Siirry suoraan sisältöön

Tien suunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: AT00CZ26

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella tien poikkileikkauksen, geometriat, kuivatuksen, rakenteet sekä tiehen kuuluvien laitteiden ja varusteiden sijoittelun.

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 05.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, infratekniikka (2022, 2023)
Opettaja
  • Eija Hauska-Mertanen
Opetusryhmät
  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TLPRINFRA22S
    Infratekniikan koulutus 22S Lappeenranta
Pienryhmät
  • Luennot 1
  • Harjoitukset 1
  • Tentti 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella tien poikkileikkauksen, geometriat, kuivatuksen, rakenteet sekä tiehen kuuluvien laitteiden ja varusteiden sijoittelun.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Lähi- ja verkko-opetus, harjoitukset ja tentti.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Väyläviraston ohjeet sekä muu internet-aineisto soveltuvin osin, luentomateriaalit ja linkit Moodlessa.

Uusintamahdollisuudet

Tenttimahdollisuus kahdesti vuoden sisällä. Tenttiin ilmoittaudutaan suoraan opettajalle.
Lisäksi hyväksytysti suoritetut harjoitustyöt.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Tentti ja/tai harjoitustyöt eivät ole hyväksytysti suoritettuja.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa opintojakson olennaisia sisältöaiheita. Opiskelija osaa ohjatusti tehdä perustasoisia harjoituksia.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa vertailla ja analysoida opintojakson olennaisia sisältöaiheita ja niiden välisiä yhteyksiä. Opiskelija suoriutuu hyvin harjoituksista ja pystyy soveltamaan opittua käytäntöön.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa yhdistellä opintojakson sisältöaiheita ja perustella päätelmänsä. Hänellä on erinomaiset taidot harjoituksissa, hän osaa suunnitella ja kehittää itsenäisesti uusia ratkaisumalleja.