Markkinointi- ja yritysprojektit 1Laajuus (10 op)
Tunnus: AL00CL69
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
-sisäistä oppimansa teorian yritysprojekteja tekemällä
-sisällyttää kannattavuusajattelun projektiraportointiin
-ymmärtää yritysprojektit osana kaupallistamisen kehittämisessä
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Outi Katajamäki
Ryhmät
-
LLPRLII23SMLiiketalouden koulutus 23S, markkinointi, Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
-sisäistä oppimansa teorian yritysprojekteja tekemällä
-sisällyttää kannattavuusajattelun projektiraportointiin
-ymmärtää yritysprojektit osana kaupallistamisen kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opiskelijat tekevät projekteja yrityksille osana tiimiyrittäjien osuuskuntaa. Projektit tehdään tiimeissä ja niiden laajuus määräytyy projektin tehtäväsisällön mukaisesti. Projekti toteutetaan aidossa ympäristössä yhteistyössä projektin tilaajayrityksen kanssa.
Ajoitus ja läsnäolo
Projeti suoritetaan ajallisesti yritysten tarpeiden mukaan. Projektissa on oltava mukana ja se todennetaan tuntikirjanpidon avulla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali määräytyy projektin tavoitteiden mukaisesti. Projekteihin hankitaan sellaista tietoa, joka tukee projektin laadukasta etenemistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Työelämäyhteistyö
Projektit tehdään täysin työelämäyhteistyön kautta eriyritysten ja organisaatioiden projektisisältöjen mukaisesti
Uusintamahdollisuudet
Ei ole
Oppimisympäristö
Projekti toteutetaan työelämän vaatimusten mukaisesti siellä, missä projektia on järkevintä toteuttaa oppimistavoitteiden saavuttamiseksi. Koulun oppimisympäristöä voi hyödyntää projektin toteuttamisessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija pitää tuntikirjanpitoa projekteista ja opintopisteet tulevat tehtyjen tuntien mukaisesti.
Sisältö
Sisältö määräytyy yrityksen tilaaman projektisisällön mukaisesti. Tavoitteena on löytää projekteja, jotka kehittävät opiskelijan ja koko tiimiyrittäjien osuuskunnan ammatillista kehittymistä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei ole
Arviointimenetelmät
Arvosanat (1-5) / Hylätty
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Projekti ei täytä arviointikriteerin 1 minimivaatimuksia
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Esityksessä on selkeitä puutteita. Projekti on kuitenkin tuonut lisäarvoa jollain pääosa-alueella (opit, verkostot, tulokset). Kirjallisuudesta saatujen ideoiden hyödyntäminen ei ole selkeästi näkyvää. Projektista on aktiivisesti haettu asiakaspalautetta. Projektiin on aidosti sitouduttu ja tämä sitoutuminen on tehty näkyväksi, vaikka itse projektin tulokset jäivätkin heikoiksi.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Esitys käydään läpi ohjeiden mukaisesti kaikki osa-alueet huomioiden. Projekti on tuonut lisäarvoa kaikilla pääosa-alueilla (opit, verkostot, tulokset). Yhdellä osa-alueella kehittyminen on voinut olla vahvaa, mutta jollain toisella osa-alueella se jää vähäiseksi. Projektin suunnittelussa ja toteutuksessa on hyödynnetty joitakin lukemisen synnyttämiä ideoita. Projektista on saatu asiakaspalaute.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Esitys käydään läpi ohjeiden mukaisesti kaikki osa-alueet huomioiden. Projekti on tuonut runsaasti lisäarvoa arviointikriteerien kaikilla pääosa-alueilla (opit, verkostot, tulokset). Lukemisen synnyttämiä ideoita on sovellettu monipuolisesti, tai yksittäinen teoriaviitekehys on ohjannut vahvasti suunnittelua ja toteutusta. Ainakin yhdellä osa-alueella kehittyminen on ollut erityisen merkittävää tiimi- tai yksilötasolla. Projektista on saatu laadukas asiakaspalaute, asiakas on yllätetty positiivisesti (ns. wow-efekti) ja projekti on taloudellisesti voitollinen.
