Innovointi, tuotteistaminen ja brändäys 2Laajuus (5 op)
Tunnus: AL00CL61
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
-innovointiprosessin
-ymmärtää tuotteiden ja brändien merkityksen
-soveltaa innovointimenetelmiä sekä tuotteistamisen ja brändäämisen työkaluja
-hinnoitteluprosessin ja osaa soveltaa hinnoittelumenetelmiä
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ville Lehto
Ryhmät
-
LLPRLII22SMLiiketalouden koulutus 22S, markkinointi, Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
-innovointiprosessin
-ymmärtää tuotteiden ja brändien merkityksen
-soveltaa innovointimenetelmiä sekä tuotteistamisen ja brändäämisen työkaluja
-hinnoitteluprosessin ja osaa soveltaa hinnoittelumenetelmiä
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jyri Hänninen
Ryhmät
-
LLPRLII21SMLiiketalouden koulutus 21S, markkinointi, Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
-innovointiprosessin
-ymmärtää tuotteiden ja brändien merkityksen
-soveltaa innovointimenetelmiä sekä tuotteistamisen ja brändäämisen työkaluja
-hinnoitteluprosessin ja osaa soveltaa hinnoittelumenetelmiä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutustapana on ammattikirjallisuuden lukeminen ja kirjaesseiden tekeminen.
Ajoitus ja läsnäolo
Esseet tehdään kurssin aikana
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opetusmateriaalina ovat markkinoinnin ammattikirjallisuuden kirjat annettujen kirjalistojen mukaisesti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutuksena on ammattikirjallisuuden lukeminen ja kirjaesseen tekeminen annettujen ohjeiden mukaan
Työelämäyhteistyö
ei ole
Uusintamahdollisuudet
ei ole
Oppimisympäristö
Oppimisympäristö on avoin
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan ajankäyttö on laskettu 5 op työmäärän mukaisesti. Kaikki kirjat on arvioitu niiden laajuuden mukaan kirjalistassa. 5 op edellyttää vähintään viiden laajan ammattikirjallisuuteen kuuluvan kirjan lukemista ja oppimisesseen tekemistä.
Sisältö
Sisältönä on
- asiakkaalle arvoa tuottavien innovaatioiden luominen
- innovaatioiden tuotteistaminen
- asiakashyödyn määrittely ja hinnoittelu
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
edeltävää osaamista ei tarvita
Arviointimenetelmät
Arviointikriteerit taso 1
Esseessä on kuvattu saatuja oivalluksia ja joitakin niistä on sovellettu yleisellä tasolla. Opitun merkitystä itselle on kuvattu, mutta sen merkitys tavoitellun ammattitaidon kokonaisuuteen jää epäselväksi. Essee sisältää aika ajoin tiedon toistamista ja luetun/kuullun referointia. Yhteys tiimitason toimintaan on tuotu esiin, mutta sen konkreettinen kehittäminen ei hahmotu selkeästi. Kehitysehdotusten perustelut ovat niukkoja. Ajatuksia on yhdistelty, mutta looginen jäsentely ei ole selkeää.
Englanniksi
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Esseessä kuvatut ajatukset ovat olennaisia ja merkityksellisiä oman ammattitaidon kehittymisen kannalta. Oivallukset liitetään omiin kokemuksiin tai opittuihin teorioihin. Oppimissopimukset tavoitteet käsitellään. Opiskelija sitoo ideat tiimiyrityksen tasolle, mutta konkreettisten kehittämisideoiden vieminen tiimiyrityksen käytäntöön on osittain kesken. Opittua käsitellään ammatillisesti riittävän haastavasta näkökulmasta. Opiskelija osaa tehdä aiheeseen liittyviä yhteenvetoja. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi. Essee on pääosin looginen kokonaisuus. Suhteiden kuvausten tasoissa saattaa olla vaihtelua.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Esseessä kuvataan ansiokkaasti oman ammattitaidon syventymistä. Näkökulma on ajankohtainen, ja ammatillisesti haastava. Opiskelija yhdistelee uusia ideoita kokemuksiinsa ja aiemmin oppimaansa sekä oppimissopimuksessa hahmottelemiinsa tavoitteisiin. Hän peilaa nyt opitun merkitystä osaamistavoitteidensa kokonaisuuteen. Esseessä kuvataan myös konkreettisesti, kuinka näitä ideoita voidaan hyödyntää tiimiyrityksen toiminnassa ja projekteissa.
Opiskelija tekee alan ja työelämän kannalta perusteltuja yhteenvetoja ja johtopäätöksiä. Keskeiset käsitteet esitetään selkeästi ja niiden suhteet kuvataan havainnollisesti. Uusien oivalluksien lisäksi opiskelija kykenee arvioimaan esseen kohdetta kriittisesti. Essee on ehyt ja looginen kokonaisuus.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Essee ei täytä arviointitason 1 kriteerejä