Brändin rakentaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BI20-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
01.09.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
6 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Riku Nummikoski
- Tiina Pernanen
- Joanna Vihtonen
Ryhmät
-
LLTITO20HTäydentävä osaaminen AMK 2020-2021, Liiketoiminta, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy oppimistehtävinä ennakkotehtävä, mediatehtävä ja case-yrityksille laaditut markkinointisuunnitelmat sekä suunnitelman esittäminen. Yksilötentit.
Opintojakso toteutetaan pääosin verkossa Zoom-verkkoluentotyökalun avulla.
Ajoitus ja läsnäolo
2.9.-15.12.2020
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlessa oleva materiaali ja kirjallisuusvinkit.
Työelämäyhteistyö
Työelämälähtöiset toimeksiannot.
Oppimisympäristö
Resurssiluentoja (etäopetuksena, pakollinen läsnäolo), ryhmätyöskentelyä. 3 yksilötenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10x27=270 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen lanseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa. Erilaisten teoreettisten mallien ja työkalujen soveltaminen.
Arviointimenetelmät
Arviointi asteikolla 1 – 5.
Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Verkkotentit: 30 % arvioinnista
Ryhmätehtävät:
Tiimisopimus: hyväksytty / täydennettävä
Mediatehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Lanseeraustehtävä: 50 % arvioinnista
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelman esitykset 20% arvioinnista
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.