Palvelumuotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: YTS0041-19003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
21.01.2022 - 31.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
- Täydentävä osaaminen, YAMK
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (2021, 2022)
Opettaja
- Emilia Laapio-Rapi
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRYHRL21SHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohto (YAMK) 21S Lappeenranta
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLPRYHYJO21SIntegroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 21S Lappeenranta
-
HLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää ja soveltaa laajasti ja monipuolisesti erilaisia menetelmiä käyttäjälähtöisten palvelujen kehittämisessä
Ajoitus ja läsnäolo
Lähiopetus Lappeenrannan kampuksella
pe 21.1.2022 klo 14.15-19.00 palvelumuotoilun perusteet
la 22.1.2022 klo 9.15- 14.00 palvelumuotoilun prosessit
pe 18.2.2022 klo 14.15-19.00 asiakasosallisuus
Lähiopetuskerroilla ei ole läsnäolovelvoitetta. Opiskelijan tulee kuitenkin osallistua kirjallisen ryhmätehtävän tekemiseen, vaikka ei osallistuisi lähiopetuskerroille. Ryhmätehtävän palautus moodleen 20.3.2022.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu Alma Media.
Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun businesskirja. Alma media.
Muu moodlessa jaettava materiaali.
Sisältö
Palvelumuotoilun perusteet
Palvelumuotoilun prosessi
Asiakasosallisuus palvelumuotoilussa
Arviointimenetelmät
Kirjallisen ryhmätyön tekeminen ja oman työapanoksen osoittaminen kirajllisessa työssä.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut kirjallisen ryhmätyön toteuttamiseen.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun perusteet ja osaa kuvata ne perustasolla. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa kuvata prosessin eri vaiheet perustasolla. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun prosessia käytännön työelämäntilanteissa.
Opiskelja ymmärtää asiakasosallisuuden merkityksen palvelumuotoilussa.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun perusteet ja osaa kuvata ne kattavasti. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa kuvata prosessin eri vaiheet kattavsti. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun prosessia useissa erilaisissa käytännön työelämäntilanteissa. Opiskelja ymmärtää asiakasosallisuuden merkityksen palvelumuotoilussa ja osaa soveltaa sitä erilaisiin asiakastilanteisiin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun perusteet ja osaa kuvata ne erittäin kattavasti. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa kuvata prosessin eri vaiheet erittäin kattavasti. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoilun prosessia useissa erilaisissa käytännön työelämäntilanteissa ja ehdottaa innovatiivisia soveltamistapoja. Opiskelja ymmärtää asiakasosallisuuden merkityksen palvelumuotoilussa ja osaa soveltaa sitä erilaisiin asiakastilanteisiin.