Siirry suoraan sisältöön

Tutkimuksellinen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BQ04-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.11.2020 - 10.01.2021

Ajoitus

01.01.2021 - 31.07.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK

Opettaja

  • Juha Roslakka

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLTIYLPK20S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 20S Lahti
  • HLTIYUUDS20S
    Uudistava johtaminen (YAMK), sosiaali- ja terveysala 20S Lahti
  • LABLTIYTO20H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2020-2021, Lahti
  • HLTIYDIGS20S
    Digitaaliset ratkaisut (YAMK), sosiaali- ja terveysala 20S Lahti
  • HLTIYSOT20S
    Asiakkuusjohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa (YAMK) 20S Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- hyödyntää erilaisia työelämän kehittämismenetelmiä ja käyttää/hyödyntää tutkimustietoa työelämän kehittämiseksi
- arvioida ja raportoida tutkimuksellisen kehittämishankkeen

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Oppimistehtävä 1, ennakkotehtävä verkossa 4.1. - 27.1.2021: Tutkimuksellisen kehittämisen määrittely lähdeaineistoon perustuen.
Virtuaalilähiopetus 29.1.2021: Johdatusta tutkimuksellisen kehittämisen teemaan.
Oppimistehtävä 2 verkossa, 29.1. - 21.2.2021: Tutkimusraporttien arviointitehtävä.
Oppimistehtävä 3: Kehittämishankesuunnitelma, palautus 21.3.2021.
Virtuaaliseminaari: Kehittämishankesuunnitelman esittely. Opiskelija osallistuu yhteen seminaariin kahdesta vaihtoehdosta 25.3. tai 26.3.2021.

Ajoitus ja läsnäolo

Tammikuu-maaliskuu 2021.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Repussa annetut materiaalit.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Oppimisympäristö

Etäopiskelu ja lähipäivät.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson aikana tehtävät tehtävät 50 %
Kehittämishankesuunnitelma 50%

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Toteutus on ensisijaisesti tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille. HUOM! Opintojaksosta on myös kesätoteutus, joka alkaa toukokuussa.

Arviointimenetelmät

Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät 1-2 hyväksytty/täydennettävä/hylätty, oppimistehtävä 3 ja kokonaisarviointi K5 – T1.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä tietoa sekä perustella tiedon valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- viestiä oman alan kohderyhmälle

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä ja arvioida tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen oman alan kohderyhmälle

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä, arvioida ja käyttää tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista vaativia ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen ja kriittisesti oman alan kohderyhmälle