssilla opitaan kehittämään mobiilisovelluksia ja niissä tarvittavia teknologioita.
Ajankohtaisia teemoja ovat mm:
- Hybridimobiiliohjelmoinnin periaatteet, käytännöt, työkalut sekä kehysohjelmistot.
- Cross-platform kehitys toteutetaan React-Native ohjelmistokehyksellä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opetus on tarkoitettu ensisijaisesti tieto- ja viestintätekniikan opiskelijoille.
Opiskelijalta edellytetään ohjelmoinnin perustietoja ja taitoja sekä lisäksi www-teknologian perusteiden osaamista. Suuri osa ohjelmista tehdään Typescript(Javascript) kielillä mobiili ympäristössä. Relaatiotietokantojen perusteiden osaamisesta on myös hyötyä.
Edeltävä osaaminen:
Ohjelmoinnin perusteet, olio-ohjelmoinnin perusteet.
Www-perusteet, html- sekä css-osaaminen.Javascript/Typescript peruseet.
Arviointimenetelmät
Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa sekä opiskelijan aktiivisuutta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen saatavilla olevia tietolähteitä sekä tehdä itsenäisiä ratkaisuja jossain määrin. Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina läpipääsyn tasolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää käytettävissä olevia tietolähteitä itsenäisesti hyväkseen ja soveltaa niitä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ovat tehtäväksiannon mukaisesti oikein ja hyväksytysti suoritettuina. Opiskelija osallistuu luennoilla tapahtuvaan keskusteluun ja pohdintoihin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen, kriittisesti arvioida ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä. Opiskelijalta vaaditaan aktiivista osallistumista keskusteluun, hän on positiivinen keskutelukumppani sekä edistää keskustelua olennaiseen suuntaan ja perustelee mielipiteensä. Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne täyttävät annetun tehtäväksiannon tavoitteet kiitettävällä tasolla.
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 09.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 26.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Matti Welin
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 100. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTITVT21SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
-
TLTITVT22KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toimia johtavana ohjelmistoasiantuntijana monialaisissa peli- ja mobilikehitysprojekteissa
- suunnitella ja toteuttaa hybridi mobiilisovelluksen
- suunnitella ja toteuttaa responsiivisia Mobile first ja SPA sovelluksia
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toimintaympäristönä toimii verkko-oppimisalusta Moodle ja Zoom/tietokoneluokka.
Toteutetaan hybridinä: lähiopetuksena ja verkossa.
Oppimismenetelminä käytetään luennointia, sekä pakollisia että vapaaehtoisia ryhmä- ja yksilötöitä.
Osa oppitunneista käytetään koodaamiseen.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojaksolla on viikoittain kolme-neljä tuntia opetusta koko kevään ajan. Läsnäolo on suotava.
Aktiivinen osallistuminen edellyttää läsnäoloa ja osallistumista.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali löytyy Moodlesta. Se koostuu kurssin luentokalvoista ja muusta ajankohtaisesta materiaalista.
Lisäksi opiskelija etsii itsenäisesti sekä kirjallisuuslähteitä että internetin kautta löydettävissä olevia luotettavia lähteitä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Erikseen sovittaessa näyttö.
Työelämäyhteistyö
-
Oppimisympäristö
Verkko-oppimisalusta Moodle, etätyökalu Zoom sekä luokkatila lukujärjestyken mukaan.
Etäosallistuminen vatii oman tietokonee, johon on ylläpitäjän oikeudet. Lisäksi olisi suotavaa
että käytössä on toinen näyttö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu olevan keskimäärin 135 tuntia.
Sisältö
Kurssilla opitaan kehittämään mobiilisovelluksia ja niissä tarvittavia teknologioita.
Ajankohtaisia teemoja ovat mm:
- Hybridimobiiliohjelmoinnin periaatteet, käytännöt, työkalut sekä kehysohjelmistot.
- Cross-platform kehitys toteutetaan React-Native ohjelmistokehyksellä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opetus on tarkoitettu ensisijaisesti tieto- ja viestintätekniikan opiskelijoille.
Opiskelijalta edellytetään ohjelmoinnin perustietoja ja taitoja sekä lisäksi www-teknologian perusteiden osaamista. Suuri osa ohjelmista tehdään Typescript(Javascript) kielillä mobiili ympäristössä. Relaatiotietokantojen perusteiden osaamisesta on myös hyötyä.
Edeltävä osaaminen:
Ohjelmoinnin perusteet, olio-ohjelmoinnin perusteet.
Www-perusteet, html- sekä css-osaaminen.Javascript/Typescript peruseet.
Arviointimenetelmät
Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa sekä opiskelijan aktiivisuutta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen saatavilla olevia tietolähteitä sekä tehdä itsenäisiä ratkaisuja jossain määrin. Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina läpipääsyn tasolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää käytettävissä olevia tietolähteitä itsenäisesti hyväkseen ja soveltaa niitä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ovat tehtäväksiannon mukaisesti oikein ja hyväksytysti suoritettuina. Opiskelija osallistuu luennoilla tapahtuvaan keskusteluun ja pohdintoihin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen, kriittisesti arvioida ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä. Opiskelijalta vaaditaan aktiivista osallistumista keskusteluun, hän on positiivinen keskutelukumppani sekä edistää keskustelua olennaiseen suuntaan ja perustelee mielipiteensä. Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne täyttävät annetun tehtäväksiannon tavoitteet kiitettävällä tasolla.
