Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuus ja asiakkuudet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BO50-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 45

Koulutus

  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)

Opettaja

  • Taina Orpana

Opetusryhmät

  • Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LABLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Lahti
  • LLTIYUUDL21S
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 21S Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opiskelijat hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä. Maksimimäärä kurssille 45.

Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Lähikerroilla toimitaan pienryhmissä ja keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä sekä asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Kontaktikerroilla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä. Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä osallistavilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä. Lähikerrat ovat verkossa.
20.1.2022, aiheena asiakasymmärrys
16.3.2022, aiheena asiakaskokemus

Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/my/taina.orpana

Oppimisympäristö

Verkkosessiot Zoomissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktitunnit 20h + oppimistehtävät (tiedonhankinta, analyysi ja soveltaminen) 115h = 135h

Sisältö

Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).

Arviointimenetelmät

Arviointi keskittyy sisällön ymmärtämiseen, teorian soveltamiseen caseorganisaatiossa, kokonaisvaltaiseen näkemykseen ja ajattelun kirkkauteen osaamistavoitteiden mukaisesti. Arviointiasteikko 1-5

Arviointiasteikko

1-5