Brändin rakentaminenLaajuus (10 op)
Tunnus: LI00BI20
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
13.01.2022 - 24.04.2022
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
- Tiina Pernanen
- Joanna Vihtonen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO22HTäydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy oppimistehtävinä osiokohtaisia ennakko- ja lopputenttejä (yksilösuorituksia) sekä toimeksiantajalle (yrityselämän todellinen case) ryhmätyönä laadittu lanseeraussuunnitelma sekä suunnitelman esittäminen.
Opintojakso toteutetaan etäopetuksena Zoomissa.
Ajoitus ja läsnäolo
Opettajien ilmoittaman aikataulun mukaan. Ks. myös lukujärjestys TimeEdit.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlessa oleva materiaali ja kirjallisuusvinkit.
Työelämäyhteistyö
Työelämälähtöiset toimeksiannot.
Oppimisympäristö
Resurssiluentoja (etäopetuksena, pakollinen läsnäolo), ryhmätyöskentelyä. Yksilötenttejä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10x27=270 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen (uudelleen)lanseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa. Erilaisten teoreettisten mallien ja työkalujen soveltaminen.
Arviointimenetelmät
Arviointi asteikolla 1 – 5.
Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Verkkotentit: 30 % arvioinnista
Ryhmätehtävät:
Tiimisopimus: hyväksytty / täydennettävä
Lanseeraustehtävä: 50 % arvioinnista
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelman esitykset 20% arvioinnista
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.