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 28.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
- Lahden kampus
- Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Matti Welin
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIICTDD23KBachelor’s Degree Programme in Information and Communications Technology 23K, Double Degree, Lahti
-
TLTITVT21KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
-
07TVT20KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
-
TLTITVT20SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toimia johtavana ohjelmistoasiantuntijana monialaisissa peli- ja mobilikehitysprojekteissa
- suunnitella ja toteuttaa hybridi mobiilisovelluksen
- suunnitella ja toteuttaa responsiivisia Mobile first ja SPA sovelluksia
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toimintaympäristönä toimii verkko-oppimisalusta Moodle ja Zoom/tietokoneluokka.
Toteutetaan hybridinä: lähiopetuksena ja verkossa.
Oppimismenetelminä käytetään luennointia, sekä pakollisia että vapaaehtoisia ryhmä- ja yksilötöitä.
Osa oppitunneista käytetään koodaamiseen.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojaksolla on viikoittain kolme-neljä tuntia opetusta koko kevään ajan. Läsnäolo on suotava.
Aktiivinen osallistuminen edellyttää läsnäoloa ja osallistumista.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali löytyy Moodlesta. Se koostuu kurssin luentokalvoista ja muusta ajankohtaisesta materiaalista.
Lisäksi opiskelija etsii itsenäisesti sekä kirjallisuuslähteitä että internetin kautta löydettävissä olevia luotettavia lähteitä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Erikseen sovittaessa näyttö.
Työelämäyhteistyö
-
Oppimisympäristö
Verkko-oppimisalusta Moodle, etätyökalu Zoom sekä luokkatila lukujärjestyken mukaan.
Etäosallistuminen vatii oman tietokonee, johon on ylläpitäjän oikeudet. Lisäksi olisi suotavaa
että käytössä on toinen näyttö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu olevan keskimäärin 135 tuntia.
Sisältö
Kurssilla opitaan kehittämään mobiilisovelluksia ja niissä tarvittavia teknologioita.
Ajankohtaisia teemoja ovat mm:
- Hybridimobiiliohjelmoinnin periaatteet, käytännöt, työkalut sekä kehysohjelmistot.
- Cross-platform kehitys toteutetaan React-Native ohjelmistokehyksellä.
- Hybridi mobiiliohjelmoinnissä käytetään Cordova/PhoneGap kehystä,
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opetus on tarkoitettu ensisijaisesti tieto- ja viestintätekniikan opiskelijoille.
Opiskelijalta edellytetään ohjelmoinnin perustietoja ja taitoja sekä lisäksi www-teknologian perusteiden osaamista. Suuri osa ohjelmista tehdään Javascript/typescript kielillä mobiili ympäristössä. Relaatiotietokantojen perusteiden osaamisesta on myös hyötyä.
Edeltävä osaaminen:
Ohjelmoinnin perusteet, olio-ohjelmoinnin perusteet.
Www-perusteet, html- sekä css-osaaminen.Javascript/Typescript peruseet.
Arviointimenetelmät
Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa sekä opiskelijan aktiivisuutta.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen saatavilla olevia tietolähteitä sekä tehdä itsenäisiä ratkaisuja jossain määrin. Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina läpipääsyn tasolla.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää käytettävissä olevia tietolähteitä itsenäisesti hyväkseen ja soveltaa niitä.
Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne ovat tehtäväksiannon mukaisesti oikein ja hyväksytysti suoritettuina. Opiskelija osallistuu luennoilla tapahtuvaan keskusteluun ja pohdintoihin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa käyttää hyväkseen, kriittisesti arvioida ja soveltaa käytettävissä olevia tietolähteitä. Opiskelijalta vaaditaan aktiivista osallistumista keskusteluun, hän on positiivinen keskutelukumppani sekä edistää keskustelua olennaiseen suuntaan ja perustelee mielipiteensä. Palautettavat tehtävät tulee olla suoritettuina siten, että ne täyttävät annetun tehtäväksiannon tavoitteet kiitettävällä tasolla.
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 29.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Karri Miettinen
Opetusryhmät
- Opetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
07TVT18STieto- ja viestintätekniikan koulutus 18S, Lahti
-
07TVT19KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 19K, Lahti
-
07TVT18KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 18K, Lahti
-
07TVT20KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
-
07TVT19SVTieto- ja viestintätekniikan koulutus 19S, verkko-opinnot, Lahti
Pienryhmät
- Opetus
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toimia johtavana ohjelmistoasiantuntijana monialaisissa peli- ja mobilikehitysprojekteissa
- suunnitella ja toteuttaa hybridi mobiilisovelluksen
- suunnitella ja toteuttaa responsiivisia Mobile first ja SPA sovelluksia
Arviointiasteikko
1-5