Markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)
Toteutuksen tunnus: MI00BL22-3012
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
30.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Teollisen ja brändimuotoilun koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Julia Ojapelto
- Sami Hyyryläinen
- Heikki Nuutinen
- Minna Cheung
Opetusryhmät
- PUMU19 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- AMU19 ja TEMU19 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- PAMU19 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
05HTEMU19STeollinen muotoilu 19S, Lahti
-
05HPUMU19SPuettava muotoilu 19S, Lahti
-
05HAMU19SAjoneuvomuotoilu 19S, Lahti
-
05HPAMU19SPakkaus- ja brändimuotoilu 19S, Lahti
-
05TEB19STeollisen ja brändimuotoilun koulutus 19S, Lahti
Pienryhmät
- PUMU19
- AMU19 ja TEMU19
- PAMU19
- Luennot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Muotoiluinstituutin 1. ja 2. vuoden pakolliset opinnot suoritettu hyväksytysti tai muutoin sovittu oman alan opettajan kanssa.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta