Digitaalisuus ja asiakkuudet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BO50-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
25.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 80
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Taina Orpana
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIYUJT21SUudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 21S Lahti
-
LLTIYLDR21SLiiketoiminnan digitaaliset ratkaisut (YAMK) 21S Lahti
-
TLTIYITT21SIoT:stä tekoälyyn (YAMK) 21S Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssilla on kaksi lähiopetuspäivää, jotka tukevat oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Lähikerroilla toimitaan pienryhmissä ja keskitytään pohtimaan asiakaslähtöisyyttä sekä asiakaskokemukseen liittyviä menetelmiä ja työkaluja. Kontaktikerroilla on myös vierailevia luennoitsijoita yrityksistä.Soveltavia oppimistehtäviä on kaksi.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, reflektoivat oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä luovilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.
Ajoitus ja läsnäolo
Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä. Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin edetessä. Lähikerrat ovat verkossa. Klikkaa itsesi mukaan verkkosessioon: https://lut.zoom.us/j/4018726739
La 28.8. klo 9.15-15.00, aiheena asiakasymmärrys
To 7.10. klo 9.15-16, aiheena asiakaskokemus
Sisältö
Asiakkuuksiin ja digitaalisuuteen liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta ja asiakaskokemuksesta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).
Arviointimenetelmät
Arviointimenetelmät hyväksytty/hylätty
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty