Brändin rakentaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BI20-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 12.01.2020
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Riku Nummikoski
- Tiina Pernanen
- Joanna Vihtonen
Ryhmät
-
04HLIIMonimuoto- tai verkko-opetus, Liiketalouden ja matkailun ala
-
04Z1HLII18SZ1 aikaikkuna 04LII18S
-
04HTO19Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy oppimistehtävinä ennakkotehtävä, mediatehtävä ja case-yritykselle laaditut markkinointisuunnitelmat sekä suunnitelman esittäminen.
Ajoitus ja läsnäolo
Virtuaaliopiskelu.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Aiheeseen liittyvä ajankohtainen materiaali.
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Oppimisympäristö
Virtuaaliopiskelua
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10x27=270 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen lnseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa.
Arviointimenetelmät
Tuotosten arviointi:
Ennakkotehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Mediatehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelma (0-5), 80% kokonaisarvosanasta
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelman esitykset. (0-5), 20% kokonaisarvosanasta
Työskentely toteutetaan tiimeissä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.