Ilmoittautumisaika
15.05.2023 - 01.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ville Lehto
Ryhmät
-
LLPRLII22SMLiiketalouden koulutus 22S, markkinointi, Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
-sisäistä oppimansa teorian yritysprojekteja tekemällä
-sisällyttää kannattavuusajattelun projektiraportointiin
-ymmärtää yritysprojektit osana kaupallistamisen kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opiskelijat tekevät projekteja yrityksille osana tiimiyrittäjien osuuskuntaa. Projektit tehdään tiimeissä ja niiden laajuus määräytyy projektin tehtäväsisällön mukaisesti. Projekti toteutetaan aidossa ympäristössä yhteistyössä projektin tilaajayrityksen kanssa.
Ajoitus ja läsnäolo
Projeti suoritetaan ajallisesti yritysten tarpeiden mukaan. Projektissa on oltava mukana ja se todennetaan tuntikirjanpidon avulla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali määräytyy projektin tavoitteiden mukaisesti. Projekteihin hankitaan sellaista tietoa, joka tukee projektin laadukasta etenemistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Työelämäyhteistyö
Projektit tehdään täysin työelämäyhteistyön kautta eriyritysten ja organisaatioiden projektisisältöjen mukaisesti
Uusintamahdollisuudet
Ei ole
Oppimisympäristö
Projekti toteutetaan työelämän vaatimusten mukaisesti siellä, missä projektia on järkevintä toteuttaa oppimistavoitteiden saavuttamiseksi. Koulun oppimisympäristöä voi hyödyntää projektin toteuttamisessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija pitää tuntikirjanpitoa projekteista ja opintopisteet tulevat tehtyjen tuntien mukaisesti.
Sisältö
Sisältö määräytyy yrityksen tilaaman projektisisällön mukaisesti. Tavoitteena on löytää projekteja, jotka kehittävät opiskelijan ja koko tiimiyrittäjien osuuskunnan ammatillista kehittymistä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei ole
Arviointimenetelmät
Arvosanat (1-5) / Hylätty
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Projekti ei täytä arviointikriteerin 1 minimivaatimuksia
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Esityksessä on selkeitä puutteita. Projekti on kuitenkin tuonut lisäarvoa jollain pääosa-alueella (opit, verkostot, tulokset). Kirjallisuudesta saatujen ideoiden hyödyntäminen ei ole selkeästi näkyvää. Projektista on aktiivisesti haettu asiakaspalautetta. Projektiin on aidosti sitouduttu ja tämä sitoutuminen on tehty näkyväksi, vaikka itse projektin tulokset jäivätkin heikoiksi.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Esitys käydään läpi ohjeiden mukaisesti kaikki osa-alueet huomioiden. Projekti on tuonut lisäarvoa kaikilla pääosa-alueilla (opit, verkostot, tulokset). Yhdellä osa-alueella kehittyminen on voinut olla vahvaa, mutta jollain toisella osa-alueella se jää vähäiseksi. Projektin suunnittelussa ja toteutuksessa on hyödynnetty joitakin lukemisen synnyttämiä ideoita. Projektista on saatu asiakaspalaute.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Esitys käydään läpi ohjeiden mukaisesti kaikki osa-alueet huomioiden. Projekti on tuonut runsaasti lisäarvoa arviointikriteerien kaikilla pääosa-alueilla (opit, verkostot, tulokset). Lukemisen synnyttämiä ideoita on sovellettu monipuolisesti, tai yksittäinen teoriaviitekehys on ohjannut vahvasti suunnittelua ja toteutusta. Ainakin yhdellä osa-alueella kehittyminen on ollut erityisen merkittävää tiimi- tai yksilötasolla. Projektista on saatu laadukas asiakaspalaute, asiakas on yllätetty positiivisesti (ns. wow-efekti) ja projekti on taloudellisesti voitollinen.
