Brändin rakentaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BI20-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
06.09.2021 - 10.12.2021
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Tiina Pernanen
- Joanna Vihtonen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLABTO21HTäydentävä osaaminen (AMK) syksy 2021, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy oppimistehtävinä osiokohtaisia ennakko- ja lopputenttejä (yksilösuorituksia) sekä toimeksiantajalle (yrityselämän todellinen case) ryhmätyönä laadittu lanseeraussuunnitelma sekä suunnitelman esittäminen.
Opintojakso toteutetaan pääosin lähiopetuksena sekä pandemiatilanteesta riippuen osittain Zoomissa.
Ajoitus ja läsnäolo
Opettajien ilmoittaman aikataulun mukaan. Ks. myös lukujärjestys.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlessa oleva materiaali ja kirjallisuusvinkit.
Työelämäyhteistyö
Työelämälähtöiset toimeksiannot.
Oppimisympäristö
Resurssiluentoja (etäopetuksena, pakollinen läsnäolo), ryhmätyöskentelyä. Yksilötenttejä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10x27=270 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen (uudelleen)lanseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa. Erilaisten teoreettisten mallien ja työkalujen soveltaminen.
Arviointimenetelmät
Arviointi asteikolla 1 – 5.
Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Verkkotentit: 30 % arvioinnista
Ryhmätehtävät:
Tiimisopimus: hyväksytty / täydennettävä
Lanseeraustehtävä: 50 % arvioinnista
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelman esitykset 20% arvioinnista
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.