SisällöntuotantoLaajuus (10 op)
Tunnus: AL00CI68
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja
Ajoitus
01.08.2024 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Petteri Markkanen
- Joanna Vihtonen
Ryhmät
-
LLABTO24-25Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja
Arviointiasteikko
1-5
Ajoitus
01.01.2023 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Petteri Markkanen
- Lotta Toivonen
- Joanna Vihtonen
Ryhmät
-
LLABTO23HTäydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
-
LLABTO23-24Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84 -toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.
Tällä opintojaksolla perehdytään sisällöntuotantoon ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavissa sisällöntuotannon tehtävissä.
Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.
Ajoitus ja läsnäolo
Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.
Oppimisympäristö
Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.
Sisällöntuotanto -opintojakson laajuus on 3-10 op.= 81-270 h
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
06.09.2022 - 08.12.2022
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Teemu Helo
- Kaisa Leka
- Joanna Vihtonen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 30. Avoin AMK: 0.)
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opiskelijat perehtyvät sisällöntuotannon eri aihealueisiin niin tekstintuottamisen kuin visuaalisenkin suunnittelun näkökulmasta. Opintojaksolla tuotetaan teksti- ja visuaalista sisältöä eri projekteja varten. Opintojakso on yhteydessä opintojaksoihin Brändin rakentaminen, Integroitu markkinointiviestintä sekä Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Opetusmenetelminä ovat verkko-opetus, lähiopetus, yksilötehtävät sekä pienryhmätyöskentely.
Ajoitus ja läsnäolo
Vaatii opetukseen osallistumista (min. 80 %)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojaksolla jaettava materiaali
Sisältö
Opiskelijat tuottavat markkinointiviestinnän sisältöjä eri kanaviin. Opintojaksolla käsitellään sisällöntuotantoa viestinnän suunnittelun, tekstintuottamisen ja visuaalisen viestinnän näkökulmista. Opintojaksolla perehdytään sisällöntuotannon eri työkaluihin ja prosesseihin. Aihealueet ovat seuraavat:
- Viestinnän suunnittelun eri tasot
- Erilaiset sisällöt ja mediamuodot
- Ydinviesti ja tone of voice
- Tekstit ja rakenteet
- Kuvan viestit, merkit ja merkitykset
- Valokuvauksen perusteet
- PhotoShopin perusteet
- Graafisen suunnittelun perusteet
- InDesignin perusteet
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojakson yhteydessä suositellaan, että opiskelija suorittaa samalla myös joitakin seuraavista opintojaksoista: Brändin rakentaminen, Integroitu markkinointiviestintä, Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Arviointimenetelmät
Opintojakson arviointi perustuu tiedollisen ja taidollisen osaamisen arviointi. Arviointiperusteet: oppimistehtävät, projektityö ja vertaisarviointi.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut ja osaa valita soveltuvat keinot projektia varten.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut, osaa valita soveltuvat keinot projektia varten sekä toteuttaa niitä luovasti ja ratkaisukeskeisesti.