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 30
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jyri Hänninen
Ryhmät
-
LLPRLII21SMLiiketalouden koulutus 21S, markkinointi, Lappeenranta
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
-sisäistä oppimansa teorian yritysprojekteja tekemällä
-sisällyttää kannattavuusajattelun projektiraportointiin
-ymmärtää yritysprojektit osana kaupallistamisen kehittämisessä
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opiskelijat tekevät projekteja yrityksille osana tiimiyrittäjien osuuskuntaa. Projektit tehdään tiimeissä ja niiden laajuus määräytyy projektin tehtäväsisällön mukaisesti. Projekti toteutetaan aidossa ympäristössä yhteistyössä projektin tilaajayrityksen kanssa.
Ajoitus ja läsnäolo
Projeti suoritetaan ajallisesti yritysten tarpeiden mukaan. Projektissa on oltava mukana ja se todennetaan tuntikirjanpidon avulla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali määräytyy projektin tavoitteiden mukaisesti. Projekteihin hankitaan sellaista tietoa, joka tukee projektin laadukasta etenemistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Työelämäyhteistyö
Projektit tehdään täysin työelämäyhteistyön kautta eriyritysten ja organisaatioiden projektisisältöjen mukaisesti
Uusintamahdollisuudet
Ei ole
Oppimisympäristö
Projekti toteutetaan työelämän vaatimusten mukaisesti siellä, missä projektia on järkevintä toteuttaa oppimistavoitteiden saavuttamiseksi. Koulun oppimisympäristöä voi hyödyntää projektin toteuttamisessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija pitää tuntikirjanpitoa projekteista ja opintopisteet tulevat tehtyjen tuntien mukaisesti.
Sisältö
Sisältö määräytyy yrityksen tilaaman projektisisällön mukaisesti. Tavoitteena on löytää projekteja, jotka kehittävät opiskelijan ja koko tiimiyrittäjien osuuskunnan ammatillista kehittymistä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei ole
Arviointimenetelmät
Arvosanat (1-5) / Hylätty
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Projekti ei täytä arviointikriteerin 1 minimivaatimuksia
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Esityksessä on selkeitä puutteita. Projekti on kuitenkin tuonut lisäarvoa jollain pääosa-alueella (opit, verkostot, tulokset). Kirjallisuudesta saatujen ideoiden hyödyntäminen ei ole selkeästi näkyvää. Projektista on aktiivisesti haettu asiakaspalautetta. Projektiin on aidosti sitouduttu ja tämä sitoutuminen on tehty näkyväksi, vaikka itse projektin tulokset jäivätkin heikoiksi.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Esitys käydään läpi ohjeiden mukaisesti kaikki osa-alueet huomioiden. Projekti on tuonut lisäarvoa kaikilla pääosa-alueilla (opit, verkostot, tulokset). Yhdellä osa-alueella kehittyminen on voinut olla vahvaa, mutta jollain toisella osa-alueella se jää vähäiseksi. Projektin suunnittelussa ja toteutuksessa on hyödynnetty joitakin lukemisen synnyttämiä ideoita. Projektista on saatu asiakaspalaute.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Esitys käydään läpi ohjeiden mukaisesti kaikki osa-alueet huomioiden. Projekti on tuonut runsaasti lisäarvoa arviointikriteerien kaikilla pääosa-alueilla (opit, verkostot, tulokset). Lukemisen synnyttämiä ideoita on sovellettu monipuolisesti, tai yksittäinen teoriaviitekehys on ohjannut vahvasti suunnittelua ja toteutusta. Ainakin yhdellä osa-alueella kehittyminen on ollut erityisen merkittävää tiimi- tai yksilötasolla. Projektista on saatu laadukas asiakaspalaute, asiakas on yllätetty positiivisesti (ns. wow-efekti) ja projekti on taloudellisesti voitollinen.