Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuus ja asiakkuudet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BO50-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2021 - 05.09.2021

Ajoitus

25.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 80

Koulutus

  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)

Opettaja

  • Taina Orpana

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TLTIYUJT21S
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 21S Lahti
  • LLTIYLDR21S
    Liiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 21S Lahti
  • TLTIYITT21S
    IoT:stä tekoälyyn (YAMK) 21S Lahti

Pienryhmät

  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Lähikerroilla toimitaan pienryhmissä ja keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä sekä asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Kontaktikerroilla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä.Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä luovilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä. Lähikerrat ovat verkossa. Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/j/4018726739
La 28.8. klo 9.15-15.00, aiheena asiakasymmärrys
To 7.10. klo 9.15-16, aiheena asiakaskokemus

Sisältö

Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).

Arviointimenetelmät

Arviointimenetelmät hyväksytty/hylätty

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty