Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BI20-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 15.09.2020

Ajoitus

01.09.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

6 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Riku Nummikoski
  • Tiina Pernanen
  • Joanna Vihtonen

Ryhmät

  • LLTITO20H
    Täydentävä osaaminen AMK 2020-2021, Liiketoiminta, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy oppimistehtävinä ennakkotehtävä, mediatehtävä ja case-yrityksille laaditut markkinointisuunnitelmat sekä suunnitelman esittäminen. Yksilötentit.

Opintojakso toteutetaan pääosin verkossa Zoom-verkkoluentotyökalun avulla.

Ajoitus ja läsnäolo

2.9.-15.12.2020

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlessa oleva materiaali ja kirjallisuusvinkit.

Työelämäyhteistyö

Työelämälähtöiset toimeksiannot.

Oppimisympäristö

Resurssiluentoja (etäopetuksena, pakollinen läsnäolo), ryhmätyöskentelyä. 3 yksilötenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27=270 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen lanseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa. Erilaisten teoreettisten mallien ja työkalujen soveltaminen.

Arviointimenetelmät

Arviointi asteikolla 1 – 5.

Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Verkkotentit: 30 % arvioinnista

Ryhmätehtävät:
Tiimisopimus: hyväksytty / täydennettävä
Mediatehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Lanseeraustehtävä: 50 % arvioinnista
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelman esitykset 20% arvioinnista

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.