Siirry suoraan sisältöön

SisällöntuotantoLaajuus (10 op)

Tunnus: AL00CI68

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja

Ajoitus

01.08.2024 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Petteri Markkanen
  • Joanna Vihtonen
Ryhmät
  • LLABTO24-25
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2024-2025, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja

Arviointiasteikko

1-5

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Petteri Markkanen
  • Lotta Toivonen
  • Joanna Vihtonen
Ryhmät
  • LLABTO23H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023, Liiketoimintayksikkö
  • LLABTO23-24
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2023-2024, Liiketoimintayksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan Lahden M19-kampukselle avautuvassa digimarkkinoinnin oppimisympäristössä, Labtic digimarkkinointitoimistossa. Opiskelija ilmoittautuu Digimarkkinointitoimisto Labtic AL00CU84 -toteutukselle ja tekee valinnat suoritettavista opintojaksoista (20-35 op.) kurssin alettua. Osaamistavoitteet määräytyvät opiskelijan tekemien suoritusten mukaisesti. Oppiminen koostuu itsenäisestä opiskelusta, dialogista sekä opitun soveltamisesta käytännönläheisissä projekteissa.

Tällä opintojaksolla perehdytään sisällöntuotantoon ja opittua sovelletaan asiakkaalle toteutettavissa sisällöntuotannon tehtävissä.

Opintojakson valmentajat (opettajat) ohjaavat opiskelijoita toimistomaisessa oppimisympäristössä. Opettajat ohjaavat tiedon soveltamisessa ja toimeksiantojen toteuttamisessa. Opintojaksoon liittyvät itseopiskeluaineistot ovat saatavilla Moodlessa.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii aktiivista osallistumista palavereihin ja treeneihin (min. 80 %), sekä projektityöhön muun tiimin kanssa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodle-alustalla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali sekä itse hankittu aineisto.

Oppimisympäristö

Opintojakso toteutetaan Lahden kampukselle avattavassa Labtic digimarkkinointitoimistossa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija voi suorittaa toimistossa 20-35 opintopistettä lukukaudessa. Yksi opintopiste vastaa keskimäärin opiskelijan 27 työtuntia.

Sisällöntuotanto -opintojakson laajuus on 3-10 op.= 81-270 h

Arviointiasteikko

1-5

Ilmoittautumisaika

01.07.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

06.09.2022 - 08.12.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 30

Koulutus
  • Täydentävä osaaminen, AMK
Opettaja
  • Teemu Helo
  • Kaisa Leka
  • Joanna Vihtonen
Opetusryhmät
  • Verkkoluento 1 (Koko: 30. Avoin AMK: 0.)
  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Verkkoluento 1
  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa viestinnän mahdollisuuksia vaikuttamisen keinona
- hyödyntää viestintää organisaation tavoitteiden mukaisesti
- suunnitella ja toteuttaa kohderyhmälähtöisiä sisältöjä
- käyttää sisällöntuotantoon liittyviä työkaluja

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opiskelijat perehtyvät sisällöntuotannon eri aihealueisiin niin tekstintuottamisen kuin visuaalisenkin suunnittelun näkökulmasta. Opintojaksolla tuotetaan teksti- ja visuaalista sisältöä eri projekteja varten. Opintojakso on yhteydessä opintojaksoihin Brändin rakentaminen, Integroitu markkinointiviestintä sekä Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.

Opetusmenetelminä ovat verkko-opetus, lähiopetus, yksilötehtävät sekä pienryhmätyöskentely.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii opetukseen osallistumista (min. 80 %)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojaksolla jaettava materiaali

Sisältö

Opiskelijat tuottavat markkinointiviestinnän sisältöjä eri kanaviin. Opintojaksolla käsitellään sisällöntuotantoa viestinnän suunnittelun, tekstintuottamisen ja visuaalisen viestinnän näkökulmista. Opintojaksolla perehdytään sisällöntuotannon eri työkaluihin ja prosesseihin. Aihealueet ovat seuraavat:

- Viestinnän suunnittelun eri tasot
- Erilaiset sisällöt ja mediamuodot
- Ydinviesti ja tone of voice
- Tekstit ja rakenteet
- Kuvan viestit, merkit ja merkitykset
- Valokuvauksen perusteet
- PhotoShopin perusteet
- Graafisen suunnittelun perusteet
- InDesignin perusteet

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakson yhteydessä suositellaan, että opiskelija suorittaa samalla myös joitakin seuraavista opintojaksoista: Brändin rakentaminen, Integroitu markkinointiviestintä, Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.

Arviointimenetelmät

Opintojakson arviointi perustuu tiedollisen ja taidollisen osaamisen arviointi. Arviointiperusteet: oppimistehtävät, projektityö ja vertaisarviointi.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut ja osaa valita soveltuvat keinot projektia varten.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee sisällöntuotannon keskeisimmät keinot ja työkalut, osaa valita soveltuvat keinot projektia varten sekä toteuttaa niitä luovasti ja ratkaisukeskeisesti.