Applied environmental projectsLaajuus (5 op)
Tunnus: AT00BY99
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
The student is able to
- operate in a work-related project alone or in a small team
- apply different kinds of information search and development methods
- write a report following the thesis guidelines and present the results according to the instructions
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 09.12.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Energia- ja ympäristötekniikan koulutus (2014-2021)
Opettaja
- Jussi Kuusela
- Pia Haapea
Opetusryhmät
- Itsenäinen 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIEYM21SEnergia- ja ympäristötekniikan koulutus 21S Lahti
Pienryhmät
- Itsenäinen 1
Osaamistavoitteet
The student is able to
- operate in a work-related project alone or in a small team
- apply different kinds of information search and development methods
- write a report following the thesis guidelines and present the results according to the instructions
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Ympäristöteknologian koulutusten opetussuunnitelmissa on paljon erilaisia projektikursseja (lista tämän dokumentin lopussa), joihin ei järjestetä opettajien toimesta erillisiä kursseja. Näitä kursseja voit suorittaa pääsääntöisesti kahdella eri tavalla:
1) Osallistumalla LABin tai muun korkeakoulun/yrityksen järjestämiin projekti/innovaatio tapahtumiin
2) Tekemällä projektin työpaikalle tai aiheesta, joka kiinnostaa sinua.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakson voi suorittaa ajankohdassa, joka parhaiten sopii opiskelijan omiin aikatauluihin.
Projektiopintoja voi myös suorittaa erilaisista LABin ja muiden korkeakoulujen järjestämissä projektiopintokokonaisuuksissa (esimerkiksi Lahti Venture Program), jolloin noudatetaan näiden opintojaksojen aikataulutusta.
Projektiopintoihin voi myös hyväksilukea, esimerkiksi töissä tehtyjä projektikokonaisuuksia.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektiopintojen "Ympäristöteknologian projektikurssit" Moodle sivustolta löytyy lisäinformaatiota projektiopintojen suorittamiseksi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Projektiopintoja voi suorittaa pääsääntöisesti kahdella eri tavalla: 1) Osallistumalla LABin tai muun korkeakoulun/yrityksen järjestämiin projekti/innovaatio tapahtumiin 2) Tekemällä projektin työpaikalle tai aiheesta, joka kiinnostaa sinua/työnantajaasi
Työelämäyhteistyö
Projektien aiheet tulee olla työelämälähtöisiä.
Uusintamahdollisuudet
Kurssi on suoritettava hyväksytysti opintojen aikana.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laskennallinen kuormitus on 135 tuntia, joka koostuu itse projektiin käytetystä ajasta, aihepiiriin tutustumisesta, projektisuunnitelman tekemisestä, raportoinnista ja reflektoinnista. Projektiin ajankäytöstä pidetään työajanseurantaa.
Mikäli opiskelija korvaa opinnot, jonkin muun tahon tarjoamalla projektiopintokokonaisuudella noudatetaan näitä ohjeistuksia.
Sisältö
Tämä kurssi on osa ympäristöteknologian projektikurssikokonaisuuksia, joihin ei järjestetä opettajien toimesta erillisiä kursseja. Näitä kursseja voit suorittaa pääsääntöisesti kahdella eri tavalla: 1) Osallistumalla LABin tai muun korkeakoulun/yrityksen järjestämiin projekti/innovaatio tapahtumiin 2) Tekemällä projektin työpaikalle tai aiheesta, joka kiinnostaa sinua tai työnantajaasi.
Arviointimenetelmät
Loppuraportin osuus projektin kokonaisarvosanasta on 70 %. 30 % projektin arvosanasta tulee tutkimussuunnitelmasta. Loppuraportin arvioinnissa käytetään arviointimatriisia. Arvioitavat osa-alueet on kuvattu Moodlessa - tiedostossa Tutkimussuunnitelman ja loppuraportin arviointikriteerit.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelijan osaaminen ei vastaa opintojakson arviointikriteereitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opintojaksolla tehtävien raporteissa on puutteita ja ne ovat epäloogisia
Projektin aikataulutus ja resurssointi on tehty, mutta niitä ei ole kirjattu riittävällä tasolla
Prosessin hallinnassa ja tiimityötaidoissa on puutteita
Projektissä käytetyt menetelmät ja niiden kuvaus ovat välttäviä
Projektin tulokset on vähäisiä ja ne on esitetty epäselvästi
Reflektointia ja työajanseurantaa ei ole tehty
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Työn raportointi on toteutettu hyvin noudattaen pääosin raportointiohjeistusta
Projektin tavoitteet on kuvattu hyvin
Projektisuunnitelma on suhteellisen selkeä
Projektiprosessin hallinta ja yhteistyö sidosryhmien kanssa oli hyvää
Projektissa käytetyt menetelmät olivat asianmukaiset ja ne on kuvattu selkeästi
Projektin tulokset saavutettiin pääosin ja ne esitettiin perustellusti
Ryhmän toiminta, henkilöiden vahvuudet/kehittämiskohteet ja oppiminen on kuvattu. Työajanseuranta palautettu
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Raportointi on selkeää ja raporttien rakenne on johdonmukainen
Raportoinnissa on noudatettu ohjeistuksia erinomaisesti
Projektin hallinta sujui erinomaisesti ja itsenäisesti
Yhteistyö oli erinomaista toimenksiantajan, projektiryhmän ja ohjaajan kesken.
Menetelmät on kuvattu selkeästi ja niiden käyttö on perusteltu.
Projekti saatiin viimeisteltyä sovitussa aikataulussa.
Projektin tavoiteet ylitettiin ja ne esitettiin erittäin hyvin
Ryhmän toimintaa ja vahvuudet/kehittämiskohteet on arvioitu ja niitä on verrattu asetettuihin tavoitteisiin selkeästi.
Työaikasuunnitelma on selkeä