Kaupankäynti verkossa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BO60-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 19.01.2020
Ajoitus
01.03.2020 - 31.05.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
16 - 40
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Jan-Erik Sandelin
- Lotta Toivonen
Ryhmät
-
04YDIT19SDigitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, liiketalouden ala, Lahti
-
00HYTO19Täydentävä osaaminen YAMK 2019-2020
-
04YDIR19SDigitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, matkailu- ja ravitsemisala, Lahti
-
07YDIG19SDigitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, tekniikan ala, Lahti
-
05YDIG19SDigitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, kulttuuriala, Lahti
-
08YDIG19SDigitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, sosiaali- ja terveysala, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- luoda yrityksen lähtökohtiin pohjautuvan verkkokauppastrategian
- suunnitella eri liiketoimintamallien toteuttamisen verkkokaupassa oikeudelliset kysymykset huomioiden
- kehittää liiketoiminnan tarpeisiin asiakaslähtöisen verkkokauppatoteutuksen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kaksi kontaktipäivää, valmistelevia töitä ryhmissä ja yksittäin.
Ajoitus ja läsnäolo
Läsnäolo kontaktipäivinä on pakollista, kontaktipäivien sisällölle ei ole kattavaa oppikirjamaista itseopiskelumateriaalia.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Tarvittava materiaali ilmoitetaan kurssin verkkosivuilla.
Verkkosivujen osoite ja salasana julkaistaan sähköpostitse kurssille ilmoittautuneille.
Oppimisympäristö
Ryhmätyötila, tietokonepäätetila, verkkoympäristö. Oman päätelaitteen käyttö kontaktipäivinä on suotavaa.
Sisältö
Verkkokauppatoiminnan muotojen analysointi yrityksen liiketoiminnan kannalta.
Toimintamuodon valinta yritysten lähtökohdat huomioiden.
Yrityksen liiketoimintamallien ja strategian toteuttaminen verkkokaupalla.
Asiakaslähtöinen verkkopalvelu.
Pienen yrityksen verkkokaupan käyttöönottoprosessi käytännössä.
Verkkokauppatoteutusten vaikutukset yrityksen IT-infrastruktuuriin.
Arviointimenetelmät
Kirjallisten töiden ja muiden tuotettujen artefaktien arviointi. Ryhmätöissä on käytössä myös vertaisarviointi.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Taso 1:
Opiskelija
-osaa erottaa verkkokauppatoiminnan eri muotoja.
-ymmärtää verkkokauppatoiminnan muotojen ja yrityksen liiketoimintamallin yhteyden.
-tiedostaa käyttäjälähtöisyyden merkityksen verkkokauppatoiminnassa.
-tietää miten verkkokauppa periaatteessa voidaan ottaa käyttöön.
-tiedostaa millaisia seurauksia verkkokaupan käynnistämisellä voi olla IT-infrastruktuurille.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
-osaa erottaa verkkokauppatoiminnan eri muotoja ja analysoida niiden etuja yrityksen lähtökohdista.
-ymmärtää verkkokauppatoiminnan muotojen ja yrityksen liiketoimintamallin yhteyden ja osaa arvioida verkkokauppatoiminnan vaikutuksia liiketoimintaan.
-ymmärtää käyttäjälähtöisyyden merkityksen verkkokauppatoiminnassa ja osaa analysoida ratkaisun käytettävyyttä.
-tietää miten verkkokauppa periaatteessa voidaan ottaa käyttöön.
-tiedostaa millaisia seurauksia verkkokaupan käynnistämisellä voi olla IT-infrastruktuurille.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
-osaa valita verkkokauppatoiminnan muodot yritykselle.
-osaa huomoida verkkokauppatoiminnan vaikutukset yritysten lähtökohdat huomioiden.
-hallitsee yrityksen liiketoimintamallien ja strategian toteuttamisen verkkokaupalla.
-osaa laatia asiakaslähtöisen verkkopalvelun analyyttisesti.
-osaa ottaa käyttöön yksinkertaisen verkkokauppatoteutuksen pienelle yritykselle.
-ymmärtää verkkokauppatoteutusten vaikutukset yrityksen IT-infrastruktuuriin.