Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset tietoverkotLaajuus (5 op)

Tunnus: AT00BY13

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia projektiryhmän jäsenenä tietoverkkoasiantuntijan tehtävissä
- ohjata ja johtaa muita tietoverkkojen asiantuntijoita omalla erityisosaamisalueellaan
- tehdä johtopäätöksiä asiakasprojektin onnistumisesta

Ilmoittautumisaika

20.11.2024 - 03.01.2025

Ajoitus

07.01.2025 - 28.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Rami Viksilä
Opetusryhmät
  • Zoom (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT23SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23SV Lahti
Pienryhmät
  • Zoom

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia projektiryhmän jäsenenä tietoverkkoasiantuntijan tehtävissä
- ohjata ja johtaa muita tietoverkkojen asiantuntijoita omalla erityisosaamisalueellaan
- tehdä johtopäätöksiä asiakasprojektin onnistumisesta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkoinfot ja -tallenteet, ohjaus ja kokoukset verkossa tai mahdollisesti paikanpäällä.

Ajoitus ja läsnäolo

Läsnäolo suotavaa, mutta myös tallenteiden avulla opintojaksoa on mahdollista suorittaa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ohjelmistotuottajien, verkkoyhteisöjen sekä opettajan laatimat materiaalit sekä ohjeet Moodle oppimisalustalla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Erityisestä syystä opiskelija voi tehdä korvaavan projektityön tai muita korvaavia tehtäviä.

Oppimisympäristö

Kurssin informointi- ja järjestely-ympäristönä käytetään Moodle verkko-oppimisalustaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luentotunteja ja labratunteja on yhteensä 52 tuntia, sekä tentti. Opiskelijan tulee myös huomioida itsenäinen- ja pienryhmätyöskentely.
Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu keskimäärin 135 tunniksi.

Sisältö

Enimmäkseen pienryhmissä tehtävät teemoittain vaihtuvat viikkotehtävät, sekä henkilökohtaisia tehtäviä.

Arviointimenetelmät

Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa. Näihin kuuluvat: palautettavat laboratoriotehtävät, saavutettujen tulosten esittäminen, kirjallinen raportointi sekä osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn. Mahdollisesti tentti.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Ei osallistu ryhmän työskentelyyn. Ei suoriudu henkilökohtaisista oppimistehtävistään.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa toimia osana kurssin oppivaa yhteisöä tavoitteiden ja työkalujen käytön opettelussa ja toimia tehtävän antojen mukaisesti osoittaen perehtyneisyyttä tietoliikenteen perusteiden ja tietoturvan tietopohjaan.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa toimia tavoitteellisesti kurssin jäsenenä yhteisen osaamisen kehittämisessä sekä soveltaa monipuolisesti osaamistaan oppimistehtävien suorituksissa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan oppimistehtävien suorituksessa sekä laajentaa tietopohjaa annettujen esimerkkien ulkopuolelta. Opiskelija osaa valita oppimistehtävän kannalta sopivimmat työkalu ja menetelmät, sekä esittää perusteltuja vaihtoehtoja tekemilleen valinnoille.

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Rami Viksilä
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT22SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22SV Lahti
  • TLTITVT23KM
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 23KM Lahti
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia projektiryhmän jäsenenä tietoverkkoasiantuntijan tehtävissä
- ohjata ja johtaa muita tietoverkkojen asiantuntijoita omalla erityisosaamisalueellaan
- tehdä johtopäätöksiä asiakasprojektin onnistumisesta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkoinfot ja -tallenteet, ohjaus ja kokoukset verkossa tai mahdollisesti paikanpäällä.

Ajoitus ja läsnäolo

Läsnäolo suotavaa, mutta myös tallenteiden avulla opintojaksoa on mahdollista suorittaa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ohjelmistotuottajien, verkkoyhteisöjen sekä opettajan laatimat materiaalit sekä ohjeet Moodle oppimisalustalla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Erityisestä syystä opiskelija voi tehdä korvaavan projektityön tai muita korvaavia tehtäviä.

Oppimisympäristö

Kurssin informointi- ja järjestely-ympäristönä käytetään Moodle verkko-oppimisalustaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luentotunteja ja labratunteja on yhteensä 52 tuntia, sekä tentti. Opiskelijan tulee myös huomioida itsenäinen- ja pienryhmätyöskentely.
Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu keskimäärin 135 tunniksi.

Sisältö

Enimmäkseen pienryhmissä tehtävät teemoittain vaihtuvat viikkotehtävät, sekä henkilökohtaisia tehtäviä.

Arviointimenetelmät

Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa. Näihin kuuluvat: palautettavat laboratoriotehtävät, saavutettujen tulosten esittäminen, kirjallinen raportointi sekä osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn. Mahdollisesti tentti.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Ei osallistu ryhmän työskentelyyn. Ei suoriudu henkilökohtaisista oppimistehtävistään.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa toimia osana kurssin oppivaa yhteisöä tavoitteiden ja työkalujen käytön opettelussa ja toimia tehtävän antojen mukaisesti osoittaen perehtyneisyyttä tietoliikenteen perusteiden ja tietoturvan tietopohjaan.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa toimia tavoitteellisesti kurssin jäsenenä yhteisen osaamisen kehittämisessä sekä soveltaa monipuolisesti osaamistaan oppimistehtävien suorituksissa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan oppimistehtävien suorituksessa sekä laajentaa tietopohjaa annettujen esimerkkien ulkopuolelta. Opiskelija osaa valita oppimistehtävän kannalta sopivimmat työkalu ja menetelmät, sekä esittää perusteltuja vaihtoehtoja tekemilleen valinnoille.

Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 28.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Jari Utriainen
  • Rami Viksilä
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 500. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT22K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 22K Lahti
  • TLTITVT21SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21SV Lahti
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • TLTITVT20SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
Pienryhmät
  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia projektiryhmän jäsenenä tietoverkkoasiantuntijan tehtävissä
- ohjata ja johtaa muita tietoverkkojen asiantuntijoita omalla erityisosaamisalueellaan
- tehdä johtopäätöksiä asiakasprojektin onnistumisesta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkoinfot ja -tallenteet, ohjaus verkossa.

Ajoitus ja läsnäolo

Läsnäolo suotavaa, mutta myös tallenteiden avulla opintojaksoa on mahdollista suorittaa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ohjelmistotuottajien, verkkoyhteisöjen sekä opettajan laatimat materiaalit sekä ohjeet Moodle oppimisalustalla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Erityisestä syystä opiskelija voi tehdä korvaavan projektityön tai muita korvaavia tehtäviä.

Oppimisympäristö

Kurssin informointi- ja järjestely-ympäristönä käytetään Moodle verkko-oppimisalustaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luentotunteja ja labratunteja on yhteensä 52 tuntia, sekä tentti. Opiskelijan tulee myös huomioida itsenäinen- ja pienryhmätyöskentely.
Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu keskimäärin 135 tunniksi.

Sisältö

Enimmäkseen pienryhmissä tehtävät teemoittain vaihtuvat viikkotehtävät, sekä muutama henkilökohtainen tehtävä.

Arviointimenetelmät

Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa. Näihin kuuluvat: palautettavat laboratoriotehtävät, saavutettujen tulosten esittäminen, kirjallinen raportointi sekä osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn.
Mahdollisesti tentti.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Ei osallistu ryhmän työskentelyyn. Ei suoriudu henkilökohtaisista oppimistehtävistään.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa toimia osana kurssin oppivaa yhteisöä tavoitteiden ja työkalujen käytön opettelussa ja toimia tehtävän antojen mukaisesti osoittaen perehtyneisyyttä tietoliikenteen perusteiden ja tietoturvan tietopohjaan.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa toimia tavoitteellisesti kurssin jäsenenä yhteisen osaamisen kehittämisessä sekä soveltaa monipuolisesti osaamistaan oppimistehtävien suorituksissa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan oppimistehtävien suorituksessa sekä laajentaa tietopohjaa annettujen esimerkkien ulkopuolelta. Opiskelija osaa valita oppimistehtävän kannalta sopivimmat työkalu ja menetelmät, sekä esittää perusteltuja vaihtoehtoja tekemilleen valinnoille.

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 29.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Rami Viksilä
Opetusryhmät
  • Opetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLTITVT21K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 21K Lahti
  • 07TVT20K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20K, Lahti
  • 07TVT19SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 19S, verkko-opinnot, Lahti
  • TLTITVT20SV
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 20SV Lahti
Pienryhmät
  • Opetus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia projektiryhmän jäsenenä tietoverkkoasiantuntijan tehtävissä
- ohjata ja johtaa muita tietoverkkojen asiantuntijoita omalla erityisosaamisalueellaan
- tehdä johtopäätöksiä asiakasprojektin onnistumisesta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkkoinfot ja -tallenteet, ohjaus verkossa.

Ajoitus ja läsnäolo

Läsnäolo suotavaa, mutta myös tallenteiden avulla opintojaksoa on mahdollista suorittaa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ohjelmistotuottajien, verkkoyhteisöjen sekä opettajan laatimat materiaalit sekä ohjeet Moodle oppimisalustalla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Erityisestä syystä opiskelija voi tehdä korvaavan projektityön tai muita korvaavia tehtäviä.

Oppimisympäristö

Kurssin informointi- ja järjestely-ympäristönä käytetään Moodle verkko-oppimisalustaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luentotunteja ja labratunteja on yhteensä 52 tuntia, sekä tentti. Opiskelijan tulee myös huomioida itsenäinen- ja pienryhmätyöskentely.
Kokonaisajankäyttö opiskelijalle on mitoitettu keskimäärin 135 tunniksi.

Sisältö

Enimmäkseen pienryhmissä tehtävät teemoittain vaihtuvat viikkotehtävät, sekä muutama henkilökohtainen tehtävä.

Arviointimenetelmät

Arvioinnin perusteena käytetään opintojaksolla tehtäväksi annettujen tehtävien suorittamisen tasoa. Näihin kuuluvat: palautettavat laboratoriotehtävät, saavutettujen tulosten esittäminen, kirjallinen raportointi sekä osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn.
Mahdollisesti tentti.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Ei osallistu ryhmän työskentelyyn. Ei suoriudu henkilökohtaisista oppimistehtävistään.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa toimia osana kurssin oppivaa yhteisöä tavoitteiden ja työkalujen käytön opettelussa ja toimia tehtävän antojen mukaisesti osoittaen perehtyneisyyttä tietoliikenteen perusteiden ja tietoturvan tietopohjaan.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa toimia tavoitteellisesti kurssin jäsenenä yhteisen osaamisen kehittämisessä sekä soveltaa monipuolisesti osaamistaan oppimistehtävien suorituksissa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan oppimistehtävien suorituksessa sekä laajentaa tietopohjaa annettujen esimerkkien ulkopuolelta. Opiskelija osaa valita oppimistehtävän kannalta sopivimmat työkalu ja menetelmät, sekä esittää perusteltuja vaihtoehtoja tekemilleen valinnoille.